Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » únor 23, 2008, 10:11 pm

Toto je post pro diskuzy ohledňě práce v programu. Tu se můžete zeptat mně nebo jen tak v plén dát "Otazku" a čekat na "Odpověď".

Obrázek
Naposledy upravil Grim dne srpen 5, 2008, 7:20 am, celkově upraveno 1
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » únor 25, 2008, 9:38 am

cau potreboval by som vediet ako sa meni farba pisma? :D

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » únor 25, 2008, 1:37 pm

Pred text daj \c[x] x = číslo
0 = biela 1= modrá 2 = červená 3 = zelená 4 = bledomodrá 5= fialová 6 = žltá 7 = šedá
príklad:
\c[5] AHOJ
zobrazí fialovým písmom AHOJ

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » únor 25, 2008, 3:05 pm

diki
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » únor 25, 2008, 3:38 pm

paragan píše:Pred text daj \c[x] x = číslo
0 = biela 1= modrá 2 = červená 3 = zelená 4 = bledomodrá 5= fialová 6 = žltá 7 = šedá
príklad:
\c[5] AHOJ
zobrazí fialovým písmom AHOJ

Asi mi něco uniká, ale tohle v XP bez scriptu nejde, ne?
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » únor 25, 2008, 6:58 pm

Jde to i bez scriptu. :wink: Ale nejde \^ a \| cetl jsem to na jinym foru. :cry: Pokud chcete videt jak bude vypadat text ve hre tak v editoru zmacknete F2.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » únor 25, 2008, 8:32 pm

Grim píše:Jde to i bez scriptu. :wink: Ale nejde \^ a \| cetl jsem to na jinym foru. :cry: Pokud chcete videt jak bude vypadat text ve hre tak v editoru zmacknete F2.

Možná jsem to mohl nejdřív vyzkoušet, než napsat blbost.. ^^'
Ale aspoň jsem se něco novýho dozvěděl, takže poradna funguje. :D
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 15, 2008, 2:55 pm

vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od truhlik » únor 27, 2008, 2:29 pm

Ahoj,
jsem zatim ve svete RPG MK novackem, takze pokud je toto nejakej lamerskej dotaz, tak sorry :)

chtel bych vedet, jak lze udelat, aby mohli mezi sebou charaktery menit (resp. aby hrac mohl darovat NPCcku nejakou vec).

mam namysli, ze se objevi okno a vnem seznam dostupnych predmetu u hrace a z nej jednu vec vybere a ta nasledne prejde k NPCku (resp. jen zmizi z hracova invetorare).

to samotny predani predmetu jsem vytovril tak, ze snizim pocet kusu o jeden. jde mi o to, jak udelat to okno, ktere zobrazi co vsechno postava nese.

dikes moc

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Re: vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od Drago » únor 27, 2008, 6:28 pm

truhlik píše:Ahoj,
jak udelat to okno, ktere zobrazi co vsechno postava nese.

No, tohle bys bez skriptu asi těžko udělal.
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » únor 27, 2008, 6:43 pm

caute jak sa davaju do rozhovoru xsichty? :D
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od Grim » únor 27, 2008, 7:53 pm

Drago píše:
truhlik píše:Ahoj,
jak udelat to okno, ktere zobrazi co vsechno postava nese.

No, tohle bys bez skriptu asi těžko udělal.


Jde to i bez skriptu za pomoci obrazku a pomoci podminek. Stejne jake v Rmk2k3 tzv. CMS (custom menu system) podobne jako v Broken Hearts. 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » únor 27, 2008, 7:58 pm

Lubo 586 píše:caute jak sa davaju do rozhovoru xsichty? :D


Snad pomoci skriptu nebo pomoci Show Picture: 1,'(jmeno xichtu)', Center ([x pozice],[y pozice]),([zoom x v %],[zoom y v %]),(pruhlednost), Normal.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Re: vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od Drago » únor 27, 2008, 9:41 pm

Grim píše:Jde to i bez skriptu za pomoci obrazku a pomoci podminek. Stejne jake v Rmk2k3 tzv. CMS (custom menu system) podobne jako v Broken Hearts. 8)

No jo, pořád opomínám kouzlo eventů. :roll:
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 15, 2008, 2:55 pm

Re: vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od truhlik » únor 28, 2008, 7:23 am

Grim píše:
Drago píše:
truhlik píše:Ahoj,
jak udelat to okno, ktere zobrazi co vsechno postava nese.

No, tohle bys bez skriptu asi těžko udělal.


Jde to i bez skriptu za pomoci obrazku a pomoci podminek. Stejne jake v Rmk2k3 tzv. CMS (custom menu system) podobne jako v Broken Hearts. 8)


A poradtie jak na CMS?
nebo aspon hodit odkaz na nejaky tutorial...

Pripadne jak t oudelat pomoci skriptu...

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Re: vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od Drago » únor 28, 2008, 2:49 pm

truhlik píše:A poradtie jak na CMS?
nebo aspon hodit odkaz na nejaky tutorial...

Pripadne jak t oudelat pomoci skriptu...

No, když řekneš, jak by jsis ten CMS představoval, snad bych mohl pomoct. 8)
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: vymena, resp. darovani veci

Příspěvek od Grim » únor 28, 2008, 8:35 pm

truhlik píše:A poradtie jak na CMS?


Napr:

1.) pomoci Show Picture obrazek s pozadim veci
2.) pomoci Conditional Branch zjistit jestli vec je v inventari
3.) Jestli je tak Show Picture ukaz obrazek veci
4.) opakovat podle poctu veci ,ktere chces zobrazit
4a.) vlozit do smycky Loop
5.) pomoci Conditional Branch zjistit ,ktera klapka je pouzita
6.) jestli sipky tak posun kurzoru pomoci Show Picture a Move Picture posunout na dasli vec a dat do Control Variables cislo itemu a do dalsiho pocet itemu
7.) jestli klapka Enter je stlacena predej vec a sniz o Change Items z invetare a je-li 0 vymaz pomoci Erase Picture
8.) jestli klapka Esc je stlacena ukonci event exit Event Processing a vymaz obrazky Erase Picture

Tot vse doufam ,ze to pomuze. 8)

Tu jsou klapky v cislech:
A=14 S=15 D=16 UP=8 DOWN=2 LEFT=4 RIGHT=6
Z=SHIFT=11 X=ESCAPE=12 C=SPACE=ENTER=13 Q=PAGE UP=17 W=PAGE DOWN=18
Obrázek

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 15, 2008, 2:55 pm

Příspěvek od truhlik » únor 29, 2008, 6:31 am

Diky za navod.

Zkusim to a dam vedete, jak sem dopad ;)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » březen 1, 2008, 5:06 pm

ahojte potreboval by som poradit ako mam urobit ze v jednom okamihu bude hrac drzat mec v rku?(napr. pri rozhovore zacne drzat mec a zabije toho druhehe:) )
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 1, 2008, 5:32 pm

Lubo 586 píše:ahojte potreboval by som poradit ako mam urobit ze v jednom okamihu bude hrac drzat mec v rku?(napr. pri rozhovore zacne drzat mec a zabije toho druhehe:) )


Behem rozhovoru az dojdes k tomu ,ze by mel tasit mec a toho druheho zabit tak tam vloz Change Actor Graphic: [ jmeno hrdiny],0,jmeno charsetu s mecem v ruce,0, ,0. 8) A to zabiti to musis rozfazovat do charsetu a pak dat nakonec po rozhovoru nebo kamkoliv kam chces.
Fazovani:
Set Move Route:Player
$>Wait: 4 frame(s)
$>Graphic: "
jmeno charsetu s zabitim",0,(pozice postavy),(snimek postavy)
$>Wait: 4 frame(s)
$>Graphic: "
jmeno charsetu s zabitim",0,(pozice postavy),(snimek postavy)

Postava "Charset"(popis pozic):
@@@@ 2 dolu chuze
@@@@ 4 vlevo chuze
@@@@ 6 vpravo chuze
@@@@ 8 nahoru chuze
0 1 2 3 pozice snimku
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » březen 2, 2008, 11:30 am

a ked nemam ziadny charset postavicky s mecom? :)
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 2, 2008, 12:04 pm

Bouzel si musis sam udelat sam anebo zadat pohledavku s obrazkem do secke Žádost o speciální resources a doufat ,ze se nekdo ozve. :wink:
Obrázek

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 15, 2008, 2:55 pm

Příspěvek od truhlik » březen 3, 2008, 5:20 pm

truhlik píše:Diky za navod.

Zkusim to a dam vedete, jak sem dopad ;)


tak sem to (zatim narychlo) zkousel, a zjistil sem nemilou vec. Je potreba importovat obrazky, ktere se zobrazi v tomto menu.
Neslo by nejak udelat, abych mohl pouzit braazky, jez jsou dostupne v RTP?

A jeste jeden dotaz, z trochu jinyho soudku.

Zkousel sem si upravit script na obchodovani (Shop) v script database (nebo jak presne se to jmenuje. urcite vite, co myslim).
a chtel bych se zeptat, jak mam tento svuj editovany Shop spoustet?
jde mi o to, aby byly ve hre dostupne oba (jak original, ktery se sousti jednoduse pres event) tak i tento editovany.

diky za odpovedi.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » březen 3, 2008, 6:41 pm

truhlik píše:tak sem to (zatim narychlo) zkousel, a zjistil sem nemilou vec. Je potreba importovat obrazky, ktere se zobrazi v tomto menu.
Neslo by nejak udelat, abych mohl pouzit braazky, jez jsou dostupne v RTP?

Tak to asi budeš muset importovat. :P

truhlik píše:Zkousel sem si upravit script na obchodovani (Shop) v script database (nebo jak presne se to jmenuje. urcite vite, co myslim).
a chtel bych se zeptat, jak mam tento svuj editovany Shop spoustet?
jde mi o to, aby byly ve hre dostupne oba (jak original, ktery se sousti jednoduse pres event) tak i tento editovany.

Jestli sis pro ten script vytvořil novou řádku, tak to vyvoláš za pomoci eventu Script..:
Kód: Vybrat vše
$scene = nazev.new

Takhle by to doufám mělo jít. 8)
Naposledy upravil Drago dne březen 3, 2008, 8:03 pm, celkově upraveno 1
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 3, 2008, 7:19 pm

truhlik píše:tak sem to (zatim narychlo) zkousel, a zjistil sem nemilou vec. Je potreba importovat obrazky, ktere se zobrazi v tomto menu.
Neslo by nejak udelat, abych mohl pouzit braazky, jez jsou dostupne v RTP?

Mas-li namysli Charsety staci je nakopirovat do adresare se svym projektem do stejneho adresare. Jde-li o ikony musis je rozdelit a nakopirovat do adresare s obrazky v adresari sveho projektu
Obrázek

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 15, 2008, 2:55 pm

Příspěvek od truhlik » březen 3, 2008, 8:47 pm

Diky obema.

zatim sem nahazel potrebne ikony do adresare "pictures" a dela to presne to, co sem chtel :)

k tomu druhym (spousteni skriptu).
k tomu sem se jeste nedostal ;)

//:EDIT JJ. tak funguje i to volani scriptu. Dikes

Další

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků