Otázky, problémy s VX

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » leden 3, 2010, 7:01 pm

proto?e tam má? Vyma? event, to způsobí jen to, ?e se event vyma?e na tu dobu, ne? odejde? z mapy, pak se zase spustí. Místo vyma? event dej self switch A,B,C nebo D. Jak na to, jsem psal na předchozí (myslím ?e tam) stránce
EDIT : Na stránce 3
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » leden 3, 2010, 7:02 pm

1. Vyma? z eventu Erase Event a nahrad Switch A:= ON
2. Vyma? z common eventu Erase Event není tam potřeba
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » leden 3, 2010, 7:15 pm

takhle nějak třeba

v tom common eventu vlo? v?e do 2. pole podmínky, pod nebo a lep?í mo?ná bude parallel proces
Přílohy
sss2.png
event - 2 stránky
sss2.png (40.53 KiB) Zobrazeno 14876 krát
sss.png
common event
sss.png (20.66 KiB) Zobrazeno 14876 krát
Naposledy upravil Lukaaash dne leden 3, 2010, 7:18 pm, celkově upraveno 2
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » leden 14, 2010, 7:11 pm

Na posunutí kamenu je potřeba nastavit Set Move Route a do políčka koho se to týka dát název eventu "?utru" a nastavit cestu kam má jít.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: leden 13, 2010, 3:20 pm

Příspěvek od zeus100 » leden 14, 2010, 7:28 pm

hele a kde se daj najít dal?í postavi na RPG VX

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » leden 14, 2010, 7:43 pm

zeus100 píše:hele a kde se daj najít dal?í postavi na RPG VX


Myslí? na mapu nebo do party?
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: leden 13, 2010, 3:20 pm

Příspěvek od zeus100 » leden 14, 2010, 7:51 pm

OBOJE

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » leden 14, 2010, 7:58 pm

pokiaž hžadá? charaktery, skús tu http://www.rmxpunlimited.net/forums/ind ... =sc&cat=57
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: leden 13, 2010, 3:20 pm

Příspěvek od zeus100 » leden 14, 2010, 8:00 pm

jo dík moc

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 7
Registrován: leden 13, 2010, 3:20 pm

Příspěvek od zeus100 » leden 14, 2010, 8:18 pm

A pls obliče je pls

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » leden 14, 2010, 8:28 pm

Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » leden 15, 2010, 8:34 am

Zeusi, pí?e? sakra do ?patný sekce, zasviňuje? to tu
proč se nepodívá? a nenapí?e? sem???
http://www.rpg2heaven.ic.cz/forum/viewforum.php?f=6
(sekce Resource)
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 197
Registrován: prosinec 5, 2009, 4:07 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandurek » leden 20, 2010, 3:58 pm

dotaz... jaký je rozdíl mezi parallel proces a autorun
Nic nepokazí pátek tak jako zjištění, že je teprve úterý.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Příspěvek od Michalc » leden 20, 2010, 4:30 pm

Autorun eventy se hned po vstupu eventu zapnou a pusobi.
Pokud je autorun event, kterej ma podminku s nakym switchem a switch neni seply, hra se sekne.

Kdyzto paralell pracuje ve hre na pozadi porad, ale teprve jak se splni podminka, najednou zacne pusobit. To znamena ze zacne pusobit treba az v pripade, kdy kliknes na nejake tlacitko, zatim co autorun by se mezitim uz sekl nebo smazal.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » leden 20, 2010, 4:31 pm

tak?e parallel proces a autorun jsou si určitě dost podobné, i kdy? jsou mezi nimi trochu vět?í rozdíly
PARALLEL PROCES - ten bě?í furt (pokud ho nějak nevypne?),mů?e? při něm chiodit a tak, např. nějaký event dělá pořád určitou věc (nebo jen jendbou) a ty se při něm mů?e? hýbat, třeba spou?tění zvuků
mů?e? jich mít zapnutých, kolik chce?, kde?to
AUTORUN - tohle bě?í, a ty se nemů?e? hýbat, je to hlavně u "animací", herních "videí" (samozřejmě, ?e by se dal i parallel proces v tomto vyu?ít)
kdy? má? víc pu?těných najednou, myslím ?e se to asi sekne

snad jsem to vysvětlil dobře, ale u? sem určitě pí?e někdo dal?í, kdo to osvětlí lépe
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Příspěvek od Maxicek » leden 20, 2010, 4:45 pm

Jenom men?í upozornění, pokud bude? pou?ívat více paraller procesů tak mů?e hra lagovat, například pokud má? common eventy a ty jsou nastavený na paraller proces a je jich více tak bdue? muset umístit anti lag script

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » leden 20, 2010, 4:51 pm

Spí? Parallel process mů?e bě?et i víc najednou a be?í tzv. na pozadí.(akorát způsobuje tzv. Lagování=zpomalení hry zpracováváním více procesů) Hrdinou mů?e hýbat hráč.
Oproti Autorun bě?í pouze tento Event s příkazy a hrdina(eventy) je(jsou) ovládán(y) pouze příkazy v Eventu, který tento proces vyu?ívá. Ale pokud není ukončen přepnutím na jinou sránku nebo vymazán udělá nekonečnou smyčku po udělání v?ech příkazů a zatuhnutí hry. A Autorun si vynutí přední zpracování při hraní.
Oboje se mů?e, ale nemusí spou?tět přes Switch nebo Variable.

Hlavně dávat pozor při Common Eventu(proces, který bě?í nadev?emy mapami a eventy) mů?e způsobit nechtěné zatuhnutí hry.(V tomto případě se spou?tí jenom přes Switch)
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » leden 20, 2010, 5:02 pm

řikal jsem, ?e napí?e víc lidí :D
jo a je?tě jsem si vzpoměl: o zvucích a hudbě v parallel procesech
nesmí? dát na jedné mapě zapnuté dva hudební soubory v parallel procesu, který se nevypne switchem, který zůstane prostě bě?et - hra pojede pomalu, mrtě se to bude sekat, je to fakt humus, na tohle si dávejte pozor
a pak je?tě, kdy? má? v parallel procesu zase nezapntutý switch po nějakém zvukovém souboru, bude se stále opakovat, tím myslím ne pokud se ukončí, jede dal?í, ale v průběhu prvního spu?tění se spustí tolikrát, ?e to nestihnete sledovat - mrtě lagování
tak?e v?e si pečlivě projděte, u? se mi to taky stalo, po samotném zvuku (nebo něčeho jiného) v eventu třeba switch nebo wait
děkuji za pozornost :)
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 197
Registrován: prosinec 5, 2009, 4:07 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandurek » leden 21, 2010, 2:24 pm

jasně chápu... dík :D
Nic nepokazí pátek tak jako zjištění, že je teprve úterý.

 
Příspěvky: 32
Registrován: březen 21, 2010, 6:17 pm

Příspěvek od Dawantt » březen 22, 2010, 5:35 pm

Zdravím
Udělám si příšeru, když k ni dojdu zmačknu enter, spustí se samozřejmě boj. Po boji bych potřeboval aby ta příšera zmizla. Jak tu čtu že při znovupříchodu na mapu tam zase je, ale to by mě tak nevadilo. Potřeboval bych aby zmizla po boji. Včera mě to fungovalo a ani nevim jak jsem to udělal. Dik za odpovědi :-)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Příspěvek od Michalc » březen 22, 2010, 5:52 pm

Jednodužše stačí dodat příchod k "If win battle" připoj tam příkaz "Erase Event" Ve VX je to myslím na druhém listě, snad to najdeš...
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 22, 2010, 5:53 pm

Dawantt píše:Zdravím
Udělám si příšeru, když k ni dojdu zmačknu enter, spustí se samozřejmě boj. Po boji bych potřeboval aby ta příšera zmizla. Jak tu čtu že při znovupříchodu na mapu tam zase je, ale to by mě tak nevadilo. Potřeboval bych aby zmizla po boji. Včera mě to fungovalo a ani nevim jak jsem to udělal. Dik za odpovědi :-)


Za Battle Processu(jestli máš čěštinu Bitka nebo tak nějak) dej Erase Event (Vymaž Event). A příšera by měla zmizet a po vrácení na mapu se ukáže opět.
Obrázek

 
Příspěvky: 32
Registrován: březen 21, 2010, 6:17 pm

Příspěvek od Dawantt » březen 22, 2010, 5:55 pm

super. Díky za rychlou odpověď. Dávám dohromady hru, tak jsu zvědavej co z toho vznikne :)
EDIT:
Ještě se zeptám. Když stáhnu pár monster, tak mají zelený pozadí. Jak mám ve VX dat aby tam bylo to pozadí průhledné? :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » březen 22, 2010, 6:17 pm

Dawantt píše:super. Díky za rychlou odpověď. Dávám dohromady hru, tak jsu zvědavej co z toho vznikne :)
EDIT:
Ještě se zeptám. Když stáhnu pár monster, tak mají zelený pozadí. Jak mám ve VX dat aby tam bylo to pozadí průhledné? :(


No snad ti pomůže toto je to sice pro XP maker, ale funmguje i pro VX maker. Jak dat Aplha Kanal do obrazku To odstraní to zelené pozadí.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Příspěvek od Michalc » březen 22, 2010, 9:56 pm

Nebo si muzes stahnout nejaky kvalitnejsi graficky editor (GIMP, Photofiltre) a tam se da zvolit "nahradit barvu bla bla (bla bla = odstin, v tvem pripade zelena) pruhlednou".

EDIT by Lukaaash: sorry, ale GIMP je s i, tu chybu jsem prostě nemohl přehlédnout... :D
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

PředchozíDalší

Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků