Ovlivnění dialogů podle party

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 689
Registrován: červen 6, 2007, 7:26 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Ovlivnění dialogů podle party

Příspěvek od Rebel » březen 14, 2008, 3:37 pm

Tento tutoriál, by vám měl pomoci vytvářet dialogové eventy "tam kde se kecá" v závislosti podle party (tedy když máte v partě třeba Clouda), tak bude mluvit Cloud. Pokud máte někoho jiného "a ne Clouda" tak bude mluvit on s jiným dialogem. Možná, že to trochu protáhne tvorbu, ale zase to oživí RPG a hráč si bude vybírat postavy podle jejich osobností (každý má jiné chování, vyjadřování).

--------------------------------------------------------------------------------

Tato operace není vůbec složitá a patří mezi ty lehčí. Jedná se jen o znalosti Fork conditions.
Pokud vytvoříte event s dialogy "message" mějte na paměti Fork conditions. Takže část eventu bude vypadat takto :

<> If Cloud is in the party
<> Message : tak s timhle já nesouhlasim !
<>
:End Case

Musíte ale dbát na to, že pokud budete dávat víc Fork Conditions do eventu, musí potom taky vzniklý dialog dávat smysl !

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Ovlivnění dialogů podle party

Příspěvek od Poryg » duben 12, 2010, 8:15 am

Jo a nedalo by se to provést jako že je potřeba nějaký Hero? Ty fork conditions nechápu, protože nechápu variably.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Ovlivnění dialogů podle party

Příspěvek od Neas » duben 12, 2010, 1:49 pm

Porygon2 píše:Jo a nedalo by se to provést jako že je potřeba nějaký Hero? Ty fork conditions nechápu, protože nechápu variably.

Rebel píše:<> If Cloud is in the party
<> Message : tak s timhle já nesouhlasim !
<>
:End Case

If Cloud is in the party = Pokud je Cloud v partě
fork conditions (ve verzi 2k3 se to jmenuje Conditional Branch) je vlastně podmínka.
1-tady můžeš nastavit, aby se něco vykonalo, pokud v partě je přítomný hrdina, kterého zde nastavíš.
2-to samé můžeš nastavit i tady, ale v tom případě se podmínka vstahuje na celý event. tj. pokud podmínka není splněna, event se na mapě vůbec neobjeví.
3-pokud tohle pole v podmínce bude zaškrtnuté, můžeš nastavit i nějaké příkazy, které se vyplní jen v případě, že podmínka neni splněna.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Ovlivnění dialogů podle party

Příspěvek od Poryg » duben 14, 2010, 3:28 pm

Já tím myslím jako že se vytvoří event, pak se vytvoří další stránka, která k aktivaci potřebuje toho určitého hrdinu.
Fork conditions jsem pochopil včera, dokonce jsem udělal konbinaci fork conditions + switch :)
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Ovlivnění dialogů podle party

Příspěvek od Neas » duben 14, 2010, 5:36 pm

Porygon2 píše:Já tím myslím jako že se vytvoří event, pak se vytvoří další stránka, která k aktivaci potřebuje toho určitého hrdinu.

Tak jednoduše na té další stránce zaškrtneš to pole, které jsem v předchozím postu pojmenoval 2 a vybereš tam toho určitého hrdinu. 8)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Ovlivnění dialogů podle party

Příspěvek od Poryg » duben 19, 2010, 8:08 am

Jen jsem potřeboval vědět, jestli to tak jde, mě to připadá jednodušší než výše popsané :)
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(


Zpět na Tipy, rady, tutoriály pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník