Switches

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: květen 26, 2010, 5:48 pm

Switches

Příspěvek od SuperHonza » září 16, 2010, 4:46 pm

O.K. S RPG Makerem si hraju příležitostně a troufám se označit za mírně pokročilého.Aktuálně se zabývám pokročilejší tvorbou eventů,konkrétně funkcí Switches a hodilo by se mi kdyby mi někdo popsal všechny funkce,co to obnáší. Tuším že jsou určené k chování eventů za různých situací.Např. když je zapnut Switch 0001 tak se event chová úplně jinak,než když je Switch vypnut. Potřeboval bych,aby mi někdo našel,případně vytvořil tutorial všeho co se týče Switchů,nejlépe česky,může být i anglicky,protože když se podívám třeba do "Control Variables" v "Event Commands",tak je tam tolik růžných funkcí,že v tom mám totálně hokej.

Mimochodem,mám ještě jeden dotaz.V mém projektu mám spoustu hrdinů rozdělenou na několik skupinek. Když třeba hraju s první skupinkou,nahraju pár levelů.Pak hraju s druhou,blablabla,a když pak zase hraju s tou první a všichni začínají zase od levelu 1.Rád bych věděl,jak nastavit,aby jim ty levely zůstávaly.

Předem děkuji :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Switches

Příspěvek od Michalc » září 16, 2010, 7:04 pm

Ahoj, vitej a at se ti dari.

Popravde ten tvuj problem uplne nechapu. Nejdriv hrajes s jednou skupinkou a co tam pak mas za prikazy? Pokud tam das ze nakej hero leaves party a o chvili pozdejc on zas joins party, tak mu lvl proste zustane...
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Switches

Příspěvek od Vivi » září 16, 2010, 7:05 pm

Na switche se mi moc nechce odpovídat...(vrátil jsem se z tréningu a jsem unavenej)

Levely se dají vyřešit tak, že těsně před tím, než přepneš na jinou partu, tak si označíš 4 (or whatever) variably a das jim hodnotu levelu postav a kdyz se postavy vrati zpet tak jim nastav ze maji byt lvl o hodnote variablu.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Switches

Příspěvek od Neas » září 16, 2010, 8:11 pm

na switche je tady na fóru hned několik tutoriálů.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: květen 26, 2010, 5:48 pm

Re: Switches

Příspěvek od SuperHonza » září 16, 2010, 8:46 pm

Pardon,nemyslel sem switche,ale variably.A nejsem si jistej,jak to udělám s tím označením toho levelu. nemohl by mi to někdo vysvětlit podrobněji?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Switches

Příspěvek od Michalc » září 16, 2010, 9:45 pm

Ty nemusis nic znacit. Kazdy character, ktereho vytvoris, ma svoje unikatni ID. Prvni hrdina ma 01, druhy ma 02 a tak dale. Kdyz da hrdina s ID 01 lvl treba 5, do jeho ID se zapise, ze ten lvl ma. Pokud pak character s ID 01 opusti partu, v tom ID zustane informace o jeho urovni. Pak hrajeme za postavu 02 a pak kdyz se vrati do party, ma zase ID 01, takze se mu zase nacte jeho lvl. Samozrejme nesmis mit nikde mezitim prikaz, co by jeho lvl zvysoval a taky nesmis mit treba dve postavy se stejnou vyzazi, ale jinym ID.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Switches

Příspěvek od Vivi » září 16, 2010, 9:59 pm

Podle me musi. Musi si dat v control variables (eventuelne neco s promenyma)
@>[variable #] -actor [jméno] lvl
a tak u všech
a když se vracej zpátky, tak
@>change level
@>>[jméno actora]
@>>[variable #]
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Switches

Příspěvek od Grim » září 17, 2010, 11:03 am

SuperHonza píše:...

Mimochodem,mám ještě jeden dotaz.V mém projektu mám spoustu hrdinů rozdělenou na několik skupinek. Když třeba hraju s první skupinkou,nahraju pár levelů.Pak hraju s druhou,blablabla,a když pak zase hraju s tou první a všichni začínají zase od levelu 1.Rád bych věděl,jak nastavit,aby jim ty levely zůstávaly.

Předem děkuji :)

No nejdřív si oprav scritp ve VX podle Přiřazení Statistik do variable oprava ve VX, protože ti nepůjde bez této opravy přiřadit Exp hrdinů do variable. A pak jenom stačí přiřadit do Variablů podle počtu hrdinů a skupin Expy každé postavy a po výměně je jenom naexpit naz5.

diagram příkazů(jenom postup)

common event skupina 1 (povolat když switch 1 on)
variable hrdina1skupina1 = expy hrdina 1
variable hrdina2skupina1 = expy hrdina 2
variable hrdina3skupina1 = expy hrdina 3
variable hrdina4skupina1 = expy hrdina 4

common event skupina 2 (povolat když switch 2 on)
variable hrdina1skupina2 = expy hrdina 1
variable hrdina2skupina2 = expy hrdina 2
variable hrdina3skupina2 = expy hrdina 3
variable hrdina4skupina2 = expy hrdina 4
.
.
.
.
.
common event skupina n (povolat když switch n on)
variable hrdina1skupinan = expy hrdina 1
variable hrdina2skupinan = expy hrdina 2
variable hrdina3skupinan = expy hrdina 3
variable hrdina4skupinan = expy hrdina 4

při přepínání jak budeš měnit hrdiny:
skupina 1
vlož hrdinu1 skupina1hrdina1 na první místo
.
.
.
vlož hrdinu4 skupina1hrdina4 na čtvrtý místo

.
.
.

skupina n
vlož hrdinu1 skupinanhrdina1 na první místo
.
.
.
vlož hrdinu4 skupinanhrdina4 na čtvrtý místo

pak naexpit:
hrdina 1 exp navyš o variable hrdina1skupina1
.
.
hrdina 4 exp navyš o variable hrdina4skupina1

.
.
.
.
.

skupina n
vlož hrdinu1 skupinanhrdina1 na první místo
.
.
.
vlož hrdinu4 skupinanhrdina4 na čtvrtý místo

pak naexpit
hrdina 1 exp navyš o variable hrdina1skupinan
.
.
hrdina 4 exp navyš o variable hrdina4skupinan

toto je jen strom příkazů jak to udělat.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Switches

Příspěvek od Lukaaash » září 17, 2010, 1:53 pm

Vím, v čem je problém. Totiž, v nastavení přidávání člena do party, který už tam jednou byl, musíš odškrtnout políčko "Initialize", pokud máš češtinu, je tam "Aktivní grafika na herní obrazovce". To políčko znamená, že se hodnoty XP a všech ostatních statusů této postavy vrátí na původní hodnoty. Nenech se zmýlit českým překladem, ono to mohlo též znamenat, že tato postava bude hlavní a budeš s ní chodit, ale není tomu tak, překladatel se jen tršilinku seknul (nic ve zlém, Grime, mě to taky napadlo, až pak jsem zjistil, že to je špatně :wink: )
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: květen 26, 2010, 5:48 pm

Re: Switches

Příspěvek od SuperHonza » září 17, 2010, 2:01 pm

Dík! Přesně tohle jsem potřeboval vědět.Zároveň už vim i o těch variables,takže tímto uzavíram téma :)


Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků