od Neas » říjen 10, 2010, 3:51 pm
zkus trochu experimentovat.
Nastav si nějaký common event na parallel process a jako příkaz mu zadej "show message", do které napiš cokoli. spusť hru na kterékoli mapě a sleduj, co se bude dít.
**
Pak si zkus ten common event vymazat a zalložit normální event na některé mapě. Taky ho nastav na parallel process a zadej "show message". Znovu spusť hru se startem na mapě, kde máš ten event. Zjistíš, že se bude dít to samé, co v prvním případě: nekonečná smyčka, kteá di bude zobrazovat ten message. A teď spusť hru na jiné mapě, než je event. Zjistíš, že se nestane. nic.
**
A to jsou právě common eventy: eventy, které jakoby jsou na každé mapě a na každé mapě je také můžeš využívat. Jejich běh se dá podmínit například switchem (předpokládám, že chápeš switche, takže je tu nebudu vysvětlovat), nebo můžeš common event nastavit na "Call", což znamená, že ho jiným eventem zavoláš pomocí příkazu "call event". Pak se daný common event jednou vykoná a skončí svou činnost, dokud nění zavolán znovu.
**
A na závěr trochu angličtiny:
Event = událost
Common = běžný
Common event = běžný event