DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 26, 2009, 1:20 pm

DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od MMonkey » únor 26, 2009, 2:21 pm

Ahoj, jsem tu nový a s rpg makerem dělám krátce, potřeboval bych poradit. U Aveyondů jsem si v?iml, ?e stav peněz a místo, kde se hrdina nachází, jsou na mapě (ne v bitvě) viditelné v?dy (bez nutnosti čachrovat v menu). Nevěděl by někdo, jak na to? Scriptovat neumím, obrázek bych na screen hodil (zobrazení např mě?ce nebo mapy), ale jak k tomu dát text, který by odrá?el aktuální stav? (jo a neraďte mi nějaké krátkodobé \G v textu, to mi prostě nestačí.)

Díky předem za rady či inspiraci

Jo a dělám jen v RM VX, ty předcházející neznám

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » únor 26, 2009, 7:58 pm

No tu je lehká inspirace.
Obrázek

Doporučuji to dát jako Call Common Event při vstupu na mapu a při získání peněz. Jinak hrozí zasekávání hry.
Obrázek

 
Příspěvky: 7
Registrován: únor 26, 2009, 1:20 pm

Příspěvek od MMonkey » únor 26, 2009, 11:41 pm

Heeeeezkýýýý :)
Hned to du vyzkou?et :D

EDIT: nejsem si jistý, jestli mi právě tohle pomů?e tak moc, jak jsem prve doufal... teď budu muset vykoumat, jak budou ty obrázky, co tam nastrčím, vypadat.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Phoboss » září 26, 2010, 7:25 pm

Sakra chlape tys mi dal zabrat teda, než jsem pochopil jak to funguje (on totiž rozměr 530 (x) je u mě mimo obrazovku, a já si furt lámal hlavu že nikde nic nevidim)
ale jinak dík, hodí se



EDIT: BTW je to jen u mě že si mi chybně zobrazuje diakritika na foru? já nejdřív myslel že je to mobilem, když jsem projížděl forum, ale koukam že to mam i na PC)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Michalc » září 27, 2010, 5:03 pm

To je castecna chyba. Prispevky, ktery byly jednou pred jednim datumem jsou posrany, protoze kdysi forum napadl naky vir a zachranila to zaloha, ktera zpusobila, ze prispevky s diakritikou se zobrazujou spatne. Takze novy, co napises ted jsou dobry, ale to, co bylo predtim uz hold neni, ale vetsinou se to da precist. Legition dela na oprave (proste prepisuje prispevky jeden po druhym). Ja treba pisu bez diakritiky tak to jde mimo me.

K tomu, co resis... Reseni je vice. Samozrejme je moznost to udelat tak, jak psal tady grim, dalsi je resit to scriptem, neco je napriklad tady http://www.atelier-rgss.com/RGSS/RGSS_VX.html, ale moc nedoporucuju rvat tam script, protoze jeslti si zacatecnik, muzes tim lehko zkazit neco, co ti pak znici celou hru, nehlede na to, ze nedokazes script editovat, kdyz tam budes chtit neco pridat.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Phoboss » září 27, 2010, 6:13 pm

no programuju od 12 v basiku od 16 pascal a php (a je mi 30) takže počítam že se tomu stejně podívam na zoubek, ale zatím si rád lámu hlavu s eventama, mám rád když vytáčim závity na max a pak na něco kápnu, i když včera jsem marně do půl sedmý ráno řešil status bary alá Diablo (takový ty skleněný koule) nevim jak dlouho jsem délal jen tu grafiku a nakonec mi to funguje jen když mam full nebo nic, nějak mi ta logika se kterou to zpracováva ty podmínky nešla do hlavy takže odloženo až bude víc energie, hrozně mě to chytlo a už u toho sedim přes 2 dny vkuse.
Na tutoriály nekoukam a cizí scripty mě neberou, já si rád svoje bábovičky stavim sám :wink:
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Grim » září 27, 2010, 6:30 pm

Zkus ty ukazatele přes procentuelní ukazatel. HP aktual/HP max*100.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Phoboss » září 27, 2010, 6:48 pm

ha koukam ty jseš taky šťoural co? :)

No a já na to šel takhle:
Do proměnný třeba X jsem přiřadil aktuální hodnotu HP Tu jsem po té rozkouskoval do 10 proméných (každá navýšená o 1/10 než ta předchozí :
a=1/10 X
b=2/10 X
...
A pak každou tu proněnnou porovnal:
If ==0 then show mana0.png
If <=a then show mana10.png
Atd... Doufám že je to srozumitelně napsaný :)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Grim » září 27, 2010, 6:52 pm

No tak trochu mám na triku Elvíry a GW a v GW mám % ukazatel.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Vivi » září 27, 2010, 6:57 pm

co se týče ukazatelů samotných, tak to není takový problém, ale HUD ve tvaru gule jsou už těžší, a na spoustu obrátků a podmínek...
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Phoboss » září 27, 2010, 7:16 pm

však jsem psal že rád źhavim závity. Ale IMHO jestli se má plnit koule nebo vypisovat % je to samý. Jen ty koule potřebuješ rozkreslit. Pak je jedno jestli je přîkaz VYPIŠ PROMĚNNOU nebo PŘEKRESLI OBRÁZEK
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Vivi » září 27, 2010, 7:21 pm

Jak jsem psal, princip HUDčka je jednoduchej, je to vlastně jenom dělení pár variablů, ale to, co lidi nejvíc odradí je to, jak musí pořád nastavovat čísla a příkazy v podmínkách...
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Phoboss » září 27, 2010, 7:30 pm

princip je jednoduchej ... Hmm
A kdy se o něj hodláš podělit? To jsou furt musiš dělit proměnný :D
Ale trošku víc nastínit by to chtělo. To je jako když ti řeknu že udělat chleba je taky jednoduchý, smícháš vodu s moukou a dáš to do trouby. Informace k (s prominutim) hovnu. Tak šup stejně nemáš určitě co na práci a mě se teď kvůli tobé nechce spát :)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: DOTAZ: Stav peněz a lokace v?dy viditelná

Příspěvek od Vivi » září 27, 2010, 8:46 pm

Eh, no když jinak nedáš, zejtra ti to prozradím, teď se mi nechce... :wink:
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche


Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků