Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Diskuze ohledně patchů, pomocných programů a různých pluginů pro RPG Maker 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 692
Registrován: červen 6, 2007, 7:26 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Rebel » březen 15, 2008, 9:18 pm

Power Mode 2003

Úžasné, neustále jsem sledoval rm2k3 videa na youtube s vlastními Custom title screeny. Tak jsem rozjel pátrací akci, která mě dovedla až k utilitě Power Mode 2003...

Tento plugin jsem hledal 4 hodiny a byla to noční můra ho objevit, ale nakonec se objevil. I internet je malý, pokud se v něm člověk orientuje. Můj ztrávený čas hledáním obětuju a podělím se s vámi o tenhle skvělý plugin. :wink:

Power Mode 2003 (PM2003) je fajn update pro RPG Maker 2003, umožní vám udělat pár věciček navíc, které byste jinak vůbec udělat nemohli.

Tak tady je ve flashi máme...

1.) Vlastní a originální title screeny !
Po spuštění rm2k3 hry na vás blikl splash screen s start, load a exit, co ?
Takže PM2003 tohle přeskočí a spustí hru okamžitě na startovní pozici.
Takže můžete vytvořit jakékoliv originální custom title menu, na které vám stačí síly !

Rychlý tutorial pro vlastní CMS ::
Splash se přeskočí a hned se vnutí new game, ale i tak je kousek z něj vidět (váš title). Abysme to úplně vypli, tak vytvořte celý černý title screen a vypněte v databázi system sounds OFF. Takhle se načte new hra, aniž by byl vidět sekundový záblesk splash screenu...

Vytvořte si vlastní custom menu, nebo cokoliv, co vás k němu posléze dovede. Utvořte něco jako new game, continue a exit commandy (a můžete i více voleb :mrgreen: )

Custom title pro svoje funkce využívá Varaible0001 z RM. Proto jej nevyuživejte jinak ve hře, než pro Custom title. New game command si vyřešíte přes RM :), jelikoš už hra běží. Pro Load screen nastavte variable0001 na 255, automaticky se spustí load screen, ESC vás z loadu hodí zpět do vašeho CMS a variable se automaticky stornuje. var0001 na hodnotě 254 ukončí hru. Já vám Custom Title u své hry bouhužel neukážu, jelikož mám hotovo strašně moc věcí co využivají variable 0001-0008 (těchto prvních 8 variablů, využivá PM2003 pro své addon funkce), jaká škoda, že jsem o něm nevěděl před začátkem tvorby, určitě bych si variable rezervoval !!

2.) Použití myši !
Přesně nevím jak tohle pracuje a popravdě jsem to ani nezkoušel, každopádně u PM2003 jsou anglické manuály, kde se o použití myši dozvíte více než tady. Tahle funkce pracuje s variably 0002 a 0003.

3.) Extra Klávesy !
Můžete používat mnohem víc kláves, než umožňuje rpg maker 2003. Tuhle záležitost má na starosti Variable 0004, Prakticky můžete použít "Cokoliv" na klávesnici ! A, S, D, F, G, H, J.... cokoliv chcete. Je k tomu přiložený manuál, ktery popisuje hodnotu Variable 0004 po stisknutí různých kláves. Jiná klávesa nastaví Var0004 na jinou hodnotu.

4.) Podpora více formátů
Podporuje v jistém směru .ogg, m4a. Musíte mít koncovku v tom formátu v kterých rm2k3 pracuje, tedy : .wav, .mp3, .mid.

Příklad:
Show_Down.ogg.mp3

5.) FVALUE1, FVALUE2, FCODE
Na tuhle funkci se koukněte do manuálů. :idea:

6.) Obrázky v různých úhlech
Manuál popisuje i možnost rotovat obrázek do různých úhlů, já jsem tohle osobně nezkoušel. Takže pokud tuhle funkci chcete využít, jukněte do přiložených anglických manuálů.

Neptejte se mě na jednotlivé věci ohledně použití, já sám jsem neměl příliš času se tím zabývat a neřeknu vám více než anglické manuály, které jsou přiloženy v archivu !!

Utilita využívá základem variables 0001-0008 pro své funkce, u poslední addon funkce je zmínka v manuálu o dalších Var. Věnujte tomu vaší pozornost, pokud chcete s touhle utilitou "správně" pracovat.

Nejsem si 100% jistý jestli běží plně kompatibilně, nezkoušel jsem jej vše a navíc všechno může obsahovat nějaké ty bugy.
Přílohy
Power Mode 2003.rar
Velmi výkonný plugin pro rm2k3 ! umo?ní mnohem více věcí.
(644.72 KiB) 795 krát
Naposledy upravil Rebel dne březen 30, 2008, 2:21 pm, celkově upraveno 11

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 15, 2008, 9:29 pm

O tomto se mi mohlo jen zdat a vida je to tu. :P
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Neas » červen 11, 2009, 2:21 pm

Wow, tohle zní vážně SUPER :!:
pls jak se to instaluje??

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 65
Registrován: červenec 31, 2007, 5:12 pm

Příspěvek od Koopaboy » červen 11, 2009, 2:24 pm

Ja som toto pouzil v Knights of Dillaria:Twin Worlds....fakt dobry vylepsovak

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 692
Registrován: červen 6, 2007, 7:26 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Příspěvek od Rebel » červen 11, 2009, 2:50 pm

Jen všechny soubory nakopiruj do složky s hrou.
Při power mode můžeš používat variably 12+, 12 a niž jsou snad pro něj?. Je k tomu přiložená anglická dokumentace. Základy jsem popsal tady.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Příspěvek od Michalc » červen 11, 2009, 2:59 pm

NEco takovyho by se mi libilo v XP.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » červen 11, 2009, 5:09 pm

Jj mě´by se hlavně hodilo to použití kláves prtože quick sloty pomocí klávesy třeba V jsou dost blbý.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Poryg » leden 22, 2011, 10:06 pm

Hoj lidi, mám drobný dotaz.
Dneska jsem experimentoval s PM 2003 a narazil jsem na problém. Řekněme, že jsem si vytvořil na mapě parallel event, který byl nastavený, že se aktivuje při hodnotě variablu 0004=65 (po stisknutí klávesy A)
Nastavil jsem si na to message (tři náhodně stisknutý písmena v messagi, abych to neprotahoval s vymýšlením jako třeba Teď jsi stisknul klávesu A :D) No a dělo se kulový. Tak jsem si to přenastavil na parallel event bez trigger conditionu. (nebylo potřeba nic k jeho aktivaci)
Jeho list vypadal takhle:
Branch if Var0004 is 65 (již zmíněné písmeno A)
Show message: nějaký kraviny, co jsem tam namačkal :D
end
A prd :D
Jak mu dokážu vynutit ten děj třeba u našeho oblíbeného A?

Docela by se mi to hodilo, abych se mohl vysmát Neasovi :D
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Vivi » leden 22, 2011, 10:25 pm

před podmínku ještě hoď key input processing na variable 4
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Poryg » leden 22, 2011, 10:27 pm

No to fakt děkuju. A na co to mám nastavit?
Mám na výběr: šipky, decision key, cancel key, čísla 0-9 a numerické znamínka. O našem A tam není ani zmínky :D
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Vivi » leden 22, 2011, 10:29 pm

no nastav to na variable 4 a nic k tomu, dolní pole nech prázdná
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Poryg » leden 22, 2011, 10:31 pm

A sakra... No, uvidíme. Snad se mi to podaří nějak seřídit... Přinejhorším se mu vysměju bez Power modu, i když by ta minihra vypadala pěkně blbě :D
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Vivi » leden 22, 2011, 10:33 pm

Už se to tu řešilo
"Neas : Jestli to je tak, ?e chce? napsat do toho makeru třeba "Něco",
a chce? mít časovej limit, tak potřebuje? :
1 switch
1 variable
2 eventy (na mapě, common...)
na první stránku eventu napí?e? :
@> Key input processing (store in V.4)
@> Fork conditions : if V.4 is [78]
@> Change variable : pismena +1
@>
@>ELSE
@>
@>END
udělá? si tolik stránek, kolik potřebuje? písmen a na ka?dou stránku si dá? jedno písmenko, u mě to vypadá třeba tak:
Obrázek

A druhej hevent :
@> Wait (dejme tomu) 3.0
@> Message : Nezvláds to.
@> Variable [4] set : 0
@> Switch [Psanicko] OFF

Snad to pochopí? :wink:"
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Poryg » leden 22, 2011, 11:46 pm

No, tak díky za popis, ale jak se později ukázalo, bylo to pro můj plán použitelné jako... Teď mě zrovna nenapadá žádné přirovnání... Prostě to bylo na dvě věci. Každopádně pokud Neas tohle bude číst, tak se budu moct vysmát jeho odpovědi.
[quote=Neas]si optimista. RM přijímá jen jeden signál při stlačení klávesy, takže real-time vytvořit nejde 8) jen si to zkus[/quote]
Cituju, čemu se můžu vysmát.


Sice dementně, ale podařilo se mi udělat reakci na dva signály naráz. Pokusím se s tím vytvořit řezačku s dost dementním ovládáním, ale svůj účel splní. :twisted:

Edit by Neas : sem na tu tvojí řezačku zvědavej 8)
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Vivi » leden 23, 2011, 12:57 am

Prostě tam hoď key input processing, variable 4
pod to podmínku if var 4 is 65
> to co se má stát když zmáčkneš A
END
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Poryg » duben 8, 2011, 2:54 pm

Teď by mě zajímalo, nemohl by mi někdo vysvětlit, jak je to s těmi mouse coords?
To se ta hodnota mění s každým pohybem myši, nebo to musím nastavit, nebo jak?

EDIT: Už to vím, stačí pouze nastavit ty variably na určitou hodnotu, (160 a 120) a pak pro zvýraznění kurzoru tomu dát ještě pic, který se bude obnovovat každých 0,0 sekund. (není totiž jinak vidět, kde máte myš)
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 27
Registrován: září 15, 2012, 5:47 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od CraZyWolf » říjen 4, 2012, 7:48 pm

Ahoj, mám větší problém.
Vůbec nevím jak PM nainstalovat. Někde jsem četl že se to má vložit do složky s hrou ale jaksi mi to nefunguje. Nevíte jak to tedy nainstalovat/vložit ?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Power Mode 2003 [ Velmi všemocný plugin pro rm2k3 !!! ]

Příspěvek od Poryg » listopad 13, 2012, 11:19 pm

Nejprve se ujisti, že nemáš RM2k3 verzi 1.9, (o čemž pochybuju, protože už ji jen tak neseženeš, z nějakého důvodu) protože zde ti při použití power modu nefunguje hudba v žádném formátu.
Verze 1.9 ti umožní používat vlastní font, což mění její strukturu... a s touhle strukturou to není kompaktibilní. Tedy... to je můj dohad.


1. unzipni Powermode (pokud možno do nějaké složky, jiné, než té, která je se hrou, abys to nemusel unzipovat při případném dalším použití) Pro naše případy to bude složka Power mode.

Měly by tam být myslímže 4 dll, RPG_RT a složka MS Gothic & MS Mincho, ve které je další RPG_RT

2. najdi si složku se hrou - pro náš případ Hra (pro tvůj případ... jak se ta složka jmenuje, to nevím)

3. překopíruj všechny dll, (bez nich ti to nikdy nepůjde) které máš ve složce Power mode

4. Předpokládejme, že máš verzi nižší než 1.9
Vlez do složky MS Gothic & MS Mincho a zkopíruj její RPG_RT do adresáře Hra. Potvrď přepsání.
Fonty by byly nečitelné. Tenhle RPG_RT je tam prostě pro případ, že bys měl verzi 1.9 a používal vlastní font.


To, že jsi to provedl správně, poznáš.

A jak poznáš, že nemáš verzi 1.9? Nevím... ALe pokud jsi prostě stáhnul RPG maker 2k3 a nainstaloval, tak tutově nemáš verzi 1.9.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(


Zpět na Patche a utility pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník