Jak na Ruby v RMXP?

Skripty pro RPG Makeru XP (nekompatibilní s verzemi VX).

Moderátor: Moderátoři

Mám udělat tutor i na to menu (link níže)

Ano
6
75%
Ne
0
Žádná hlasování
Je mi to jedno...
2
25%
 
Celkem hlasů : 8

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od JKlena » únor 13, 2011, 2:39 pm

Jak se dělá zápor od

if @o[@vyber].opacity = @o[@vyber].opacity + 8

já chci totiž něco jako

if @o[!(@vyber)].opacity = @o[!(@vyber)].opacity - 8

jen tohle mi vypíše že negácia nemůže být použita jako fixnum

EDIT: Napadlo mě udělat si pole plné všeho krom @vyber

Kód: Vybrat vše
@nevyber = [!(@vyber)]

a pak
Kód: Vybrat vše
if @o[@nevyber].opacity = @o[@nevyber].opacity - 8


ale tohle mi zase napíše že array nemůže být konvertován do fixnumu a nevim jak ho donutit testovat všechny veličiny v poli

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od legition » únor 13, 2011, 3:16 pm

@o je pole a @vyber je číselná promněná že?

Jak si představuješ negaci čísla?? Jako negace TRUE je FALSE, ale negace 4 si neumím představit (čistě z programátorského hlediska)

takže asi takto:
Kód: Vybrat vše
if @o[@vyber].opacity = @o[@vyber].opacity - 8

Ale to co tam teď máš, čili

Kód: Vybrat vše
if @o[@vyber].opacity = @o[@vyber].opacity - 8
a
if @o[@vyber].opacity = @o[@vyber].opacity + 8


je blbost, ať uděláš cokoliv, vždy ti vyjde false, je to jakoby jsi napsal

if 8 == 8 (+-) 8

čímž narážíme na další problém, porovnává se tak že tam dáš 2 rovná se
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od JKlena » únor 13, 2011, 3:29 pm

no nechtěl sem negaci čísla :D ale jak definuju množinu čísel, třeba od 0 po 8 která se bude dynamicky měnit vzáležitosti od @vyber a to tím spúsobem Že @vyber bude VŽDY v rozmezí 0-8 a daná mnoŽina budou čísla od 0-8 okrem @vyber, ale s tim Že když se @vyber zmĚní tak se celá množina obnoví na vŠech 0-8 a okrem NOVÝ hodnoty @vyber. A pak by probíhala úprava obrázkú spúsobem:

(dejme tomu Že naSě nová množina je @mnozina)
Kód: Vybrat vše
@o[@mnozina].opacity = @o[@mnozina].opacity - 8

s tim Že by se kontrolovalo kaZďé číslo z množiny zvlášť.

dejme tomu:

@vyber = 5

čiže

@mnozina = [0,1,2,3,4,6,7,8]

a teď by se postupne dělo toto:

Kód: Vybrat vše
@o[0].opacity = @o[0].opacity - 8
.
.
.
@o[4].opacity = @o[4].opacity - 8
@o[6].opacity = @o[6].opacity - 8
.
.
.
@o[8].opacity = @o[8].opacity - 8



ale v momente jak se @vyber změní tak se bude dít i tohle

Kód: Vybrat vše
@o[5].opacity = @o[5].opacity - 8


ale nebude se dít nekteré jiné....

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od legition » únor 13, 2011, 3:49 pm

Úplně přesně tě nechápu, ty chceš aby se vždy když se změní @výběr aby se od všech obrázku z opacity odečetlo 8??

btw i @množina potřebuje index čili @množina[index]
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od JKlena » únor 13, 2011, 4:40 pm

ciže dat to třeba do foru a měnit jen obsah thoo pole? ale jak udělam aby neodeČítaval opacity obrázku který má být v daný moment plne vyditelný?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od legition » únor 13, 2011, 5:05 pm

Už tě chápu. takhle to udělej
@mnozina = [0,1,2,3,4,6,7,8]
@i = 0
Kód: Vybrat vše
loop do
   @o[@mnozina[@i]].opacity = @o[@mnozina[@i]].opacity - 8
   @i++
   if(@i==9)
      break
   end
end
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od JKlena » únor 13, 2011, 5:44 pm

Tohle sníží hodnotu všem pics. ale já potrebuju aby to znížilo všem krom jednoho.... a ten 1 se můŽe dynamicky měnit, kdyby šlo z množiny nejak ubírat a přidávat čísla....

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od legition » únor 13, 2011, 6:23 pm

Ne tohle sníží hodnotu všem kromně 5 (chybí v @množině)
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od JKlena » červenec 13, 2013, 10:52 pm

Uvažuju po té dlouhé době a ukončení školy že bych udělal pár dalších tutorialú. Nejsem si ale ješte jist že je budu dělat. Dokonce mne napadlo začít to jako solidní game script a ktoví možná z nej skutečne i udělat hru. Neco co by obsahovalo plne integrovanej HUD, Hotbar, Kompletne přerobené menu, vlastní styl inventáře podobný dnes bežným RPG hrám. Možná i celej skill system a ABS, ale kompletne ze vším včetne UI. Myslím tim jako nadefinovat zbraním váhu, co by ovplyvňovalo rychlost švihání všech včetne príšer/NPC, allies a enemies, včetne pactu nebo války i mezi nepřáteli, jako třeba vlci napadnou divou svini ale oboje múže napadnout hráče a pod. Po těch letech mám mnohem víc skušenstí a vidím to reálne včetne nejrúznejších dosahú zbrani i s určitým rozptilem a podobne ale nedřív by mně zajímalo jestli by mněl o to nekto zájem.

+ BYLO BY TO JEN PRO RMXP !! NIKDY ANI NEBUDU UVAŽOVAT O JINÉ VERZI !
navíc po této sérii musí být každý schopný to přepsat klidne i do VXA, ale jednak by to byla dlouhá série a druhak pokud by to nemnelo nekomu skutečne pomoct tak nevim jaký význam by mnělo to psát. Napište co si o tom myslíte, případne jestli chcete vedet neco víc jak by to vypadalo, co by ste chtěli a co ne a podobne. Sem zvědavý na KAŽDÝ názor.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Jak na Ruby v RMXP?

Příspěvek od legition » červenec 14, 2013, 6:33 pm

Já bych o to zájem měl, dokonce bych ti stím i rád pomohl, výsledek by se mohl dát na stránky aby tam taky něco bylo :lol: :lol: . Pokud se bude dobře dařit mohl bych MOŽNÁ to pak předělat do jiných verzí
Obrázek


Obrázek

Předchozí

Zpět na Skripty pro RPG Maker XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník