Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » květen 3, 2008, 4:32 pm

Asi som si prečítal mylné informácie - v jednom anglickom tutoriáli písali že čím väčší je tileset tým väčší je lag. :?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » květen 24, 2008, 10:57 am

cavte mam problem...urcite viete aky pouzivam ABS system...tu je stary screen..potreboval by som ci sa da urobit aby na nejaku chvilu zmizol...a potom znova naskocil...pretoze pri jednej scene mi zavadzia...dost...dik za kazdu odpoved

to je ten ABS

no chcem bay na nejaky cas zmizol ten ukazovac vasho HP a SP... :D
Přílohy
ukazka ABS.JPG
ukazka ABS.JPG (91.23 KiB) Zobrazeno 15619 krát
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » květen 24, 2008, 4:15 pm

Pomohl bych ti s tím, bohužel zrovna teď nemám přístup k RM. Ale co kdybys zkusil podívat se přímo do skriptu, popř. do nějakýho manuálu (jestli nějakej existuje)?
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » květen 24, 2008, 5:29 pm

myslis ze ludom to bude chybat ten ukazatel HP a SP?pretože už viem ako ho odstrániť...len aby ludia potom vedeli kolko maju HP...
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » květen 24, 2008, 5:37 pm

nejako som to pozmenil bez tej farby....co hovorite?lepsie? :D
Přílohy
hmmm ukazatel.JPG
hmmm ukazatel.JPG (89.3 KiB) Zobrazeno 15608 krát
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » květen 24, 2008, 6:57 pm

No, HP snad vidíš, když se dostaneš do menu, ne?
A k tomu screenu - Já bych tam nechal něco na pozadí, pokud možno průhledný.
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » květen 24, 2008, 7:20 pm

no HP vidis aj v menu ale ked mas bojovanie na mape je to troska zvlastne...ludia by museli stale pozerat kolko maju HP...a ako to myslis s tym pozadim?
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » květen 25, 2008, 1:12 pm

To pozadí za HUDem (předtím jsi tam měl červenej půlkruh).
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » květen 25, 2008, 1:55 pm

aha...no rozhodol som sa ze to odtiaž zmazem... :D ten ukazovatež HP a SP...Jednudocho bude hráč musieť pozrieť do menu :D
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » květen 25, 2008, 1:57 pm

A není tam náhodou nějakej switch, kterým se ten HUD vypíná/zapíná? Protože každej ABS co jsem zkoušel, takovou funkci měl.
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » květen 25, 2008, 2:03 pm

no zatiaž som nič takého nenašiel :(
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » červenec 26, 2008, 6:30 pm

Ako by ste spravili že hráčova postava vstúpi do skrine/iného objektu tj postava vy bola vo vnútri objektu - nič by z nej nebolo vidie? - a ďalšie eventy by bešali tj stráž by pokračovala v obchôdzke až kým by hráč nestlačil klávesu? Robím stealth prvky :D .

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červenec 26, 2008, 6:42 pm

paragan píše:Ako by ste spravili že hráčova postava vstúpi do skrine/iného objektu tj postava vy bola vo vnútri objektu - nič by z nej nebolo vidie? - a ďalšie eventy by bešali tj stráž by pokračovala v obchôdzke až kým by hráč nestlačil klávesu? Robím stealth prvky :D .

No já bych udělal buď hrače neviditelným(Change opacity=0) nebo udělal jako grafiku(Change Actor Graphic:[Jmeno hrdiny]=jemno grafiky,0, ,0) skříně a po stisku klavesy nazpět do hrdinovy grafiky(Change Actor Graphic:[Jmeno hrdiny]=jemno grafiky,0, ,0) nebo nazpět viditelnost(Change opacity=255).
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červenec 31, 2008, 12:07 pm

pa3k17 z PM píše: naco su tie common events to fakt nechapem staci strucne vysvetlit.

1)seznam eventu na pouziti ve hre
2)zde se meni velikost seznamu (od 1 do 999)
3)tu se zada jmeno eventu
4)none spusti se bud skrz call Common event nebo pres item
autorun spousti se automaticky a neustale se opakuje a ma vetsi prioritu ne parallel proces a hrdina se nemuze ovladat skrz klapky a musi byt spusten switchem(5)
parallel je spusteno jako dalsi proces ve hre
5)switch kterym se spousti ukoly v seznamu(6)
6)seznam prikazu k provedeni(pokud neni spusten switch(5) tak se ukoly neprovedou neplati pro(None))

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: duben 18, 2008, 1:38 pm
Bydliště: Malacky

Příspěvek od pa3k17 » červenec 31, 2008, 12:22 pm

Ahha diki moc

:D :D

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » červenec 31, 2008, 10:58 pm

Vďaka Grim aj za to predchádzajúce :D .

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 4, 2008, 9:17 am

Jak zabalit hru:
1) vybereme polozku Compress Game Data
Obrázek
2) Toto je adresar kam se ulozi zkomprimovana hra
3) pro pripadny vyber jineho adresare
4) zaskrtnuti tohoto policka se herni projekt stane kodovany, ale hratelny.
Obrázek

Vysledny soubor ma stejny nazev jako adresar s hrou a je ve formatu *.exe tento vysledny soubor se pak nahrava na net pro dalsi sdileni.
Pr. Gromwars(adresar) => zkomprimovana hra Gromwars.exe
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » srpen 9, 2008, 1:31 pm

1,
Kam umiestniť obrázok tváre hovoriacej postavy tak aby to vyzeralo dobre:
Použil som:
Obrázek
obrázok 96x96
Obrázek
:(
2, je možné spraviť "kartovú" minihru iba použitím eventov?
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 9, 2008, 2:38 pm

Zkus pouzit Advance Message Script na ty ksichty. S kartovou hru pomoci jenom eventu jde ,ale bude to pekna makacka.
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » srpen 9, 2008, 4:59 pm

Vďaka. :D
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 93
Registrován: listopad 18, 2007, 12:27 pm
Bydliště: Most

Příspěvek od Chrono741 » srpen 9, 2008, 5:43 pm

jak mám udělat aby se zobrazil jinej sprite postavy když někam vstoupí ??? chci totiž do mého projektu přidat plavání :)
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 9, 2008, 6:16 pm

Chrono741 píše:jak mám udělat aby se zobrazil jinej sprite postavy když někam vstoupí ??? chci totiž do mého projektu přidat plavání :)

No plavaní se dá řešit i skrz Terrain Flag nastavit na jiný než 0. Je to popsaný v tutoru.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 93
Registrován: listopad 18, 2007, 12:27 pm
Bydliště: Most

Příspěvek od Chrono741 » srpen 10, 2008, 7:43 am

mám otázku :

database>tilesets :co znamená v Passage ta kostička ?
co znamená v counter flag ten kosočtverec ?
a nakonec v priority co znamenají ty *1-*5 ?? jak to funguje ?
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 10, 2008, 8:13 am

Chrono741 píše:mám otázku :

database>tilesets :co znamená v Passage ta kostička ?
co znamená v counter flag ten kosočtverec ?
a nakonec v priority co znamenají ty *1-*5 ?? jak to funguje ?


Ty Priority jsou vysvětleny o 2-3 stránky nazpět.
Ten Counter Flag netuším ani já, ale snad by to mohlo být, něco s průchodností(nevim nevim). :?:
Ta kostička (dřív to bývalo na dělání tajných jeskyní) netuším autorův záměr.:?: :!:
A Bush Flag je na tvorbu vysoké trávy nebo hluboké vody popř bažiny.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 93
Registrován: listopad 18, 2007, 12:27 pm
Bydliště: Most

Příspěvek od Chrono741 » srpen 10, 2008, 8:24 am

Grim píše:
Ty Priority jsou vysvětleny o 2-3 stránky nazpět.


jo to vim jenže sem to nepochopil jako jakej je rozdíl kdybych tam dal *1 místo *3 ???
Obrázek
Obrázek

PředchozíDalší

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků