Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » květen 27, 2009, 8:21 pm

Takže, začínám dělat vlastní menu a mám jeden problém. V conditional branchi můžu nastavit asi 10 kláves pokud je stisknuto, avšak jediná která funguje je C (tedy mezerník a enter což už zároveň používám pro útok). šlo by to tak, že pokud je v jedné mapě nějaký nepřtel, menu nepůjde a pokud není, menu půjde ale stejně, nešlo by to nějakou jinou klávesou (není třeba chyba ve scriptu jako bylo ve VX s tim nepropočítávánim variablů podle atribut hráče? Protože mi přijde divný když je na výběr tolik kláves a jen jediná funguje.)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » květen 27, 2009, 8:44 pm

Sorry za barvy. Jde to nastavit klapky přes F1 a pak dát conditional na jinou klapku a dát change menu access: disable a do podmínky call menu screen. viz obr.
klapky:
Obrázek
jak na menu:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » květen 27, 2009, 8:57 pm

:shock: Nějak jsem něco přenastavil a už to jde, sice ne podle tvé rady Grime ale díky ní jsem to tam omylem přenastavil takže díky :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » červen 14, 2009, 1:11 pm

Mám otázku, do jaký složky se dává custom font?
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 14, 2009, 1:55 pm

Vivi píše:Mám otázku, do jaký složky se dává custom font?


vlož toto ve scritp editoru do Main za begin:
Kód: Vybrat vše
  Font.default_name = 'Jméno fotnu'
  Font.default_size = velikost písma
  Font.default_bold = false
  Font.default_italic = false

a font soubor do windows fonts adresáře.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » červen 14, 2009, 7:37 pm

Jo, další otázka : Někde tady byl Advance Message script, ale teď ho nemůžu najít (na fóru, u mě v počítači mám pořádek) a kde přesně najdu tu složku myslím odkaz jako jmeno projektu/grapics/pistures apod.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 14, 2009, 8:45 pm

Vivi píše:Jo, další otázka : Někde tady byl Advance Message script, ale teď ho nemůžu najít (na fóru, u mě v počítači mám pořádek)


Advance message script
Vivi píše: a kde přesně najdu tu složku myslím odkaz jako jmeno projektu/grapics/pistures apod.

V C:\Documents and Settings\Owner\Dokumenty\RPGXP nebo nějak podobně to vypadá u tebe na PC.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 20, 2009, 3:00 pm

Dá se nejakým pokud možno jednoduchým spúsobem udělat ukazování dmg?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 20, 2009, 3:58 pm

Jak tom máš namysli? Jako GW nebo FS?
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 29, 2009, 4:03 pm

Tak tim skratkam sem 2X moc neporozumel :D
Ale chcem sa opitad, lebo sa tu s tym už asi pul hodiny serem: Jak nadstavit podminku" keď postava XXX dostane + 1 lv."?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » červen 29, 2009, 6:00 pm

no asi nastavit přes variably, do common eventů
jestli nevíš jak, Grim určo vysvětlí :lol:
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » červen 29, 2009, 6:11 pm

no já to mam tak že furt se controluje variable level1 podle levelu postavy XXX. Pak jestli je variable level 1 větší než variable level 2, udělá se něco. A když ne tak nic a normálně to jede dál. Potom za conditional branchem dáš control variable level 2 podle variable level 1 a máš to!.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » červen 29, 2009, 6:25 pm

Grim: No tu je down na vykonání příkazu při dosažení lvl 5 funguje globálně a je nutné spustit Switch:001. Nastavuje se přes Common Event.


Něco takovýho od Grima, je to možná to co potřebuješ, jen upravit...
Naposledy upravil Lukaaash dne červen 29, 2009, 6:26 pm, celkově upraveno 1
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 29, 2009, 6:26 pm

Toto stačí dát do Common Event a při každém lvl up udělá příkaz.
Kód: Vybrat vše
Control Variables:[001:hridna ur]=[hrdina jméno]´s level
 Conditional Branch: Variable[001:hridna ur]>=2

  Else
 Control Variables:[002:ur]=2
Branch End

Conditional Branch: Control Variables:[001:hridna ur]=Variables:[002:ur]
 Comment: sem dát příkazy na udělání
   Control Variables:[002:ur]+=1
Branch End
Naposledy upravil Grim dne červen 29, 2009, 6:45 pm, celkově upraveno 1
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 29, 2009, 6:37 pm

jen jedna chybička: Máš tam 1 Coditional Branch a 2 Branch end takže nevim kde co presne patrí :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 29, 2009, 6:46 pm

Srry opraveno patří tam oba.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 29, 2009, 6:57 pm

Skúšal sem to tak, aby mi to pridalo +5 str ale nejde to

http://www.edisk.sk/stahni/25704/LV_up_system___LUV__.exe_257.84KB.html

Prosím mrkni sa mi na to :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 29, 2009, 7:43 pm

No upravil jsem to, ale funguje to jenom při postupném lvlování.
LV_up_system___LUV__.exe
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 29, 2009, 7:54 pm

máš na mysli pěkne 1lv. za druhým a né z1 na 100 a dostad 500 str, lebo dostaneš len 5? To bude o to lepší! :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 29, 2009, 7:58 pm

Při lvl up z 1 na 100 dostaneš prd ani těch 5 ne. :twisted: Jo a lvl po lvl. takýe 5 per lvl nahoru při 2 str 6 při 3 str 11.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 30, 2009, 11:38 am

Kód: Vybrat vše
@>Control Variables: [0001:heroX] = Player's Map X
@>Control Variables: [0002:heroY] = Player's Map Y
@>Control Variables: [0003:eventX] = This event's Map X
@>Control Variables: [0004:eventY] = This event's Map Y
@>Control Variables: [0003:eventX] = Variable [0001:heroX]
@>Control Variables: [0004:eventY] = Variable [0002:heroY]


Jak to že ked nadstavím takto priechodný event, paralel process a uložím ho na okraj mapky neshoduje sa potom pozícia eventu s pozíciou postavy?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 30, 2009, 12:03 pm

JKlena píše:
Kód: Vybrat vše
@>Control Variables: [0001:heroX] = Player's Map X
@>Control Variables: [0002:heroY] = Player's Map Y
@>Control Variables: [0003:eventX] = This event's Map X
@>Control Variables: [0004:eventY] = This event's Map Y
@>Control Variables: [0003:eventX] = Variable [0001:heroX]
@>Control Variables: [0004:eventY] = Variable [0002:heroY]


Jak to že ked nadstavím takto priechodný event, paralel process a uložím ho na okraj mapky neshoduje sa potom pozícia eventu s pozíciou postavy?

Ale nechápu proč přiřazuješ HeroX do Event X já to dělám v GW pomocí Conditionál Branch. V COM jsem to dělal pomocí eventu na mapě, ale dělat cca 300 eventů na mapě lesa se mi nechtělo.
Popř. uploadni projekt nebo demo kde to potřebuje?.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 30, 2009, 12:14 pm

Pracujem na vlastnem ABS, momentálne sa mi jedná o strelbu z luku.Určite sa v tem vyznáš, ked sa v tem (ZATAD) vyznám aj já :D
Skúšal sem totiž to tvoje ABS ze Zeldy ale nejak sem sa tam zamotal :D
A mam v svojem ABS ešte 1 problém: Slim ma nedokáže zabit, len ubrat na 1 HP :?

VYŘEŠENO!

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červen 30, 2009, 3:26 pm

http://www.edisk.sk/stahni/00926/ABS.exe_13.41MB.html

Proč mi zatraceně slim nereaguje na dotyk šípu ?? :x :x

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Příspěvek od Michalc » červen 30, 2009, 3:42 pm

Obrázek

Tohle podle me znamena, ze hero je na urcitych souradnicich, NPC taky a sip taky, jeste tam musis dat ze pokud je arrow x stejne s NPC x. Equal to.

Ale nevim, radsi ver grimovy.

PředchozíDalší

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků