Tutorial pro začátečníky

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 689
Registrován: červen 6, 2007, 7:26 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Tutorial pro začátečníky

Příspěvek od Rebel » březen 14, 2008, 3:31 pm

článek původně napsal Dex ještě pro starý web, válel se mi ve starém backupu. Tak tady to máte ::

Takže... Eventy v obou verzích dělají prakticky to samé a my s je všechny projdeme. Samozřejmě musíte umět trochu anglicky, protože pár věcí si musíte odvodit. Jména eventů budu zadávat vždy: První jméno pro RM2K/druhé jméno pro RM2K3 verze 1,8. Jména, která jsou označená --- mají stejné jméno pro obě verze.

Show mesage/mesage:
--------------------------------------------
Nejjednodužší event, zadejte ho pokud chcete aby se něco zobrazilo (text). TIP: Zadávejte na začátek zprávy jméno pokud chcete aby to řekla postava, bude to přehlednější.

Potom je tu ještě pár věcí, které nejsou tak známé:
1) \s[1-10]
2) \c[?]
3) \v[?]
4) \!
5) \|
6) \.^

1) slouží pro rychlost textu. Pokud není zadána v textu vůbec je automaticky dána nejrychlejší rychlost. Jinak je 10 nejpomalejší.
2) barva písma. Číslo v závorkách je barva písma, kterlá zaleží na systému.
3) v textu se místo tohoto znaménka : \v[?], objeví hodnota zadaného variable. V závorkách je nutné mít číslo variabla, jehož hodnotu chceme zobrazit.
4) automaticky pozastavi text (třeba i v půlce). K jeho pokračování je nutné zmáčknout action button

5) auto pauza, text v přerušení chvíli vyčká a pak automaticky pokračuje.
6) \.^ slouží na konec textu. (tento text se nedá posunout dál action buttonem, ale posune se sám, až uplynou všechny doby). Doby musí být ukončeny \^ nebo se aplikace zavře a nahlásí chybu. (příklad: \.\.\.\.\.\.\.\.\.\^ )

Measge styl/Mesage Display Options
--------------------------------------------
Zadejte když svou zprávu chcete nějak upravit, např: Chcete aby se vždy zobrazovala dole... nebo aby byla průhledná.

Select face/face grafic
--------------------------------------------
Jednoduché, když ve zprávě chcete mít i xichtík, jde navolit i kde má být (levo pravo).

Show Choices/---
--------------------------------------------
Pokud chcete aby si hráč vybral z více možností. Nejvíce jdou 4.

Př: Potkáte zlatou rybku, ta vám chce dát přání:
1000 mincí být králem
mít hezkou ženu
mít štěstí
V eventovém okně se zobrazí schránky ke každému výběru a do nich dávejte co chcete (mesage switche atd..)

Input number/---
--------------------------------------------
Do zprávy se přidá číselník a na něm volíte číslo.. :-) Zadáte kolik tam má být cifer a jaký variable se má přidávat. Slouží např. ke vstupnímu heslu.

př: Voják chce nahlásit číselné heslo ke vstupu do hradu, číslo je 12345.

Uděljte event vojáka a dejte mesage "Heslo!" a pod to input number, dejte 5 cifer a vytvořte variable "0001:Heslo!"

Nyní zadejte event Fork condition/Conditional branch a zadejte pkud bude variable "Heslo" mít hodnotu (=) 12345 tak se zobrazí zpráva "V pořádku!" Jinak (else) "špatné heslo" Variable se potom vymaže sám a přístě se zeptá znovu.
Má to víc možností, ale na to už si přijďte sami. Jedna z těch možností jsou minihry.

Change Switch/Switch operations
--------------------------------------------
Nejdůležitější event řekl bych.
Rovnou začnem od příkladu:
Udělejte si panáka- ten řekne:"Jdi se podívat za mámou zda už je oběd"
Pak u něj dejte novou stránku a tam zaškrtněte (v levo u kraje) první switch, pojmenjute ho třeba "Oběd" a do event window dejte zprávu "tak co? už to je?"
Potom vytvořte ženu- Ta řekne (mesage) "oběd je hotov". Pod event mesage dejte event "Change Switch/Switch operations" a zadejte switch "oběd" a pod tim zadejte ON. Teď se právě změnilo pánovi event okno.

Jděte za ním, a.. tadá.. on říká "Tak co? už to je?".
Změnilo se mu totiž jeho zadání eventů.
Switche se používají i v jiných eventechg např: Fork condition/conditional branch.

Change variable/Variable operations
--------------------------------------------
Variably možná nejsou pro začátečníky, ale aspoň je přiblížíme: Určují určitou hodnotu a podobně jako u switchů se dá zadávat poku je variable"X" hodnotou "X" stane se "X".

Např. máte nasbírat houby (5) dejte do mapy 5 hub a ke každé dejte Variable operations +1 (pokud chcete aby houby mizeli docílíte tím switchema). Nyní máte 5 hub a tím pádem 5 variablů.

Jděte za babčou kořenářkou a zadejte jí pokud bude variable houba 5. tak řekne "děkuji" a je to hotovo.

Timer operations/---
--------------------------------------------
Zapíná čas.
Nejdřiv dejte Set npř 0min 30s a potom start.
Potom čas běží a vy můžete zadávat Fork conditions nebo stejněAdd jako switche a variably (pokud bude na timeru x času..atd)

Change gold/Money oparation
--------------------------------------------
Bere nebo dává prachy.

Add item/item managment
--------------------------------------------
dává nebo bere vámi navolenou věc.

Change party/---
--------------------------------------------
Přidá či odebere vámi vybraného člena.

Change EXP/Change Experience Points
--------------------------------------------
Přidá či odebere zkušenosti.

Change Level/change character Level
--------------------------------------------
Přidá či odebere Level.

Change Ability/Change Charakter Base Statistics
--------------------------------------------
Změní různé statistiky (např.: Max HP atd..)

Change skill/Change skills
--------------------------------------------
Přidá či odebere nějakou schopnost.

Change Equipment/Change Equipped Items
--------------------------------------------
Změní výzbroj.

Change HP/Change charakter HP
--------------------------------------------
Přidá či odebere životy.

Change MP/Change charakter MP
--------------------------------------------
Přidá či odebere manu.

Change Codition/Change Charakter Codition
--------------------------------------------
Změní kondici (smrt otarav atd..)

Full Recovery/Complete Healing
--------------------------------------------
Kompletně vyléčí.

Take damage/Simulated Enemy Attack
--------------------------------------------
Na hrdinu se provede útok.

change hero name/---
--------------------------------------------
Změní hrdinovi jméno.

Change hero degre/change hero title
--------------------------------------------
Změní hrdinovi title (jeho označení)

Set hero walk GFX/Change sprite association
--------------------------------------------
Změní někomu vzhled

Change hero face/Change face association
--------------------------------------------
Změní xicht.

Change vehicle GFX/Change vehicle grafic
--------------------------------------------
Změní vzhled vozidel.

Change system BGM/---
--------------------------------------------
Změní hudbu např u boje nebo v title atd..

Change system SE/Change system sound efect
--------------------------------------------
Změní zvukové efekty. (Damage atd..)

Set system grafic/Change system grafic
--------------------------------------------
Změní grafiku systému.

Change screen transition/Set Screen transilitions
--------------------------------------------
Nastaví vzhled(?) Teleportů.

Tak to byla první strana eventů. Pořádně to prostudujte...

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 14, 2008, 5:38 pm

Toto je vycerpavajici preklad Rebeli. Pro zacatcniky precist nutnost!! 8) 8) :idea:
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 16
Registrován: březen 22, 2008, 4:29 pm

Příspěvek od Tom » květen 12, 2008, 10:37 pm

Tak ted jsem si to precetl a konecne jsem pochopil switche.Diy moc Rebele. Jen jak mam udelat, ze kdyz dam Show choice napr. Pokoj - Informace - Nic
aby mi to po tom pokoji vratilo nabidku a ja si mohl vybrat treba Informace a nemusel s tou postavou zase mluvit
A ty moznosti textu (barva,rychlost atd) se davaji pred textem nebo za text?

 
Příspěvky: 7
Registrován: červen 14, 2007, 12:55 pm

Příspěvek od saske » květen 13, 2008, 1:48 pm

JE TO POMOCÍ LABEL A JUMP LABEL VYTVOŘÍŽ SI LABEL JMÉNEM 1 PAK VYTVOŘÍŠ TU TVOU OTÁZKU A ZA KAŽDOU ODPOVĚD DÁŠ JUMP LABEL A TED ČÍSLO LABEL KTERÉ CHCEŠ OPAKOVAT TAKŽE 1 A PAK TO VYZKOUŠÍŠ A MÁŠ TO
Přílohy
Project1.rar
(173.48 KiB) 272 krát

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 16
Registrován: březen 22, 2008, 4:29 pm

Příspěvek od Tom » květen 13, 2008, 4:05 pm

Diky moc, vyzkousel jsem a funguje to.

 
Příspěvky: 7
Registrován: červen 14, 2007, 12:55 pm

Příspěvek od saske » květen 13, 2008, 4:37 pm

tohle byl můj první tutorial a řkenu ti naučil sem se to pořádně ovládat dneska xDxD

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Tutorial pro začátečníky

Příspěvek od Poryg » květen 3, 2010, 9:20 am

Jo jinak jak je ten příkaz v messagi \.^, tak chci upozornit, že ta střížka dělá to, že ten message odstraní automaticky, ne že to odkliknete.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Tutorial pro začátečníky

Příspěvek od Neas » srpen 22, 2013, 3:03 pm

Jelikož se jedná o poměrně důležitý tutorial, přidal jsem ho na web (s menšími úpravami, obsahuje poměrně dost překlepů, výtrazy jako xicht jsem zaměnil za obličej etc..). Dexe jsem nenašel mezi uživateli fóra, takže jsem do kolonky autor zadal "někdo jiný", kdyžtak mě opravte, spíš byl autor jen přejmenován a já už si to nepamatuju, prošlo tu za posledních 10 let dost uživatelů :D

Odkaz: http://www.rpg2heaven.cz/tutorials/5


Zpět na Tipy, rady, tutoriály pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník