Lepší zobrazení zpráv

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Pomohl vám tenhle Tutorial?

Ano
3
100%
Ne
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů : 3

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: květen 6, 2009, 6:39 pm
Bydliště: České Budějovice

Lepší zobrazení zpráv

Příspěvek od Jorche » červen 5, 2009, 5:55 am

Tohle je můj první tutorial a je určen pro ty, co už něco s Makerem umí. Obzvlášť pak s obrázky.

Také se vám nelíbí, jak Textbox předvádí odporné kreace(tzn. jeho smrstění při změně xistu)? Tady je návod jak na to:

Jako první musíme získat obrázek rámce zprávy. Na mapě vytvořte Event s jedním jediným příkazem:
>Show Message:
Ano, napište prázdnou zprávu. teď dejte Test Play a dojděte s hrdinou k Eventu a až vyskočí prázdný MessageBox, stiskněte PrtScrn(vyfoťte si obrazovku).

Nyní přichází na řadu váš program na malování. Ctrl + V a odstraňte mapu tak, aby zbyl jen MsgBox s velikostí 320x80 pixelů. Save as.. Png.

Importujte do Makeru a těd to začne:
Rezervujte si pár Common Eventů a dva Variably

LEGENDA:
C-Event1: Automaticky nastavuje správnou polohu boxu, aby nezakryl hrdinu
C-Event2: zobrazí box dole
C-Event3: zobrazí box nahoře
Variable1: určen pro C-Event1
Variable2: určuje, kde je zpráva zobrazena(dole, nahoře,..)
C-Event4: odstraní box

Nastavení C-Eventu1

>Set Variable Variable1 >Set Event:Hero>Scene Y
>Fork Conditions: If Variable 1 >130-150 above
>Call event>C_Event3
>Else case:
>Call Event>C-Event2

Nastavení C-Eventu2

>Set Variable Variable2 >Set 1
>Msg Style: Transparent;Aloow other Events to Cont.;Top
>Show Picture
To bych rozebral více. Tady totiž můžete nastavit váš styl zbrazení. Já mám zvoleno nejdřív neviditelný box mimo mapu a pak Move na pozici 160:200(to je "default" pro dolní box> 160:40 pro horní > 160:120 pro střed) Zmíněným Move Pic si můžete box např zviditelnit, posunout,...
DŮLE?ITÉ! Číslo obrázku, které zvolíte, zvolte na nejvyžší co to dá! Nechceme přeci, aby nám nějaký Pic box někdy zakryl.
>Move Picture

Tak to proveďte i s boxem nahoře (C-Event3)
Ale Variable2 nastavte na jinou hodnotu

Nastavení C-Eventu4
Tady se dá do forku variable2
Takže tady se to odvíjí od vašeho nastavení.
Takže k Variablu je přiřazeno jedno číslo a to určuje, jak zpráva vypadá(Nahoře, dole, uprostřed,..)
Podle hodnoty Variablu2 vytvořte opačný proces>nechte MsgBox zmizet
Např viditelný box zneviditelníme a posuneme mimo mapu a pak ho vymažeme

To už je vše hotovo a teď před každou zprávou dejte call event1(otevřít box podle pozice na mapě) a po ukončení všech zpráv u eventu dejte call event4(aby nám tam rámec nepřekážel během hraní)

Doufám že to alespoň někomu pomůže.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » říjen 29, 2009, 2:06 pm

Mě to pomohle určitě, díky.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » říjen 29, 2009, 5:23 pm

A nebo pokud vám stačí prostě akorát zobrazení rámečku aniž by vás zajímalo jestli zakryje hrdinu nebo ne, jde to jednoduše vyřešit přes jeden jediný picture (tak to bylo v broken hearts je to i ve forbidden saze).


Zpět na Tipy, rady, tutoriály pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků