trocha překladu helpu RGSS Script:
Plane
Plocha class. Plocha je specialni sprite ktery se pouziva na zobrazeni bitmapy pres celou obrazovku, a take se pouziva panoramat a mlhy.
Plane.new(viewport)
Vytvori Plochu jako object. Specifikuje Viewport(pruhled) kdyz je to nutne.
Metody
dispose
Vymaze Polchu. Kdyz byl vymazan neprovede nic.
disposed?
Vrati TRUE byl vymazan.
viewport
Navrati Viewport(vyhled) nazpet nez kdyz byla Plocha vytvorena.
Properties
bitmap
Oznacuje bitmap ktery byl pouzit na plochu.
visible
Udava jestli je plocha videt. Kdyz TRUE, plocha je videt.
z
Z-coordinat plochy. Cim vyssi hodnota, tim bliz k hraci bude plocha zobrazena . Kdyz vic objektu sdili stejny Z-coordinat, nejnmladsi vytvoreny objekt bude zobrazen nejbliz k hraci.
ox
X-coordinatplochy startovaci bod. Zmen hodonotu pro scrolovani
Plochy.
oy
Y-coordinat plochy startovaci bod. Zmen hodonotu pro scrolovani
Plochy.
zoom_x
Plocha X-axis zoom level. 1.0 actualni velikost.
zoom_y
Plocha Y-axis zoom level. 1.0 actualni velikost.
opacity
Pruhlednost plochy (0-255). Hodnoty mimo rozsah jsou automaticky korigovany.
blend_type
Michaci mod (0: normal, 1: spojovani, 2: rozdelovani).
color
Barva k michani s plochou.
Alpha(sytost) hodnoty udavaji michaci pomer.
tone
Barva Plochy odstin .
Nebo se mrkni na
http://www.gamingw.net/forums/index.php?topic=19617.40 tam najde? trochu víc pomoci.