Otázky, problémy s VX

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Otázky, problémy s VX

Příspěvek od Lukaaash » červen 24, 2008, 7:23 pm

Sem klaďte dotazy ohledně programu RPG Maker VX, ale spí? je budu dávat já :D
A díky Grime, ?e mě to nenapadlo :)
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 24, 2008, 7:50 pm

hledate Obrázek pomoc Obrázek , radi pomuzeme. Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » červen 24, 2008, 10:16 pm

dal?í otázka: jak se mění font?
ve skriptu jsem na?el jen ve Sprite_Timer, ale to asi není k tomu, nefunguje, kdy? změním
dik za odpověď
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 232
Registrován: leden 14, 2008, 3:39 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Drago » červen 25, 2008, 7:30 pm

Sice VX nepou?ívám, ale mělo by to být stejně jako v XP - ve skriptu Main, tam řádek s fontem (to u? snad najde?).
Aktuální projekty:

D.Soul [start projektu - 22.2.2008]
- Hotovo |||||||||| 30%

eXperiment [start projektu - netu?ím]
- Hotovo |||||||||| 50%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 25, 2008, 7:44 pm

Drago píše:Sice VX nepou?ívám, ale mělo by to být stejně jako v XP - ve skriptu Main, tam řádek s fontem (to u? snad najde?).


Promin Drago ,ale v VX jsem to prolezl cely a v Main to neni. Je to v Sprite_Timer jak psal Lukaaash a nejde mi to taky zmenit. :evil: Hledam to na webu a zatim bohuzel nic.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 26, 2008, 8:08 am

Dělám to nerad sám to kritizuji, ale byla tu otázka:
Sorc píše:Tak jsem si omylem smazal event s vytvořením postavy(startovní pozici), nevíte jak ho vytvořit?


Pravým tlačítkem a v menu, které se objeví menu na Set as Starting Position a pak na Player.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » srpen 26, 2008, 1:13 pm

Mam otázku, kdy? do mé hry pou?iju standartní BS, jde přepsat jak tam je attack, skill, guard, item?

EDIT: u? vim

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 26, 2008, 7:36 pm

Sorc píše:Mam otázku, kdy? do mé hry pou?iju standartní BS, jde přepsat jak tam je attack, skill, guard, item?

EDIT: u? vim

Pro ty co tápou:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » srpen 27, 2008, 6:42 am

Ale nikde nemů?u najít jak je v menu EXP pro dal?í level tak vypadá divně EXP pro dal?í úroveň, nejde to taky změnit?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » srpen 27, 2008, 2:48 pm

Sorc píše:Ale nikde nemů?u najít jak je v menu EXP pro dal?í level tak vypadá divně EXP pro dal?í úroveň, nejde to taky změnit?

Jde tady v scriptech:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » srpen 27, 2008, 3:56 pm

Jo tak tam bych normálně nehledal. Stačilo mi hledat v těch asi 8000 stránkách kdy? jsem u ABS hledal kde je ovládání :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 109
Registrován: únor 29, 2008, 11:32 pm

Příspěvek od Glorin » srpen 27, 2008, 10:18 pm

Proto je dobré pou?ívat hledání.
Faith and Destiny!
http://www.edisk.cz/stahni/93824/Faith_and_Destiny.rar_107.58MB.html
http://ulozto.cz/4713482/faith-and-destiny.rar
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Touch Of Life coming soon! Be ready!

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 10, 2008, 7:19 pm

Lukaaash píše:dal?í otázka: jak se mění font?
ve skriptu jsem na?el jen ve Sprite_Timer, ale to asi není k tomu, nefunguje, kdy? změním
dik za odpověď

Po dlouhé době jsem na?el na webu jak změnit font tu je :
Kód: Vybrat vše
#==============================================================================
# ** Main
#------------------------------------------------------------------------------
#  After defining each class, actual processing begins here.
#==============================================================================

begin
  Font.default_name = "Tahoma"
  Font.default_size = 20
  Graphics.freeze
  $scene = Scene_Title.new
  $scene.main while $scene != nil
  Graphics.transition(30)
rescue Errno::ENOENT
  filename = $!.message.sub("No such file or directory - ", "")
  print("Unable to find file #{filename}.")
end
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » září 11, 2008, 9:33 am

hej dík, hned co se dostanu k mé práci, vyzkou?im :D
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » září 23, 2008, 8:31 pm

je?tě mám dotaz:
mám souboj, dva nepřátelé, a chci přidat navíc po boji je?tě xp, ale nevím jak na to, zkou?el sem v?echno mo?ný s tim condition, ale xp co se má přidat se po souboji neuká?e, co mám udělat???
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » září 24, 2008, 6:30 pm

Lukaaash píše:je?tě mám dotaz:
mám souboj, dva nepřátelé, a chci přidat navíc po boji je?tě xp, ale nevím jak na to, zkou?el sem v?echno mo?ný s tim condition, ale xp co se má přidat se po souboji neuká?e, co mám udělat???


Sna?il jsem se to nějak zplichtit, ale neznámo proč mi nechce přiřadit hodnotu EXP hrdiny do Variable. Obrázek Nechce? přejít k XP nebo Rmk2003? Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » září 24, 2008, 7:23 pm

Ná hodou VXko je dobrý, jen to chce dobrej BS a je to super.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » září 27, 2008, 6:53 am

tak?e dal?í věc: levely u postav kdy? je vyhodím z party a pak zas přidám jdou od začátku. chtěl bych udělat, aby se ty lvl objevily stejný kdy? se vrátěj - napadlo mě přes variables, ?e to vypí?e ten lvl, ale nevim, jak ten lvl napsat do toho variablu
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: září 27, 2008, 11:27 am

Příspěvek od Česílko » září 27, 2008, 1:59 pm

mám dotaz nevíte nekdo jak zmenit pri boji to pozadi? aby tam nebylo to pohyblivy a sel tam dat normalni obrazek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » listopad 8, 2008, 4:12 pm

Česílko píše:mám dotaz nevíte nekdo jak zmenit pri boji to pozadi? aby tam nebylo to pohyblivy a sel tam dat normalni obrazek


Mám to:
Musí se změnit nastavení v script editoru v polo?ce Sprites-Spriteset_Battle řádek 32-59 a funguje i s battle testem nehaze chyby.

Kód: Vybrat vše
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Battleback Sprite toto je tvorba pozadí
  #--------------------------------------------------------------------------
   def create_battleback
    if $BTEST #battle tets begins
    source = $game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    bitmap.radial_blur(90, 12)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
    @battleback_sprite.ox = 320
    @battleback_sprite.oy = 240
    @battleback_sprite.x = 272
    @battleback_sprite.y = 176
    @battleback_sprite.wave_amp = 8
    @battleback_sprite.wave_length = 240
    @battleback_sprite.wave_speed = 120
    else
     battle = $game_map.parallax_name #normal battle
      if battle == "" #exist paralax
    source=$game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640,480)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
      else
    battle = Cache.parallax($game_map.parallax_name)
    bitmap = Bitmap.new(640,480)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = battle
      end
    @battleback_sprite.ox = 0
    @battleback_sprite.oy = 0
    @battleback_sprite.x = 0
    @battleback_sprite.y = 0
    @battleback_sprite.wave_amp =0
    @battleback_sprite.wave_length = 0
    @battleback_sprite.wave_speed = 0
      end
    end


Jako pozadí se při této úpravě pou?ijePARALAX, který musí být uvedenna mapě a BattleFloor ze systému. A Bitmap je paralax musí být 640x480. :twisted:

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » listopad 8, 2008, 4:24 pm

jj, dík, funguje :twisted:
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Příspěvek od Maxicek » prosinec 1, 2008, 6:21 pm

Nechtěl jsem kvuli tomu zakládat new topic, doufám ?e to nevadí, ?e jsem to dal jsem.

Chtěl bych se zeptat, je lep?í XP nebo VX? jaké jsou mezitím rozdíli?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Příspěvek od Maxicek » prosinec 25, 2008, 9:30 pm

1) Jak se dá zvý?it počet layerů? Ve VX jsou jen takový ty palety na terén atd a pak palety na hrady, města; meče, sudy atd... Ale kdy? chci dát například takovou tu vě? na vě? (aby to vypadalo jako 2 vě?e za sebou) tak mi spodek té první vě?e zmizí, jak tomuhle zabránit?

2) Na paletě "E" jsou jen takový bílý čtverečky, k čemu slou?í?

3) Jak si mohu nahrát svojí vlastní paletu?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » prosinec 25, 2008, 9:42 pm

Maxicek píše:1) Jak se dá zvý?it počet layerů? Ve VX jsou jen takový ty palety na terén atd a pak palety na hrady, města; meče, sudy atd... Ale kdy? chci dát například takovou tu vě? na vě? (aby to vypadalo jako 2 vě?e za sebou) tak mi spodek té první vě?e zmizí, jak tomuhle zabránit?


No pou?ít event a dát do něj z tilesetu "B" tu vě?(nebo z kterýhokoliv jiného)

Maxicek píše:2) Na paletě "E" jsou jen takový bílý čtverečky, k čemu slou?í?


K ničemu je to prázdné a paleta "E" je pro vlastní Tileset.

Maxicek píše:3) Jak si mohu nahrát svojí vlastní paletu?


Do adresáře "Graphics\System" nahrát soubor "Tile E.png" s vlastni grafikou a pak bude tvá grafika v paletě "E" .
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Příspěvek od Maxicek » prosinec 25, 2008, 9:43 pm

Grime, díky moc.

EDIT: Ten event mi celou vě? nepojme

EDIT2: Problem vyře?e, rozděleno na 2 části.

Další

Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků