| Jak na Hru aneb tutorial pro začátečníky |

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 19
Registrován: květen 23, 2012, 5:35 am

| Jak na Hru aneb tutorial pro začátečníky |

Příspěvek od SanDiego » květen 27, 2012, 8:10 am

Ahoj,
dnes ráno jsem se extrémně nudil a tak jsem brouzdal po fóru. Nalezl jsem MICHALCŮV NÁVOD a tak mě napadlo napsat návod jak na hru v RM2003. Pro někoho strašně nepřehledné a pro někoho je to snad až nepochopitelné. Doufám že při tomto návodu se nějací začátečníci přiučí.

1. Vztyčení základu
Jako první si otevřeme RM Maker a nahoře v liště vidíme Projekt. Na ten klikneme a následně otevřeme New Project. Nyní si napíšeme nějaké údaje od hry
Obrázek
Objeví se nám pracovní plocha. Ta větší část je mapa kde budeme postupně skládat objekty , tvořit funkce a podobné. Nyní se zaměříme na levý sloupek s "obrázky".
Vidíme to jako toto : Obrázek
Tohle se nazývá tileset. Je to spíše takový proužek objektů které je možné skládat na naši mapu. Jako první by jsme si mohli vytvořit nějakou krajinu. Já jsem si vytvořil nějaké "něco" :

Obrázek

Možná se zeptáte proč nemáte ve svém tilesetu stromy. Pravda je že v základním tilesetu stromy jsou. Musime však přejít na lištu viz. Obrázek
Jak vidíte je tam celkem dost možností. Já vysvětlím jen ty nejzákladnější.


2. Vrstvy
Jak jste viděli na předešlém obrázku tak se tam zmiňuje slovo "Vrstvy". Myslím že lepší výraz pro tuto funkci není. Obrázek
1. Spodní vrstva - Spodní vrstva se specializuje spíše na budovy , trávu a všechno kolem tohohle.
2. Horní vrstva - Horní vrstva je zajímavá tím že objekty z této vrstvy je možné pokládat na spodní vrstvu a tím vytvořit např. u domu dveře , okna. Tomuhle se říká překrývání.
3. Operační "Eventová" Vrstva - Nejzajímavější vrstva. Na této vrstvě dělate vše. Funkce , systémy , boje , rozhovory prostě vše. Bez tohohle by jste se neobešli jelikož by jste nemohli skoro nic dělat.

3. Správce map
Nyní se vrhneme na správu map. Když svým pohledem zamíříme na levý dolní roh uvidíme toto : Obrázek
Pokud jste trochu bystří tak vás napadne že tu budou všechny mapy a jejich možnosti. Ano toto je rozvržení map. Pokud klikneme na naši první mapu tak se nám ukáží nějaké možnosti. Pokud však budeme potřebovat vytvořit novou mapu klikneme na tlačítko New Map.
Objeví se nám okénko a tady si navolíme možnosti nové mapy. Zaměříme se hlavně na název (pro přehlednost) , tilesety a dimensions. Vysvětlím co jsou to dimensions. Dimension jsou rozměry mapy. Maximální rozměry jsou 500 x 500 a nejmenší 20 x 15 ,ale samozřejmě to jde i zmenšit například na 1x1.

4. Operace , někdy složitá akce
Tadytouhle kapitolou se nám otevírá v RM úplně nová dimenze. Dimenze Operací. Pomocí eventů "operací" si můžeme udělat cokoliv. Opravdu v RM světě jde pomocí eventů udělat opravdu cokoliv. Tím že nejsou v RM 2003 scripty je ještě lepší práce s eventy. Po pravdě já scripty nesnáším a ani nevím proč. Pokud chceme dělat operace musíme přejít na [B]Operační "Eventovou" vrstvu". Tím se nám rozčtverečkuje mapa a my můžeme začít. Pokud na mapě klikneme 2x tak se nám zobrazí toto :/nps9p4.png[/img] . Já už to na obrázku i vysvětlil.
Obrázek

Takže nyní si nastavíme operaci postavy aby náhodně chodila s rozhovorem.
Navolíme si grafiku nějaké postavy a u frekvence pohybu navolíme ještě Normal.
Typ pohybu hodíme na normal a klikneme na operační pole.
Zobrazí se nám tohle :

Obrázek

Na tohle je potřeba znát minimálně trošičku angličtiny. Aby se nám zobrazila nějaká zpráva klikneme na Message a píšeme. Ale my si první klikneme "Face Graphics" a zvolíme si tvář. Až teď klikneme na message a napíšeme zprávu. Aby bylo tohle související s Questem napíšeme tam například :
Ahoj !
Pomohl by jsi mi prosím ?
...
A teď se vrhneme na další možnost a to Show Choices. Pokud na to klikneme zobrazí se nám 4 řádková tabulka. Napíšeme si tam třeba 2 možnosti, Ano , Ne. Možná jste si všimli v Choices tabulce pravé strany. To je pokud bude chtít hráč odejít tak jakou možnost to má preferovat.
Pokud máme tak si všimneme že nám v tabulce přibyli nějaké věci. Klikneme do kolonky ano(pod ni na volný řádek) a pak si v tabulce navolíme Switch operation. Jak máme na prvním řádku Single Switch tak klikneme na něj a zvolíme si pojmenování. Pak dáme Turn On a pak ok. Nyní si ještě napíšeme nějakou zprávu. Například : "Ohh.. děkuji , jsi velice laskavý. Prosím promluv si s tám tím chlápkem.!".
Nyní si dáme "New event Page". Pak na levo nahoře si zvolíme "Switch (jméno našeho switche) is on.
A pak klikneme do Operačního pole a nastavíme zprávu : Prosím promluv si s ním.

Tak a nyní kousek od našeho prvního eventu si uděláme kousek další. Bude to postava takže zvolíme grafiku.
Hned klikneme do eventového pole a nastavíme Message : Nechám ho být.
Pak vytvoříme "New Event Page". Pak na levo nahoře si zvolíme "Switch (jméno našeho switche) is on.
A pak klikneme do Operačního pole a nastavíme zprávu : Ahoj
a pak zase Switch Operation vytvoříme druhý switch a pojmenujeme. U našeho druhého eventu vytvoříme ještě třetí "New Event Page" a tam si zvolíme náš druhý switch v levo nahoře a pak nastavíme zase message (pro dokončení ukolu např. "Nech mě být."
Pak půjdeme k našemu prvnímu eventu a tam si také vytvoříme 3 eventovou stránku. Pak tam nahodíme náš nov switch a nastavíme message. Poté už jen čtvrtou a další message.

Tak to je všechno jak úspěšně vytvořít základ každé hry.
Dám ještě k dispozici tutorial jako projekt kdyby se chtěl na to někdo mrknout.

Tutorial mužete stáhnout zde : http://ulozto.cz/xXqF6t1/tutorial-rar

Zpět na Tipy, rady, tutoriály pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků