Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » září 12, 2008, 7:02 pm

vim že tam bude zas, ale na tuhle mapu se nedá vrátit takže OK. Jinak nechápu jak se to mohlo povést, ale jde to! Díky tobě tam teď konečně bude velice podstatná část příběhu.

Dál bych potřeboval vědět jak u eventu s grafikou ohně udělam aby se ten obrázek měnil jak tam je ten oheň v různě.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 12, 2008, 7:11 pm

Sorc píše:vim že tam bude zas, ale na tuhle mapu se nedá vrátit takže OK. Jinak nechápu jak se to mohlo povést, ale jde to! Díky tobě tam teď konečně bude velice podstatná část příběhu.

Dál bych potřeboval vědět jak u eventu s grafikou ohně udělam aby se ten obrázek měnil jak tam je ten oheň v různě.


No staci toto zaskrtnout:
Obrázek
obrazek pod timto pouzit jako ohen.
Přílohy
184-Light01.png
ohen
184-Light01.png (6.66 KiB) Zobrazeno 15619 krát
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » září 12, 2008, 7:22 pm

Další otázka, otevírací dveře.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 12, 2008, 7:26 pm

Sorc píše:Další otázka, otevírací dveře.


Tu je navod co a jak napsat a sepnout.
Obrázek

pod titmo postem je obr dveri
Přílohy
170-Door01.png
dvere
170-Door01.png (5.49 KiB) Zobrazeno 15608 krát
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » září 13, 2008, 7:35 pm

Prosím o vysvětlení jak udělat loď.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 13, 2008, 8:24 pm

Sorc píše:Prosím o vysvětlení jak udělat loď.


Tu je navod jak na to udelat LOD.

Misto monstra dat charset lodi.
Přílohy
lod.png
obr lode
lod.png (60.11 KiB) Zobrazeno 15594 krát
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » září 21, 2008, 10:57 pm

Zaujímalo by ma či je možné vytvoriť efekt počasia iba v jednej časti mapy vrámci hernej obrazovky napr. vidíš budovu ale voda padá iba na jednu čas? strechy a ty súčasne vidíš aj tú druhú.
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 22, 2008, 3:13 pm

paragan píše:Zaujímalo by ma či je možné vytvoriť efekt počasia iba v jednej časti mapy vrámci hernej obrazovky napr. vidíš budovu ale voda padá iba na jednu časť strechy a ty súčasne vidíš aj tú druhú.

No jde to, ale trochu obtizneji nez klasicky skrz Set Weather Effects. Slo by to udelat pomoci Show Picture a pomoci Move Picture. Obrazek by musel byt efect deste a jeho osa Y dlouha min 1200 pixelu a osa X siroka=pocet tileset policek *32. A pak dat do parallelu v Common Event:
Kód: Vybrat vše
@>Loop
 @>Conditional Branch: Variable[001]==(id map kde ma prset)
  @>Show Picture:1 ,'nazev obr.', Center,,((X=kde je strecha na obrazovce),(Y=kde je strecha na obrazovce)),(100%,100%),255,Normal
   @>Move Picture: 1,@80(cim desli cas tim pomalejsi),Center,((X=kde je strecha na obrazovce),(512+velikost obrazku)),(100%,100%),255,Normal
   @>
  : Else
 @>Break Loop
 @>
 : Repeat Above
@>
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » září 22, 2008, 6:24 pm

Vďaka - tá strecha tam bola iba ako príklad :D . Ty si vážne expert :lol: .
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 22, 2008, 7:18 pm

Ale ja nejsem Obrázek ani Obrázek, ale Obrázek .
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » říjen 3, 2008, 6:12 pm

A ďalšia otázka :) ako robíte animačky - kde sú iba cudzie postavy a nie hrdina hry? /myslím samotný predel teraz začína , teraz končí animačka cez aké príkazy/ :oops: Čím viac spôsobov tým lepšie :lol: .
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » říjen 3, 2008, 6:50 pm

paragan píše:A ďalšia otázka :) ako robíte animačky - kde sú iba cudzie postavy a nie hrdina hry? /myslím samotný predel teraz začína , teraz končí animačka cez aké príkazy/ :oops: Čím viac spôsobov tým lepšie :lol: .

Myslis predely v GW? jestli jo tak skrz Show Picture. A v obrazku je jak v kine cerny pas nahore a dole. Popr. u Transfer Player pouzivam Fade=Yes.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » říjen 3, 2008, 10:14 pm

Nebo tady na to máš script. :wink:
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » říjen 4, 2008, 6:36 pm

Takže, potřebuju vědět jak se dá zvětšit aximální počet actorů v party.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » říjen 4, 2008, 6:57 pm

Sorc píše:Takže, potřebuju vědět jak se dá zvětšit aximální počet actorů v party.


Default je 4 a pridanim dalsiho bys musel prekopat cca 80% scriptu nastavenych na 4 cleny. :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » říjen 4, 2008, 10:46 pm

Tady je skript.
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » říjen 5, 2008, 7:11 am

mě zase napadlo vyměňovat si lidi v inventáři s common event, ale asi by ty lvly u postav začínaly od 1
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » říjen 5, 2008, 7:37 am

Dík všem za snahu ale přepisovat skripty bych nemohl. Ne kvůli tomu že nejsem trpělivý, ale protože jsem nikdy něco velkýho nepřepisoval, maximálně ovládání nebo true/false.

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » říjen 5, 2008, 1:06 pm

re: Lukaaash ak to robíš cez Change party member ide iba o to či zaškrtneš alebo nie kolonku Initialize :)

re Grim, Drago - vďaka približne rozumiem, ale minitutorial by pomohol :D

Ďalšia otázka - tak ako padá dáťď alebo sú efekty počasia dá sa urobiť aby padalo niečo iné? Potreboval by som akoby "zlatý dáťď" drobný poprašok resp padanie trblietavých častíc.
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » říjen 5, 2008, 4:02 pm

paragan píše:Ďalšia otázka - tak ako padá dáťď alebo sú efekty počasia dá sa urobiť aby padalo niečo iné? Potreboval by som akoby "zlatý dáťď" drobný poprašok resp padanie trblietavých častíc.

Nevím jestli toto je to co jsi myslel.
Déšť
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: září 27, 2008, 11:27 am

Příspěvek od Česílko » říjen 5, 2008, 4:21 pm

Hele nevíte někdo script na ten side view battle system? nejak obycejnej pls.jesi to tu uz je tak sorry sem si nevsimnul

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » říjen 5, 2008, 4:38 pm

Česílko píše:Hele nevíte někdo script na ten side view battle system? nejak obycejnej pls.jesi to tu uz je tak sorry sem si nevsimnul

Nebyl, ale teď už je.

Edit: Změna fontu:
Kód: Vybrat vše

#==============================================================================
# ** Main
#------------------------------------------------------------------------------
#  After defining each class, actual processing begins here.
#==============================================================================

begin
  Font.default_name = "Tahoma"
  Font.default_size = 20
  Graphics.freeze
  $scene = Scene_Title.new
  $scene.main while $scene != nil
  Graphics.transition(30)
rescue Errno::ENOENT
  filename = $!.message.sub("No such file or directory - ", "")
  print("Unable to find file #{filename}.")
end
Obrázek

 
Příspěvky: 75
Registrován: červen 15, 2007, 5:45 pm

Příspěvek od paragan » říjen 5, 2008, 9:05 pm

re Grim to je ono :lol: vďaka. Len to trochu spomalím a bude to ideálne.
nyu ? nyu ? nyu ?
-----------------------------
To The Other Side

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: září 27, 2008, 11:27 am

Příspěvek od Česílko » říjen 6, 2008, 8:52 am

vim že je to asi uplne blba otazka ale nvm jak zmenit toho nepritele :-D sry ze se tak blbě ptam ale sem zacatecnik..jako vim jak je menit normalne ale nvm kdyz tam dam nejakyho novyho nepritele jak ho tam hodim aby tam byl jako ta mala postavicka
EDIT:
dobrý uz sem na to prisel ten charset se musi jmenovat stejne jako ten battler co se da do toho boje a pak uz tam ten charset bude :wink:

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » říjen 6, 2008, 3:36 pm

Opakuji toto je fórum pro otázky a odpovědi. Nebojte se ptát i na absolutní blbosti. :lol: :twisted:
Obrázek

PředchozíDalší

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků