Nechci nic říkat, ale nepotřebuješ mít až tak tragickou znalost switchů a variablů, mně na to poprvé stačila relativně základní (samozřejmě, měl jsem je už trochu oťukané) a trocha tvořivosti

(ale taky ten systém nebyl nijak zvlášť komplikovaný, pouze sekání a guardování, otočení postavy o 360° při úderu, kleknutí při blocku, úder jsi blokoval jen tehdy, když jsi byl k postavě čelem,... Bez level up systému,
Sežral mi asi pět variablů, tři switche... a pár common eventů, když jsem pochopil, k čemu vlastně jsou

Samozřejmě životy nepřátel, apod. nepočítám. Nic víc, nic míň... a jako základ větší tvorby mi to celkem stačilo, pomohlo mi to líp pochopit variably a RPG maker jako takový)
Aby to nevypadalo, že se snažím o spam...

Nikdy neuškodí se zeptat, ale nikdo ti nemůže dát přesný návod na ABS. Na internetu jsem našel tři a žádný z nich mi nevyhovoval. Tady jsem jich našel taky několik, ale ty jsou do RPG makeru XP, který se liší od 2k3 skripty. Takže mi taky nevyhovovaly. Co takhle... si oťukat switche a variably a pak s nimi trochu experimentovat? A nakonec... po chvíli se dát na tvorbu jednoduchého ABS, kde se naučíš seknout do nepřítele, zranit, být zraněn... pohrát si trochu z grafikou útočící postavy, apod... a pak až budeš mít pocit, že to máš v malíčku, do toho přimíchat další prvky ABS, takové, které má tvoje ABS obsahovat? Myslím, že to zní o něco líp než jít na krkolomná vrcholová ABS

Koneckonců... Tvůj první projekt nemusí být nutně nejlepší.
I když vzhledem k tomu, že tohle je staré z konce října, si myslím, že bys mohl mít základy trochu v ruce, pokud sis s nimi hrál)
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu

Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably

Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let...
