rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 6:03 pm

Caf.
Po dlouhé době se ozývám s tím, že potřebuju pomoct. A to zejména od vás zkušenějších :)
Ve skratce mi jde o to, aby při vražení do eventu byl rozdíl, pokud do něj hrdina vrazí zleva, nebo jinak, avšak aby, pokud k NPC přijdu zleva, se NPC neotáčelo k hrdinovi. Něčeho podobného se mi podařilo docílit následujícím postupem, ten však obsahuje malinkou nepříjemnou chybičku :)

Na mapě mám 2 eventy, jeden parallel process a jedno NPC.
V eventu s parallel processem mám příkaz, který ukládá do variablu číselnou hodnotu natočení NPC (Sprite -> Facing).
NPC obsahuje následující posloupnost příkazů:

Branch if var xxxx == 4 (pokud je NPC otočen doleva)
_ Branch if Hero up facing (pokud je hrdina otočen doleva)
__ Move event: This event, Face Left
__ Stane se něco.
_ Else case (pokud hrdina není otočen jinak, než doleva)
__ Stane se něco jiného.
_ End case
End case


Problém však tkví v tom, že když k NPC přijdu zleva a aktivuji ho, NPC se asi na desetinu vteřiny otočí k hrdinovi a až potom se otočí zpět, jak bylo.
Nenapadá někoho lepší způsob, jak zařídit, co potřebuji (aby se NPC neotáčelo)?

Děkuji

...snad to bylo aspoň trochu srozumitelný :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Grim » září 1, 2010, 6:15 pm

Přidej podmínku:
Branch If var 0099=6
_ Move event: This event, Face Left
End
Branch If var 0099=4
_ Move event: This event, Face Right
End
Branch If var 0099=2
_ Move event: This event, Face Down
End
Branch If var 0099=8
_ Move event: This event, Face Up
End
Branch If var 0099=6
_ Move event: This event, Face Left
End
Branch If var 0099=5
_ Move event: This event, Face Random
End
Branch if var xxxx == 4 (pokud je NPC otočen doleva)
_ Branch if Hero left facing (pokud je hrdina otočen doleva)
__ Move event: This event, Face Left
___Set Variable 0099:=6
__ Stane se něco.
_ Else case (pokud hrdina není otočen jinak, než doleva)
__ Stane se něco jiného.
___Set Variable 0099:=5 (toto udělá náhodné otočení)
_ End case
End case
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 6:33 pm

To bohužel neopmohlo, žádná změna. A omluovám se, zapomněl sem uvést ještě jednu informaci :)
Chci docílit toho, aby se něco stalo, když do NPC narazím směrem doleva, ale pokud NPC je také otočeno doleva, tj. tahle situace:
Obrázek
V podmínkách, co sem uvedl, to mám ošetřené, ale vždy se to NPC otočí na tu krátkou chviličku na mě a potom až zase doleva.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Grim » září 1, 2010, 6:39 pm

Tak dej tu Variable 099 do podmínky eventu, který se má otáčet a dej na tu stranu držkou na ten směr ,který potřebuješ.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Vivi » září 1, 2010, 6:44 pm

Já bych to vyřešil malým podvodem. Dal bych 4 stránky switchů (to kam je otočeno NPC). A pak bych do všech přidal Player Touch a Do každé 4 podmínky jakým směrem je otočenej hrdina.
Příklad :
Event page 1
switch 0001 doleva
player touch

Conditional branch [if hero is turn left]
> messg. au narazils do me zezadu
condional branch [if hero is turn right]
> messg. ahoj, stojis ke mně celem
chápeš? akorát tohle má nevýhodu že se to nedá použít pro hodně NPC
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 6:46 pm

To mě taky napadlo, ale potřebuji u toho NPC random move :( .

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Vivi » září 1, 2010, 6:49 pm

Aha...no tak dej do mapy paralel, kterej bude mít podmínku :
>If sprite -jmeno- is turning left
>> switch 0001 left ON
>If sprite -jmeno- is turning right
>> switch 0002 right ON
EDIT : tohle je vlastně to samý cos tam měl předtím, ale switche by mohly fungovat...
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 6:57 pm

Opět bezezměny. A proč si myslel, že se switchema se to změní?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Grim » září 1, 2010, 7:03 pm

pošli projekt snad si najdu na to čas. :?
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Vivi » září 1, 2010, 7:07 pm

No, on Maker nereaguje na to, když mu zadáš nějakou routu.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 7:19 pm

GRIM : PM

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Grim » září 1, 2010, 8:38 pm

Zkus dát Při příkazu Set Event Move : Fix Direction před Set Face Left atd. snad to buded to co potřebuješ.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 9:03 pm

Znovu beze změny.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Grim » září 1, 2010, 9:16 pm

Neas píše:Znovu beze změny.

A zkus ještě změnit Event Start Condition z On Hero Touch na On Touch (Event,Hero), Snad to konečně vyjde. Mě to šlo.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 9:22 pm

Však ono to funguje, jen mi vadí to, jak se NPC za tebou na krátkej moment otočí.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Grim » září 1, 2010, 9:30 pm

To je ,ale dáno tím makerem, který je prgramovaný v C. S tím se nic neudělá max jak jsem psal.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 1, 2010, 10:11 pm

asi jo. Nevadí, zas tak extrémně kritický bug to není, to jen já sem hroznej perfekcionalista :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od legition » září 2, 2010, 5:26 pm

Nebu si uprav charset tak že je furt jen vlevo. No a při aktivaci jan prohoˇd grafiku.a při ukončení jí zas vrať.
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 2, 2010, 6:22 pm

Potřebuju u NPC Random move.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Maxicek » září 2, 2010, 7:17 pm

Neasi, teď mě napadlo, jak legáč říkal, že by sis ty charsety udělal tak, že by byl parallel proces a if event X se kouká nahoru, tak se změní grafika na to že kouká jenom nahoru, když doprava tak doprava atd... JEstli to někdo navrhl tak sry, nepročítal jsem to tu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 2, 2010, 7:40 pm

hmm... zkusim to, mohlo by to vyjít, ale trochu se bojim toho, že když NPC půjde třeba nahoru, tak než se změní jeho grafika na "jen nahoru", tak udělá jeden krok nahoru ještě s grafikou "jen doprava" (například :) ).

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od legition » září 2, 2010, 10:30 pm

Neas píše:Potřebuju u NPC Random move.


Však jo charset se změní při aktivaci eventu a po skončení se to vrátí z5. Takže se pak dál může volně pohybovat :yes:
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Vivi » září 4, 2010, 10:03 am

Ty už to asi máš vyřešený, co? Mě napadlo, že by ten event nemusel mít random move, ale že by tam byl další event, kterej by mu ten random move dával.
Př.
paralel
>label 1
>vyriable [0001 random move] set random 1-4
>condition if 1
>>switch vlevo ON
>>move event : event co potřebuješ
>>>direction fix off
>>>move left
>>>direction fix on
>>wait 0.4 (nebo tak dlouho než event přejde na další políčko
>>jump to label 1
a to samý s ostatníma
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od Neas » září 4, 2010, 11:32 am

O něčem podobnym sem už taky přemýšlel, ale trochu se bojím, jestli to místo efektu "random move" nevygeneruje spíš efekt "opilecké motání" :) chápeš, v takových příkazech by s pravděpodobností 75% byl každej následující krok jinej, než ten předchozí. A právě to by na pohled asi působilo dost... přinejmenšim nevstřízlivě :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: rozdílné reakce NPC při aktivacích z jiných stran

Příspěvek od legition » září 4, 2010, 12:38 pm

bobo pokud je event paralel není třeba label :wink:
Obrázek


Obrázek

Další

Zpět na Tipy, rady, tutoriály pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků