Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re:

Příspěvek od legition » květen 12, 2010, 7:09 pm

Undertaker píše:Takže, napadlo mně, jestli by nelšo udělat počítač, ke kterýmu se přijde, zmáčkne se interakce, a obraz skočí do jákehosi monitoru. (ve hrách je tohle normálně) kde by se psaním příkazů následně objevovali další možnosti, prostě něco jako cmd ve windowsech, nebo prakticky jako DOS...
Příloha ukazuje, co mám na mysli...

Grim píše:Jestli narážíš na to ala DOOM 2 SHADOW WARRIOR ATD. tak to vyžaduje hlubší znalosti RGSS a jazyka RUBY. Což já zatím neovládám ani nevím jestli to v Rpg makeru XP jde. :twisted:


A teď by jsi to již dokázal??
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Sorc » květen 17, 2010, 5:27 pm

Tak jo lidi, potřeboval bych dvě věci.

1) Jak udělat aby se panorama pohybovalo spolu s hráčem?

2) Jak zvýšit rychlost hráče když se pohybuje dolů? Jako v plošinovce když padá, nemyslím standartně pokud hráč stiskne šipku dolů (jinak bych věděl jak).

Předem moc dík.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » květen 17, 2010, 6:12 pm

Sorc píše:Tak jo lidi, potřeboval bych dvě věci.

1) Jak udělat aby se panorama pohybovalo spolu s hráčem?


Toto nechápu jak to myslíš pohybovalo s hráčem? Máš namysli jako Picture když nedás move with map?

Sorc píše:2) Jak zvýšit rychlost hráče když se pohybuje dolů? Jako v plošinovce když padá, nemyslím standartně pokud hráč stiskne šipku dolů (jinak bych věděl jak).


Set move route a tam zvyš rychlost a face lock přes event to by mohlo pomoct.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Sorc » květen 17, 2010, 6:28 pm

První myslím tak, že když mapě dám panorama tak bych potřeboval aby se hýbalo, stejně jako kdybych dal picture. U druhého je ten problém, že zvýšení rychlosti musí být pokud hráč padá dolů a pak se zase sníží, pokud by šel do scriptu příkaz změny rychlosti hráče, bylo by to ideální.

EDIT: Tak už potřebuju akorát to panorama.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Pinsius » červenec 2, 2010, 8:29 pm

Zdravím vás, chcem sa spýtať, či sa počet picturov dal zmaximalizovať tak, aby jeho počet mohol byť väčší ako je 50. Dalo by sa?
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Maxicek » červenec 5, 2010, 12:41 am

Jo, to by mě taky zajímalo. Myslím, že jsem se na to už někoho ptal, možná to je někde i na foru a nakonec z toho nic nebylo. Ale snad by mohlo helpnout nějaký pošťourání ve scriptech.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od legition » červenec 23, 2010, 10:07 pm

Já jsem za tímto problémen ve skryptech hrabal dlouho.... našel jsem na spoustě míst možnost změnit maximálku.... ovšem samotný engine nepovolí víc než 50 takže se takoví obrázek musí zavolat scriptem.... a to se mi nějak nepovedlo zprovoznit.... a věřte že jsem se fakt moooc snažil... Však to bylo pro GA!
Edit: Ale zapomněl jsem zdůraznit že ve scryptech nejsem moc dobrý...
Edit2: Teď už se v scriptech vyznám lépe. A v tutorech o scriptech je napsaný jak zobrazit picture scriptem.
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 28
Registrován: září 11, 2010, 7:04 pm
Bydliště: Brno

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Tutifus » září 14, 2010, 5:53 pm

Měl bych dotaz. Snažím se si trochu upravit battle system a narazil jsem na jeden háček...

Jak lze místo klasického zobrazování battle statusu ve stylu

Jméno...... Jméno...... Jméno...... Jméno
HP........... HP........... HP.......... HP
SP............ SP........... SP .......... SP
Status....... Status...... Status...... Status


docílit tohoto zobrazení textu

Jméno
HP
SP
Status

Jméno
HP
SP
Status

etc...


jinýmy slovy, jak lze z horizontálně vypsanýho infa u battle statusu získat vertikální? jde mi pouze o textový výstup, co se týká umístění a rámečku, to už mám více méně hotový...

budu vděčný za každou radu :)





----------------------
EDIT: no tak ani není třeba... nějak jsem to vymyslel a zdá se, že to i funguje... ale pro kontrolu, jestli by se na to někdo nemohl podívat, jestli to je ok :)

#==============================================================================
# ** Window_BattleStatus
#------------------------------------------------------------------------------
# This window displays the status of all party members on the battle screen.
#==============================================================================

class Window_BattleStatus < Window_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# * Object Initialization
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize
super(490, 65, 150, 250)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
@level_up_flags = [false, false, false, false]
refresh
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Dispose
#--------------------------------------------------------------------------
def dispose
super
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Set Level Up Flag
# actor_index : actor index
#--------------------------------------------------------------------------
def level_up(actor_index)
@level_up_flags[actor_index] = true
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Refresh
#--------------------------------------------------------------------------
def refresh
self.contents.clear
@item_max = $game_party.actors.size
for i in 0...$game_party.actors.size
self.contents.font.size = 14
actor = $game_party.actors[i]
actor_x = i * 50
draw_actor_name(actor, 0, actor_x)
draw_actor_hp(actor, 0, actor_x + 16, 140)
draw_actor_sp(actor, 0, actor_x + 32, 140)
if @level_up_flags[i]
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(48, actor_x, 120, 48, "LEVEL UP!")
else
draw_actor_state(actor, 70, actor_x)
end
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
def update
super
# Slightly lower opacity level during main phase
if $game_temp.battle_main_phase
self.contents_opacity -= 4 if self.contents_opacity > 191
else
self.contents_opacity += 4 if self.contents_opacity < 255
end
end
end
...I need to die to feel alive... *by Nightwish*

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » září 21, 2010, 12:08 pm

Scripty, scripty, a ješte jednou SCRIPTY ;)
skus to načrnut jak obrázek, jako, cele menu jak si predstavuješ, taketo veci ma bavia, rad ti ho spravim....

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 11, 2010, 10:08 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Butcher-killer » říjen 16, 2010, 3:53 pm

Zdravim, nezačínám sice s RPGMXP, ale dotaz přece jenom mám :) jak vytvořit světlo lucerny ? :) Děkuji za odpověď.
Mora certa, hora incerta.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Neas » říjen 16, 2010, 4:00 pm

Butcher-killer píše:Zdravim, nezačínám sice s RPGMXP, ale dotaz přece jenom mám :) jak vytvořit světlo lucerny ? :) Děkuji za odpověď.

viewtopic.php?f=12&t=247
případné další tutoriály mimo jiné i na světelné efekty, můžeš najít tady: viewforum.php?f=12

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 11, 2010, 10:08 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Butcher-killer » říjen 16, 2010, 4:16 pm

Neas píše:
Butcher-killer píše:Zdravim, nezačínám sice s RPGMXP, ale dotaz přece jenom mám :) jak vytvořit světlo lucerny ? :) Děkuji za odpověď.

viewtopic.php?f=12&t=247
případné další tutoriály mimo jiné i na světelné efekty, můžeš najít tady: viewforum.php?f=12


Díky, tohle jsem taky našel. Ale tyhle efekty jsou delaný pouze na určitou oblast nehybně se neposouvající ne? Pokud se pohnu s lucernou, směr světla musí následovat. Nebo toho docílim stejně?
Mora certa, hora incerta.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » říjen 16, 2010, 4:43 pm

Přímo na lucernu za pochodu je tady -> viewtopic.php?f=12&t=80
je tam přímo tutor jenom si popř uprav světlo.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 11, 2010, 10:08 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Butcher-killer » říjen 16, 2010, 5:32 pm

Grim píše:Přímo na lucernu za pochodu je tady -> viewtopic.php?f=12&t=80
je tam přímo tutor jenom si popř uprav světlo.


Skvěle, díky moc. Lucerna je tady vyřešena a importována, ale ještě jeden malý dotaz. Jak docílit toho, že by například padající kámen zasáhl postavu a ta by zemřela? Děkuji, pokud je to v tutorialech tak se omlouvám. Jsem tu jen mezi skoky. Díky ještě jednou.
Mora certa, hora incerta.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » říjen 16, 2010, 6:54 pm

Butcher-killer píše:
Grim píše:Přímo na lucernu za pochodu je tady -> viewtopic.php?f=12&t=80
je tam přímo tutor jenom si popř uprav světlo.

Skvěle, díky moc. Lucerna je tady vyřešena a importována, ale ještě jeden malý dotaz. Jak docílit toho, že by například padající kámen zasáhl postavu a ta by zemřela? Děkuji, pokud je to v tutorialech tak se omlouvám. Jsem tu jen mezi skoky. Díky ještě jednou.


:!: Tu je takový malý tutor na úder kamenem do hlavy hrdiny. :!:

Uder sutrem.zip
Tu je ten úder kamenem z hora a pak posun hrdiny nebo cokoliv jiného.
(186.77 KiB) 469 krát
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 11, 2010, 10:08 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Butcher-killer » říjen 17, 2010, 9:55 am

Grim píše:
Butcher-killer píše:
Grim píše:Přímo na lucernu za pochodu je tady -> viewtopic.php?f=12&t=80
je tam přímo tutor jenom si popř uprav světlo.

Skvěle, díky moc. Lucerna je tady vyřešena a importována, ale ještě jeden malý dotaz. Jak docílit toho, že by například padající kámen zasáhl postavu a ta by zemřela? Děkuji, pokud je to v tutorialech tak se omlouvám. Jsem tu jen mezi skoky. Díky ještě jednou.


:!: Tu je takový malý tutor na úder kamenem do hlavy hrdiny. :!:

Uder sutrem.zip



Děkuju ještě jednou moc.
Mora certa, hora incerta.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Bulma » březen 6, 2011, 1:45 am

Ahoj :P Jsem tu úplně nová. (No fakt právě jsem se zaregistrovala :D)
Mno a trochu jsem pročítala fórum. A tak koukám, koukám a vidím, že někteří tady říkají že verze Makeru XP je lepší než ta novější VX.
Jenže vzhledem k tomu, že zatím o tomhle programu vůbec nic nevím (a fakt že nic :D budu potřebovat hodně Tutorialu :D ) tak by mě zajímalo jak to tedy je. Který z nich je tedy lepší?

Díky za odpověď :)
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » březen 6, 2011, 7:07 am

Vítej a pro začátečníky je lepší XPmaker než VX. Sice existuje překla na VX cca 80%, ale XP maker je podle mne jedodužší na pochopení a na tvorbu grafiky a her. A víc tutorů pro začátečníky je pro XP. A pochopením XP makeru se pak lépe chápe i VX.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Bulma » březen 6, 2011, 8:27 am

Grim píše:Vítej a pro začátečníky je lepší XPmaker než VX. Sice existuje překla na VX cca 80%, ale XP maker je podle mne jedodužší na pochopení a na tvorbu grafiky a her. A víc tutorů pro začátečníky je pro XP. A pochopením XP makeru se pak lépe chápe i VX.


Díky :) tak jdu ulovit XP :)

Edit:

Pfuuu... problém. Stáhla jsem XP nainstalovala. Mám i keygen, ale když to chci spustit tak mi to hodí hlášku

Failed to obtain a trial serial number from the in n Titles server. A pak se to vypne. :/ Co s tím?
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Vivi » březen 6, 2011, 9:39 am

Stáhni si crack ODTUD, a pak normálně nahraď soubory ve složce s RM těma cracknutýma, akorát bych ti před každým crackováním doporučil ony soubory zazálohovat, člověk nikdy neví :)
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Michalc » březen 6, 2011, 2:58 pm

Ja bych s tim VX/XP si nebyl tak jistej, ale rek bych, ze XP je proste celkove lepsi... Mozna by nebylo na skodu sepsat nakej clanek odecne o vyhodach/nevyhodach kazdyho RM, protoze se tu na to pta kazdej novacek... Asi to vecer napisu.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Maxicek » březen 6, 2011, 6:19 pm

Bulma píše:Ahoj :P Jsem tu úplně nová. (No fakt právě jsem se zaregistrovala :D)
Mno a trochu jsem pročítala fórum. A tak koukám, koukám a vidím, že někteří tady říkají že verze Makeru XP je lepší než ta novější VX.
Jenže vzhledem k tomu, že zatím o tomhle programu vůbec nic nevím (a fakt že nic :D budu potřebovat hodně Tutorialu :D ) tak by mě zajímalo jak to tedy je. Který z nich je tedy lepší?

Díky za odpověď :)

Každý má svá pro a proti. RMVX má imo nejlepší grafiku, ale zase je tam omezení, že se dá používat jen to, co tam je od zákaldu plus pak vlastně jeden volný tileset, ale víc už ne. V RMXP je grafiky více, ale hlavně můžeš přidávat novou a novou, kteoru si najdeš na internetu. Mně osobně je RMXP příjemnější, ale to je také tím, že dřív mi PC ten RMVX neutáhl, takže jsem ho nemohl pořádně testovat a nepadl mi do oka. Volba je jen a jen tvoje a abych byl upřímný, tak se to zase moc neliší. Máš to třeba jako Internet Explorer a Firefox - díky oboum si můžeš prohlížet internetové stránky, ale každý z prohlížečů má něco co druhý ne.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Michalc » březen 6, 2011, 6:53 pm

S tou grafikou RMVX uz se ten nedostatek grafiky da resit pomoci Tileset Swapperu, ale me se tam nelibi postavi. Maj hrozne hnusny rozmery.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Bulma » březen 9, 2011, 7:22 pm

Ahoj :D Zase já :P (Jsem už všude co? :D )

Mno s vaší pomocí se mi podařilo zprovoznit rpg maker XP ale hned se objevil problém.
Všechno mám orámované bílou barvou, i charaktery. Snažila jsem se toho zbavit přes GIMP ale ani to nepomohlo. Co s tím? (Se asi picnu :D já snad nikdy nezačnu :D:D )
Přílohy
chjo.jpg
chjo.jpg (135.79 KiB) Zobrazeno 27767 krát
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 116
Registrován: říjen 21, 2010, 5:56 pm
Bydliště: Brno

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Dhark » březen 9, 2011, 7:35 pm

No to musíš jak máš nahoře tu tužku obdelní atd... tak vedle jsou ty placky :D to jsou vrstvy no a tam dej tu druhou a nebudes tam myt to bilí a pak az pred to neco budes chit dát ej t tret :D snad cápes ;-)
Můj oblíbený smajlík :mrgreen:

Co chystám: (______)=v rmXP....dokončeno cca 5-10 %

PředchozíDalší

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník