V BH je manu dělané přes eventy, tj. menu samotné je mapa, na které změníš grafiku hrdiny na nějakou šipku (např). Vše v daném menu pak už vše řídíš eventově. Pro vytvoření něčeho takového se budeš muset naučit pracovat s podmínkami, switchi a variably (tutoriál na webu:
http://www.rpg2heaven.cz/tutorials/6). Na danou mapu se pak dostaneš kontrolováním podmínky v common eventech, "je-li stisknuta klávesa ta a ta, udělej tohle..". když bude podmínka splněna, ulož aktuální pozici hrdiny (v 2003 příkaz
Memorize Position) a teleportuj ho na mapu s menu. na této mapě pak v nějakém lokálním eventu kontroluj stejnou podmínku, tentokrát při jejím splnění však zavolej příkaz
Recall to Memorizeed Position, který pošle hráče zpět na pozici uloženou dříve příkazem
Memorize Position.
I když mám pocit, že VX Ace už tyto příkazy nepodporuje, takže se musí nahrazovat ručně. Tj. musíš X-ovou a Y-ovou souřadnici a MapID uložit po jednom do 3 různých variablů (všechny tři v příkazu Change Variable najdeš pod "Game Data") a pak místo recall to memorized position použít klasický teleport, kde místo konkrétních souřadnic použiješ ty uložené ve variablech (podrobněji viz. tutoriál výše).
Každopádně RM VX Ace má možnost vkládání skriptů, takže je možné (a mnohem jednodušší) stáhnout si z internetu místo toho skript, který ti menu změní, a používat skript.