Dotazy ohledně VX ACE

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » duben 13, 2013, 12:43 am

legition píše:Já mám teda normálně vždy otevřeno několi projektů a nikdy jsem neměl problém jich otevřít více


ok,zkusim se v tom nějak pošťourat a zjistit,proč mi to nejde.. ;)
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od legition » duben 14, 2013, 10:50 am

Otvírám okna přes soubory projektů, ne tak, že bych spuštěl několikrát maker. Ale to jsme teď odskoušel a taky mi to jde. Šlo mi to jak ve windows XP tak i ve windows 7 a nyní i v Windows 8. Windows 9 jsem ještě neskoušel :D
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » duben 14, 2013, 2:22 pm

jasně spustit maker několikrát,ale já právě myslel mít spuštěno víc projektů v jednom makeru....ale to asi nejde..
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » duben 14, 2013, 2:49 pm

Ne, tak takovou funkci to bohužel nemá.
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » květen 15, 2013, 11:08 pm

Jak nejlépe optimalizujete velikost výsledné hry???
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od legition » květen 23, 2013, 11:18 am

Kompresí zdrojových souborů (zmenšit velikosti obrázků a hudby) čili těžko bez stráty kvality. Doporučuji prostě sestavit instalační balíček (RM si ho generuje) a ten celý dát do raru s dobrou kompresí
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 3, 2014, 9:07 pm

Chtěl bych se zeptat (možná už to tady bylo) jak udělat animovaný title screen jako je tomu tady

Nějak lehce, pro začátečníka. Vím, že to tam má nějaký odkaz na script, každopádně jsem tam žádný script nenašel.

Stačí jen říct nebo odkázat na zaručený tutoriál, který ukáže jak na to pozadí + cursor a změnu fontu u "new game" atd.. :wink:

EDIT:

A ještě jak přidat k těm věcem "Info o verzi". Snad chápete, jak to myslím :3

Pak mám další otázku
1)Jestli na netu není seznam scriptů na menu a já bych si pouze vybral, jelikož sám bych si ho asi nevytvořil :D

2)Jak udělám, že mám třeba normální npc co si jen tak chodí, ale když splním u někoho jiného Q, tak mi to npc řekne něco řekne třeba něco jiného popř. o něco požádá, takže mi dá vlastně Quest a po splnění se chová tak jak před questem?

3) Jde udělat že bych v jedné místnosti spustil event někde v jiné?
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

 
Příspěvky: 14
Registrován: únor 22, 2014, 2:36 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Saiph-Azura » březen 4, 2014, 7:39 pm

Umíš anglicky? Nebo japonsky? Bez toho se daleko nedostaneš. / Navíc tenhle skript je španělsky, ale strejda google překladač postačí /

Ten skript z videa je velmi jednoduchý, stačí stáhnout demo a překopírovat si skript do svého projektu, nezapomeň, ale do kreditů napsat jméno autora skriptu. / popř. stačí v skriptu změnit pár hodnot kterýma zapneš či vypneš různé efekty, navíc maj různé parametry, zkus experimentovat s true , false a hodnotama, ale vždy si pamatuj cos přepsal abys to mohl vrátit zpátky. /

Po překopírování skriptu a grafiky z dema do grafiky tvého projektu pak jen stačí otevřít obrázky v editoru a vymazlit je podle sebe.

Ale být tebou začnu něčim jednoduššim jako je toto: http://rpgmaker.net/tutorials/318/

Info o verzi uděláš pomocí nadpisu. Myslim obrázkového nadpisu kterej pojmenuješ třeba title1. Nebo pomocí těch animovaných mraků ze skriptu kdy zakážeš posun mraků a změníš grafiku z mraků na požadovaný text.

Ohledně otázek:
1. Určitě je, ale googlit snad umíš. Je asi 5 rpg maker for na netu, ale anglicky.
2. Chování npc je vlastně Event, vytvoříš event, dáš mu vzhled NPC a pomocí self switche mu určiješ co bude dělat a za jakých podmínek, nebo pomocí normal switchů. Pokud tomu chceš líp porozumět vygoogly nebo na youtube najdi rpg maker switch tutorial.
3. Tušim že to jde přes variably a switche.

Ne na vše je tutorial, pokud chceš pracovat s rpg makerem je zapotřebí zkoumat a hrát si. Tvrdě googlit a pak zase zkoušet a zkoušet a zkoušet.... Nedělat si vysoké cíle a prostě zkusit udělat něco funkčního. Naučit se rozumět všem commandům a eventům...

Snad ti tyhle odpovědi postačí. 8)

Bonus 4you: Obrázek

EDIT: Jo a i na tomto foru sem našel pár článků o změně menu a podobně. Přístě zkus projít i toto forum než se zeptáš.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 4, 2014, 8:40 pm

Seznam skriptů. You want it, you get it:
http://forum.rpg2heaven.cz/viewtopic.php?f=23&t=2109
stačí projít fórum.
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 4, 2014, 8:58 pm

Demo jsem si stáhl, script tam nebyl. A navíc mi to vyhazovalo chybu actor logu. Taky proto jsem psal. Jinak jsem si našel pár tutoriálů jak to jde udělat, takže to by mělo být v pohodě. Jo a taky je fakt, že mi nedochází kam dávat scripty co najdu. Jestli je můžu narvat kam chci podle toho, jak se mi to líbí a nebo na to je nějaký systém, kde musí být a kde naopak nesmí.

Menu jsem si teda už našel a na ten zbytek mám fajn tutoriály. Takže tak :P

Jinak, hezký Happy :3 Potěší ;D
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 4, 2014, 9:14 pm

No tak skripty se vkládají mezi Materials a Main Process, jak je tam to (Insert here) :)
Navíc se některé skripty mezi sebou nemusejí mít rádi, takže pozor
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 4, 2014, 9:43 pm

Jinak, je možné že hra nebere nějaké fonty a nebo dělám něco špatně, že se to nezobrazuje?
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 4, 2014, 11:58 pm

Pokud jsi stahoval demo toho příkladu s titlem, tak nevím, kde pátráš, protože jsem tam ten skript našel hned...

Screenshot 2014-03-04 23.54.45.png
Je tam...
Screenshot 2014-03-04 23.54.45.png (90.09 KiB) Zobrazeno 16336 krát
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 5, 2014, 12:34 am

Však říkám.. Mě právě to demo jako "hra" jede, ale nespustím to v makeru, jelikož mi to hází tu actor chybu.
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

 
Příspěvky: 14
Registrován: únor 22, 2014, 2:36 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Saiph-Azura » březen 5, 2014, 12:09 pm

Stáhl jsi toto? http://atelier-rgss.com/RGSS/Menu/ACE_Menu09.html

Máš RPG maker VX Ace?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 5, 2014, 12:20 pm

Já myslím, že má a že tohle stahoval.

No, zkus v tom demo projektu smazat z adresáře Data Actors.rvdata2 a nahraď ho daty z nového projektu, nebo ze základní složky v makeru.
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 5, 2014, 2:04 pm

Dobrý, tak jsem to teda rozjel. Ve scriptech jsou všechny různé, jen ne ten title screen :D

Edit: Ať koukám jak koukám, nevidím ho tam ani já a ani kámoš přes team viewer..
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 5, 2014, 2:40 pm

Vážně tam není to na obrázku, který jsem posílal v předchozí-předchozí zprávě? :D
Protože je to už docela divný :D
A když to spustíš, normálně to jede, jo?
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 5, 2014, 3:11 pm

Jop jede všechno v pohodě.. Chybí tam pouze to z tvého obrázku no.. :D
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 5, 2014, 7:15 pm

To je hooodně divný... Máš plnou verzi nebo trial?
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 5, 2014, 8:01 pm

Trial
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 5, 2014, 9:02 pm

Aha, tak to bude pak ono... Bohužel v trialu nemůžeš upravovat skript. Že se tam ty úpravy ale vůbec nezobrazí jsem nevěděl.
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 5, 2014, 9:14 pm

Takže cracknout?
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Lukaaash » březen 6, 2014, 12:03 pm

Poslal jsem ti zprávu
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 7, 2014, 9:12 pm

Kód: Vybrat vše
unexpected tSYMBEG, expecting "}"
:description => DESCRIPTION[2],


Jak opravím?
Naposledy upravil Happynier dne březen 8, 2014, 8:27 pm, celkově upraveno 1
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

PředchozíDalší

Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků