Tvorba ABS

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

 
Příspěvky: 36
Registrován: duben 27, 2011, 9:30 am

Tvorba ABS

Příspěvek od aspy110 » říjen 5, 2011, 2:23 pm

Ahoj lidi, mohl by mi někdo napsat stručnej návod jak vytvořit vlastní ABS? předem dík. :o
Žij dnešek, zítřek se osebe postará sám.
:D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od Michalc » říjen 5, 2011, 3:38 pm

Tak strucne a jasne... Neudelas... Na vytvoreni vlastniho, at uz jednoduchyho ABS potrebujes poradne rozumet programu, predevsim velmi dobre variablum, ale taky se pouzivaj switche, conditional branche a v dumyslnejsich systemech i dalsi veci, takze nejdriv doporucuju proste v programu tvorit, zkouset co jak funguje, a casem, az se to naucis, zvladnes to udelat sam...

Taky bych ti tu moh hodit kompletni navod krok za krokem, ale pak by to byl muj ABS a ne tvuj ABS, nehlede na to, ze bys vetsine nerozumnel a tim padem bys tam nedokazal ani nic zmenit a tak... Proste tomuhle musis prijit na kloub sam...
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

 
Příspěvky: 36
Registrován: duben 27, 2011, 9:30 am

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od aspy110 » říjen 5, 2011, 5:45 pm

JJ dík a můžu se eště zeptat co je to ten Variabl?
Žij dnešek, zítřek se osebe postará sám.
:D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od Michalc » říjen 5, 2011, 7:05 pm

variable - proměnná v češtině... Je to vlastně to, co je v matematice znázorněné "x"... Může to mít různou hodnotu a ty to různě zvyšuješ... Třeba máš úkol "zabij 5 prasat" tak každé prase bude v eventu mít "variable prasata add 1" a tim padem kazde prase prida k variablu "prasata" 1 bod a jakmile bude 5, tak treba jiny event zas rozpozna, ze ukol je hotovy... Pres variably se dela napriklad DMG zbrani v ABS nebo treba ukazatele zivota a many...
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

 
Příspěvky: 36
Registrován: duben 27, 2011, 9:30 am

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od aspy110 » říjen 6, 2011, 12:05 pm

Moc dík :D ale promiň že se eště ptám (ale od toho je rpg heaven ne :D) jak si můžu vytvořit ten ukazatel HP na to už můžeš dát stručnej návod ne :roll:
Žij dnešek, zítřek se osebe postará sám.
:D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od JKlena » říjen 6, 2011, 1:10 pm

potřebuješ si nejdřív rozvrhnout ho velikostne, idealni sou nasobky 100vky. Třeba 300px. Pak si necháš jistej event, nebo common event opakovat donekonečna, jeho funkce bude následovní: Zapsat do promeni HPMax Maximalni hodnotu zdraví hrače (počas boje se nemeni ale co třeba lvlup? :) ) Pak do proměnný HP zapsat atualni hodnotu života hráče. Pak vypočítat kolik procent života má a následne přiradí danému procentu danej obrázek. Táto metoda je nevýhodna v tom, že tvoříš 100 různejch obrázků. Zato když si vytvořiš jeden obrázek, v tomto případě (kde je 100% 300px.) bude širokej 3px a vysokej jak chceš. a zapomoci jednoduchého scriptu se dá obrázek natahovat, ale musíš ho již zapsat scriptama a k tomu musíš ovládat aspoň základy Ruby. Takže pokud nevýš o programování nic, musíš použít první metodu. Tato jistá metoda de použít i na mana bar, proste HUD jako takový, jen myslim že byli nějaký komplikace s barem na EXPY, teď si nejsu jistej co to bylo zač, ale pamatam si že eventama to nešlo. Tak doufám že si z toho něco pobral, kdyžtak to můžeme blíže probrat na skypu (nick: jklena). 8)
Naposledy upravil JKlena dne říjen 6, 2011, 1:40 pm, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od Michalc » říjen 6, 2011, 1:38 pm

Jednoduzse vysvetlim jak to bude priblizne fungovat, nez to klena dopise, snad to nebude vadit, kazdopadne v praxi jde o to, ze si vytvoris cerveny pruh (nebo cokoliv jineho, co ja vim), ktery se bude menit podle procent HP postavy.

To znamená když bude mít plné HP, zobrazí se tohle Obrázek a když bude mít 70%, zobrazí se tohle Obrázek a tak dále a tak dále... Pracuje to na principu zobrazování obrázků podle procent HP, jak už jsem řekl a čím víc částí to má, tím je to přesnější, to znamená, můžeš to udělat po desítkách procent, kdy se to bude zaokrouhlovat, nebo to udělat na sto částí, což bude vypadat lépe a plynuleji, ale budeš muset nakreslit 100 obrázků (nebo teda jeden a pak ho upravit aby si měl nakonec 100 kousků)...

Klena to asi plánuje dovysvětlit podrobněji...
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Tvorba ABS

Příspěvek od JKlena » říjen 6, 2011, 1:46 pm

Teoreticky zavést do programu natáhování obrázku jak sem řikal by si mohl zvládnout, jen si nejsem jistý jak přesně to je u VX, věnuju se XP, ale mnělo by to být jen něco na styl:

@obrazek = Sprite.new
@obrazek.x = (Xová hodnota levého horního rohu v px)
@obrazek.y = (Yová hodnota)
@obrazek.z = 200 (výška, závisí od ní jestli je danej obrázek před nebo za jiným, mapa je pokud vím z = 100, nevim jak ve VX)
@obrazek.zoom_x = (hodnota o kolik se natáhne, pokud má obrázek 3px při 300px maximu (to znamená 1% z maxima) tak zoom_x = 1 znamená 1%, takže kolik procent HP tolik procent z maxima obrázku.Taky sem můžeš přiradit přímo proměnnou ze systému jako "$game_variables[(číslo variablu v seznamu)]


Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků