Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 13, 2008, 5:47 pm

Lubo 586 píše:ako sa meni počasie?myslim tma,dazd,atd.dakujem za kazdu odpoved :wink:

Vytvoris event a v nem udelas prikaz Set Weather Effects a tam nastavis pocasi. :P Probehne update tutorialu 2.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » březen 13, 2008, 6:01 pm

dakujeeem 8)
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » březen 15, 2008, 12:47 am

Neviem si poradi? s dvoma vecami:

1, ako vytvori? klasickú zatmievačku /to znamená že obrazovka stemnie počas vykonania určitého procesu - napr. keď musí postava spať/ + aby počas nej zmizla a už sa neobjavila určitá grafika /v mojom prípade stan - alebo ak viete ako pomocou príkazov zbali´t stan elegantnejšie poraďte/

2, potreboval by som vytvoriť skil na stopovanie - hráč sa naučí a použije skill ktorý zobrazí stopy /samozrejme predvolené/

Vopred ďakujem.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 15, 2008, 7:49 am

paragan píše:1, ako vytvori? klasickú zatmievačku /to znamená že obrazovka stemnie počas vykonania určitého procesu - napr. keď musí postava spať/ + aby počas nej zmizla a už sa neobjavila určitá grafika /v mojom prípade stan - alebo ak viete ako pomocou príkazov zbali´t stan elegantnejšie poraďte/

Ta stmivacka pomoci Change Screen Color Tone. A ten stan zmizeni snad ho predelat do charsetu a to zabaleni rozkreslit.
2, potreboval by som vytvoriš skil na stopovanie - hráč sa naučí a použije skill ktorý zobrazí stopy /samozrejme predvolené/

Stopovani udelat skill ,ktery aktivuje switch. A common event ,ktery priradi podle map id cislo ke stopam. A jeste ten skill muze byt casove omezen.

Pripadne muzu udelat tutorial. Ano ci ne? :?: :P
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » březen 15, 2008, 10:22 am

Vďaka za rady. :D Tutorial by bol vežmi vítaný. Takže odpoveď znie ANO :D .

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 15, 2008, 2:09 pm

Tutorial hotov, tutorial 2. :P
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » březen 24, 2008, 10:02 pm

Mal by som jednu otázku - ako vytvoriť predmet - po jeho použití sa zobrazí questbook ktorý sa bude aktualizovať. Dá sa to aj bez skriptov?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 24, 2008, 10:16 pm

paragan píše:Mal by som jednu otázku - ako vytvoriť predmet - po jeho použití sa zobrazí questbook ktorý sa bude aktualizovať. Dá sa to aj bez skriptov?


Jde to. Vytvor predmet a dej mu moznost switch on a udelej common event aktivovany switchem tohoto predmetu. Aktualizaci quest booku se udela zase tak ,ze kazdy tzv. quest bude mit prikaz na aktvaci switch ,ktery ukaze ukoly bud splnene nebo jen info. :twisted: pocitam,ze bych mohl udelat tutor. Mam? :?:
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 93
Registrován: listopad 18, 2007, 12:27 pm
Bydliště: Most

Příspěvek od Chrono741 » březen 29, 2008, 6:44 pm

jjjjjjj jasně udělej tenhle tutor to by mohlo bejt zajímavý questbook !! :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

odpoved na otazku set move route Chrono741

Příspěvek od Grim » březen 29, 2008, 7:33 pm

Obrázek

Kód: Vybrat vše
0) nastavení jestli se to bude týkat hrdiny ,tohoto eventu nebo jiného eventu
1) pohyb eventu nebo hráče do 8-mi směru
2) nastavení pohybu :
    náhodne
    k hráči
    od hráče
3) jeden krok dopředu
   jeden krok dozadu
4) skok o políčko x a y jsou koordinátory skoku kladné dopředu ,zaporné dozadu (max 100,min.-100)
   čekej pocet framu (max.999,min.1)
5) natočení hrdiny (eventu) ve směru :
   dolů
   doleva
   doprava
   nahoru
6) otočení 90 stupňů vpravo
   otočení 90 stupňů vlevo
   o 180 stupňů
7) otočeni o 90 stupňů vpravo nebo vlevo
   nahodné otočení
   otočení k hrdinovy
   otočení od hrdiny
8) nastavení switchu na on
   nastavení switchu na off
9) změna rychlosti chůze 1-6 postavy eventu
   změna frekvence chůze (animace) 1-6 postavy eventu
10) spustí animaci chůze
    zastaví animaci chůze
    spustí krokování animace když event nejde
    zastaví krokování animace když event nejde
    zablokuje změnu směru postavy při chůzi ,ale postava může chodit
    všemy 8-mi směry
    odblokuje změnu směru postavy při chůzi ,ale postava může chodit
    všemy 8-mi směry
    umožní průchod skrz neprůchozí překážky nebo charaktery
    zamezí průchod skrz neprůchozí překážky nebo charaktery
    umo?ní průchod nad překážkami nebo charaktery
    zamezí průchod nad překážkami nebo charaktery
11) změní grafiku charakteru nebo eventu
    změní průhlednost eventu nebo hrdiny (min.0 průhledný, max.255
    neprůhledný)
    změní smíchání barvy eventu nebo hrdiny na spojení spozadím tak ,že barvy bud sečte(nejbližší náhradní) nebo odečte(inverze)
12) přehraje vybraný zvuk
13) spustí script podle názvu, který sem napíšete
14) seznam úkonu příkazu SET MOVE ROUTE
15) stále opakuj akci
      vynech jestli se nemůže pohnout
Naposledy upravil Grim dne říjen 27, 2009, 7:13 pm, celkově upraveno 2
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » březen 30, 2008, 2:25 pm

Vážně hezkej popis. Obdivuju, že jsis s tím dal práci, ale chci upozornit, že číslo 16 na obrázku není, kdežto u popisu ano, tak aby to někoho nemátlo. :wink:
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 30, 2008, 6:04 pm

Drago píše:Vážně hezkej popis. Obdivuju, že jsis s tím dal práci, ale chci upozornit, že číslo 16 na obrázku není, kdežto u popisu ano, tak aby to někoho nemátlo. :wink:

opraveno diky nevsiml jsem si :oops:
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 31, 2008, 9:13 pm

Pro ty co maji problem s pruchodnosti mapy:
Obrázek
Kód: Vybrat vše
1) *1 az *5 nastaveni spritu na pruchodnost nad eventem
3) nastaveni smeru pruchodnosti sipky urcuji smer kudy lze

Obrázek
Kód: Vybrat vše
2)X znamena nepruchozi tileset
  O znamena pruchozi tilesetu
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » duben 4, 2008, 4:08 pm

chcel som :urobiť plošinu z ktorej je hráč teleportovaný
použil som: zo základného RTP 199-Support07 /taký akoby portál/ teleport funguje: bez problémov ale - nevyzerá to vôbec dobre
:?: čo mám nastaviť aby hráč prišiel na teleport bez toho aby časť portálu nepresvitala ponad hráča?
Obrázek
dal som možnosť Through

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » duben 4, 2008, 5:59 pm

paragan píše:chcel som :urobiť plošinu z ktorej je hráč teleportovaný
použil som: zo základného RTP 199-Support07 /taký akoby portál/ teleport funguje: bez problémov ale - nevyzerá to vôbec dobre
:?: čo mám nastaviť aby hráč prišiel na teleport bez toho aby časť portálu nepresvitala ponad hráča?
Obrázek
dal som možnosť Through

okolo event teleportu vytvor dalsi eventy
Obrázek
a do event teleportu vloz toto
Obrázek
a do eventu okolo teleportu
Obrázek
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » duben 4, 2008, 6:30 pm

Rozumiem, ďakujem, dobre vymyslené.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » duben 10, 2008, 8:56 pm

Tu je trocha pomoci s CONDITIONAL BRANCH=[PODMINENI PRIKAZ] A=1 [THEN] B=1 ELSE B=2 BRANCH END->PODMINKA A=1 SPLNENA PODMINKA B=1 NENI SPLNENA B=2 :twisted:
Obrázek

 
Příspěvky: 7
Registrován: červen 14, 2007, 12:55 pm

Příspěvek od saske » duben 11, 2008, 8:21 am

NA TU STRÁNKU KOUKNĚTE SOU TAM NÁDHERNÉ VĚCI DO RPG MAKERU XP MÁTE TAM SPECIÁLNÍ ABS SYSTEM VE KTERÉM SOU I KOUZLE NA DÁLKU KTERÉ SI MĚNÍTE PODLE ČÍSEL MŮŽETE TAM SKÁKAT KDE CHCETE I BĚHAT A NEBO JEN TAK MEČEM MLÁTIT DO STROMU TENHLE ABS SYSTEM NAJDETE V RPG MAKER XP SCRIPTS A NEBO JE NÁDHERNEJ TEXT SYSTEM KDE DOU SLOVA POSTAVIČKÁM Z PUSY A NEBO NORMÁL ALE JE TAM JEJICH FACE A KDYŽ ZÍSKÁTE ZBRAN TAK SE TAM OBJEVÍ JEJÍ IKONKA TAKŽE TO JE PRO VŠECHNY SUPER STRÁNKA SE VASDIM A TADY JE:http://www.rpgrevolution.com/

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » duben 11, 2008, 4:01 pm

saske píše:NA TU STRÁNKU KOUKNĚTE SOU TAM NÁDHERNÉ VĚCI DO RPG MAKERU XP MÁTE TAM SPECIÁLNÍ ABS SYSTEM VE KTERÉM SOU I KOUZLE NA DÁLKU KTERÉ SI MĚNÍTE PODLE ČÍSEL MŮ?ETE TAM SKÁKAT KDE CHCETE I BĚHAT A NEBO JEN TAK MEČEM MLÁTIT DO STROMU TENHLE ABS SYSTEM NAJDETE V RPG MAKER XP SCRIPTS A NEBO JE NÁDHERNEJ TEXT SYSTEM KDE DOU SLOVA POSTAVIČKÁM Z PUSY A NEBO NORMÁL ALE JE TAM JEJICH FACE A KDY? ZÍSKÁTE ZBRAN TAK SE TAM OBJEVÍ JEJÍ IKONKA TAK?E TO JE PRO V?ECHNY SUPER STRÁNKA SE VASDIM A TADY JE:http://www.rpgrevolution.com/

Jo, jo. Na téhle stránce jsou dobrý skripty atd., ale stejně - Creation Asylum je na věci do rmxp/vx nej.
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » duben 29, 2008, 2:08 pm

mam taky problemyk. mam event ktory ked nanho date tak sa ukaze obrazok. a ako mam zrusit ten obrazok?vopred dakujem
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » duben 29, 2008, 3:30 pm

Erase Picture [cislo obrazku]
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » duben 29, 2008, 3:39 pm

diki
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » květen 3, 2008, 11:57 am

Našiel som na nete dosť tilesetov ktoré sú strašne OBROVSKÉ /napr už spomenutý inquistorov/, zaujímalo by ma či na plynulý chod stačí antilag skript alebo ich nejakým spôsobom striháte a vyberáte si iba tie časti ktoré momentálne použijete. Díky.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » květen 3, 2008, 12:31 pm

Ehm... Antilag skript nemá nic společnýho s tilesetama. A nechápu, proč bych je měl stříhat? Na plynulost hry má vliv hlavně velikost mapy a počet eventů na ní.
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 126
Registrován: prosinec 27, 2007, 10:46 am
Bydliště: Milovaná černá Ostrava

Příspěvek od Nord » květen 3, 2008, 12:37 pm

no hlavní problém lagů je už v samotném programu - poněkud problematický rggs / delphi interpretovací algoritmus

antilag skripty dělají většinou jen to že zabrání refreshování eventů, jež nejsou viditelné
Obrázek

PředchozíDalší

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků