Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » srpen 27, 2012, 6:50 pm

Ahoj, měl bych otázku.

Jak udělat aby mi "něco" zjistilo hodnotu variablu a hodnotu i zapsalo ?
Například :
Chci abych si mohl skillovat skill např. kovářství
ale pak chci aby si hráč mohl omrknout kolik bodů má u skillu... nevíte jak na to ?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Sorc » srpen 27, 2012, 7:02 pm

Změna hodnoty variablu je přes příkaz "Control variables". Když chceš napsat variable do textový zprávy tak napiš \v[číslo] a napíše to hodnotu variablu s číslem, který dáš do závorek. V případě, že chceš podmínku pokud má variable určitou hodnotu, tak "Conditinal branch" a tam zaklikni variable a nastav tak, jak chceš. :)

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » srpen 27, 2012, 7:03 pm

Sorc píše:Změna hodnoty variablu je přes příkaz "Control variables". Když chceš napsat variable do textový zprávy tak napiš \v[číslo] a napíše to hodnotu variablu s číslem, který dáš do závorek. V případě, že chceš podmínku pokud má variable určitou hodnotu, tak "Conditinal branch" a tam zaklikni variable a nastav tak, jak chceš. :)


Díky, už mi to maká.

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » srpen 31, 2012, 9:53 am

Zdravím, opět mám jednu otázku. Nemám vůbec tušení jak to udělat. Možná trochu vím ale je to jen návrh který by pracoval strašně blbě.

Jak by se dalo udělat že se hodnota proměnné za 30 sekund promení ?
Například :
Hráč má hlad a po 30 vteřinách se mu odečte jedna hodnota z proměnné
neví někdo jak to udělat ?
Vím že budu muset použít timer a condiotinal branch ale nevím jak to pořádně skombinovat.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Sorc » srpen 31, 2012, 10:31 am

Nejlepší asi bude ve chvíli kdy se to spustí třeba na začátku hry nebo po skončení intra vytvořit neviditelný event s triggerem autorun, který spustí určitý switch. Pojmenuj ho třeba Hlad nebo tak nějak, abys věděl, k čemu je. Dál nastav variable s názvem třeba Jídlo na určitou hodnotu. Potom dej příkaz aby se zapnul Self switch třeba A a vytvoř novou stránku eventu, kde nebude nic, jenom vlevo nahoře podmínka pokud je Self switch A ON.

Pak otevři databázi a jdi do záložky Common events. Common eventy jsou eventy, které se dají spustit z jakékoli mapy příkazem Call common event, nebo se spouštějí samy. Nějak pojmenuj první common event a jako trigger u něj zvol Parallel process (spouští se sám pořád dokola, ale nebrání fungování ostatních eventů, narozdíl od autorun). Vedle budeš muset vybrat switch, který musí být ON aby se event spouštěl. Vyber ten switch Hlad.

Potom už k vlastním příkazům v common eventu. Nejdřív příkaz wait, kde nastavíš kolik snímků se bude čekat (20 snímků = 1 sekunda). Další příkaz Conditional branch, který ohlídá, jestli už jídlo není na 0, takže Variable Jídlo equal to 0. Pokud ano, můžeš třeba ubrat hráčovi zdraví příkazem Change HP. Pokud ne, tak Control variables Jídlo sub 1.

Aby hráč mohl jídlo i doplňovat, vytvoř další common event. Trigger nech None a jediný příkaz v něm bude Change variable Jídlo add X, kde X je o kolik chceš aby se hráč najedl. Dál si v záložce Items vytvoř nový předmět, u kterého nastav Consumable Yes a common event ten, který sis právě vytvořil.

Snad jsem nic nevynechal a snad to nějak pochopíš :)

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » srpen 31, 2012, 3:46 pm

Jo díky už to mám. Ani sem nemyslel že to bude tak jednoduché :) fakt díky !

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » září 5, 2012, 5:03 pm

Čus....
opravdu se moc omlouvám že furt otravuji s problémy ,ale doufám že to až tak moc nevadí.

Přejdu k věci:
Myslím že se to nazývá CMS... nebo nevím jak to jinak nazvat. Jde o to že chci aby když se mi třeba ukáže na Show picture nějaký obrázek jako pozadí, aby šlo vybrat nějaké menu. Například :
Přijdu ke kovadlině, zobrazí se mi nějaké pozadí a místo toho aby tam bylo Show choices na nějaké menu co chci udělat , tak chci aby tam šlo zvolit například Začít kovat meč atd... prostě aby to šlo bez show choices... nejsem si jistý jak to udělat. Mohl by mi někdo pomoci ?

PS: Sorry že tak špatně vysvětluji ale nevím jak to popsat...
Například sorcovo vytváření postav : http://www.youtube.com/watch?v=vgaL6MBQu30 video...
Jak si může vybírat ty postavy bez toho aby použil Show choices... to mě právě zajímá jak to udělat.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Sorc » září 5, 2012, 5:33 pm

Tohle je trochu složitější, pokud nechceš použít script tak asi budeš muset udělat něco jako já, vytvořit mapu pro menu a při přechodu tam uložit hráčovu pozici (Map, X, Y, případně Facing), změnit jeho grafiku a pak třeba udělat event s obrázkem meče, na který když hráč najede a stiskne action button tak se něco stane (nezapomeň zaškrtnout Through aby hráč mohl eventem procházet). Pak když hráč odejde z menu zpět do hry tak musíš kromě změny grafiky nastavit jeho přemístění podle variablů, ve kterých máš uloženou jeho mapu, X, Y a pokud chceš tak Facing.

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » září 6, 2012, 1:11 pm

Jo už to chápu. Super.... ten eventový se mi učitě hodí víc protože se scriptami nebudu a ani nechci být moc velký kamarád. Takže opět děkuji !

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » září 8, 2012, 10:39 am

Opět zdravím a přináším vám svou noobskou otázku.

Prosím neví někdo jak udělat že pokud hráč normálně ve hře zmáčkne písmeno C tak se mu zobrazí
obrázek ? A když zmáčkne ESC nebo opět C tak zmizí ?
Vím jak to udělat ale něco na tom dělám špatně. Vždy když zmáčknu klávesu C tak se mi zobrazí obrázek. Ale pokud zmáčku třeba klávesu X tak se nic neděje.
Nevíte někdo prosím co s tím ?


PS : Ještě jednou se omlouvám že furt otravuji...

EDIT : VYŘEŠENO
ZAPOJOVAL JSEM DVA CONDIOTINAL BRANCHE DO SEBE A TO ZPŮSOBILO TO ŽE KDYŽ ZMÁČKU C TAK MI TO ZOBRAZÍ ALE I HNED VYPNE...
TAKŽE PROSÍM NA TOHLE NEODPOVÍDEJTE

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Poryg » září 8, 2012, 8:06 pm

V RPG makeru 2k3 by to znamenalo, že je něco špatně buď ve variablu, nebo v eventu. (že třeba poukazuje na špatný variable, žes něco omylem prohodil, atd.) Zkus to zkontrolovat ještě jednou. Jestli key input ukládá do správného variablu, jestli když bude hodnota správného variablu správná, tak se to zruší, atd. Nebo jak se tam vlastně operuje s těmi klávesami.

Jinak ti nemůžu poradit, protože v XP nedělám.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

 
Příspěvky: 16
Registrován: srpen 26, 2012, 8:23 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od CyberShedow » září 9, 2012, 6:46 am

Poryg píše:V RPG makeru 2k3 by to znamenalo, že je něco špatně buď ve variablu, nebo v eventu. (že třeba poukazuje na špatný variable, žes něco omylem prohodil, atd.) Zkus to zkontrolovat ještě jednou. Jestli key input ukládá do správného variablu, jestli když bude hodnota správného variablu správná, tak se to zruší, atd. Nebo jak se tam vlastně operuje s těmi klávesami.

Jinak ti nemůžu poradit, protože v XP nedělám.

No v podstatě já už to mám vyřešené... chyba byla v tom že jsem nastavil do condiotinal branchu že pokud zmáčkne hráč C, tak se zobrazí obrázek. Jenže aby se vypnula tak musí opět C a to znamená že když zmáčkne C tak se zaktivuje obrázek a taky se zaktivuje vypnutí obrázku.
Každopádně dík za ochotu :) .

Předchozí

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků