Dotaz: NPC

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 197
Registrován: prosinec 5, 2009, 4:07 pm
Bydliště: Praha

Dotaz: NPC

Příspěvek od jandurek » prosinec 5, 2009, 4:18 pm

mám dotaz v tom tutoriálu pro začátečníky je ?e abzch mohl něcop udělat tak musím vztvořit NPC postavu ale a? jsem hledal jak jsem hledal nikde jsem nena?el jak se taková NPC postava vytváří pls poraďte :oops:
Nic nepokazí pátek tak jako zjištění, že je teprve úterý.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » prosinec 5, 2009, 4:27 pm

Má? namysli NPC ve hře nebo jako hlavního hrdinu :?:
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Neas » prosinec 5, 2009, 6:25 pm

Vytvoř si někde na mapě event a vyber mu podobu nějaké postavy. To udělá? stisknutím tlačítka Set pod Event graphic.
Tim u? vlastně má? NPC vytvořenou, ale aby tam jen tak nestála, nastav jí nějaký pohyb, nejjednodu?í je asi kdy? Movement type změní? na Random, ale mů?e? mu i nastavit vlastní cestu, kdy? místo Random zvolí? Custom pattern a pak klikne? na tlačítko Define Pattern, které je o kousek ní?.
A aby tam NPC jen tak nechodilo a na nic nereagovalo, nastav mu nějakou událost, například, ?e promluví.
V tom velkém poli nad kterým je napsáno Event Commands dvakrát klikni a vyber Face Graphics, tady dej Set a vyber nějaký obličej ke své NPC. Pak znovu dvakrát klikni někam na prázdné místo v tom samém poli a dej Message. Tady u? jen napi?, co ti NPC poví, například "Máme to ale pěkný den, ?e?"
A Voala, pěkné ?ivé NPC je na světě ;)
Obrázek
Grim píše:Má? namysli NPC ve hře nebo jako hlavního hrdinu :?:

Copak postava mů?e být NPC?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 197
Registrován: prosinec 5, 2009, 4:07 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandurek » prosinec 5, 2009, 6:49 pm

díky moc uz vim jak na to... uz jen naucit se proměné a budu umět v?echno
Nic nepokazí pátek tak jako zjištění, že je teprve úterý.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Neas » prosinec 5, 2009, 6:52 pm

mno u RPG makeru rad?i nikdy neřikej, ?e umí? v?echno :D v?dycky se najde nějaká kombinace příkazů, díky kterým mů?e? docílit dal?ích věcí a těhle kombinací je opravdu hodně :twisted:

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 197
Registrován: prosinec 5, 2009, 4:07 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandurek » prosinec 5, 2009, 6:55 pm

má? pravdu...a dík za odpověď :D :D :D
Nic nepokazí pátek tak jako zjištění, že je teprve úterý.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Neas » prosinec 5, 2009, 7:13 pm

není zač 8)

 
Příspěvky: 4
Registrován: únor 5, 2010, 7:56 pm

Příspěvek od Jentak » únor 10, 2010, 4:26 pm

Zdarec, omlouvam se, za svou otravnost. Trapim se s NPC, ktera ma dat nejaky ukol. Umim nastavit, aby NPC dala ukol, po souhlasu premistim hrdinu na mapku, kde provede dany ukol. Pak se dostanu k NPC a nevim jak dal. NPC mele zas o ukolu. Prvne jsem nastavil, aby se po souhlasu premistil hrdina a dal jsem vypnout NPC. No a napada me, ze bych zas nejakym prikazem zapl Event NPC stejneho vzhledu a dopsal mu text ohledne podekovani za splneny ukol + nejaky bonus ve forme zdravi atd. Jenze se mi to zda nejak moc slozite. Jinak bych taky uvital, zda by nekdo neudelal par zajimavych ukazek. Videl jsem to tu pro RPG maker XP, ale pro VX. A nebo je RPG XP dost podobny VX?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » únor 10, 2010, 4:36 pm

nevypínej event. ten se po příchodu na tu samou mapu znovu zobrazí. Nejlep?í je vytvořit si novou stránku v eventu, nastav tam stejný obrázek, zatrhni spínač ABCD, ten samý zapni na předchozí stránce, napi? tam třeba Přinese? mi to? nebo co chce?, pak udělej je?tě jednu stránku, tam zatrhni spínač či co, kdy? tu věc udělá?, tak taky u té věci musí? nastavit spínač...
spí? ti to vysvětlí někdo jiný, já bych na to musel mít víc času a míň práce
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Neas » únor 10, 2010, 6:32 pm

Takovéhle věci já dělám přes switche. Nevím, jestli to jde ve VX jinak, třeba jednodu?eji, ale pracovat se switchema se stejně nakonec bude? muset naučit :lol:
Vytvoř si v Eventu s NPC novou stránku a v té za?krtni Switch (nějaký tam nastav a jakkoli si ho pojmenuj. Budu předpokládat, ?e vyu?ívá? switch 0001). Pak vytvoř třetí stránku a zase tam za?krtni switch (nějaký jiný! třeba 0002). Do první stránky Eventu na konec přidej příkaz, který ti přehodí switche (ve 2k3 je to Switch Operation, tam nastaví? Switch 0001 -> is ON, ve VX to určo funguje taky tak nějak, mo?ná se ten příkaz jmenuje jinak, musí? holt hledat :lol: ). Na druhou stránku vepi? jenom, ?e NPC říká něco jako: "u? to má??" a hl. postava odpoví: "je?tě ne" a dál se tím nezaobírej. V Eventu, který organizuje splnění questu, zase na konec přidej Switch 0002 -> is ON a Event s NPC, ač je na jiné mapě, se přehodí na třetí stránku, kterou jsi předtím nastavil, aby fungovala, jen pokud je zapnutý switch 0002. A do téhle třetí stránky přidej něco jako: "Splnil jsi úkol" a je to :D
...Není to tak slo?ité jak to zní xD

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » únor 10, 2010, 6:41 pm

( Neas => spínače=switche :wink: )
ObrázekObrázek Obrázek

 
Příspěvky: 4
Registrován: únor 5, 2010, 7:56 pm

Příspěvek od Jentak » únor 10, 2010, 10:38 pm

Jo, diky, sice jsem to uplne nepochopil, ale pak mne to trklo a uz mi to jde, dekuji.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od Bulma » březen 13, 2011, 11:57 pm

Zdravím :P mám menší problém s NPC postavama :P
Chci nastavit, že třeba oslovím postavu na ulici ona řekne. "Ano?"
A pak když na ní promluvím znovu odpoví něco jiného, třeba "Promiň. Teď nemám čas." nebo něco takového.

Nejde mi to nastavit. Když to zkouším, tak mi to řekne všechno najednou.
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od legition » březen 14, 2011, 12:53 am

Výš jak fungují variably? Pokud ne, tak si představ normální matematickou proměnou. To je náš variable, u toho npc si dáš nějaký variable a nastavíš mu náhodnou hodnotu 1 až počet možných odpovědí. Pak budeš Conditional (podmínku) který bude zjištovat jakou hodnotu má variable a podle toho NPC odpoví (Př: Když bude varible = 1 řekne ahoj, když bude ale roven 2 řekne to stím časem) Snad jsi mě pochopila... :oops: :oops:
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od Bulma » březen 14, 2011, 8:38 am

legition píše:Výš jak fungují variably? Pokud ne, tak si představ normální matematickou proměnou. To je náš variable, u toho npc si dáš nějaký variable a nastavíš mu náhodnou hodnotu 1 až počet možných odpovědí. Pak budeš Conditional (podmínku) který bude zjištovat jakou hodnotu má variable a podle toho NPC odpoví (Př: Když bude varible = 1 řekne ahoj, když bude ale roven 2 řekne to stím časem) Snad jsi mě pochopila... :oops: :oops:



Po pravdě moc ne :/ Tedy v podstatě chápu jak to myslíš, ale nevím jak to nastavit u té postavy. :/
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od Lukaaash » březen 14, 2011, 1:19 pm

Tak takhle to nějak funguje ty variably, screenoval jsem, snad si uděláš obrázek:
Obrázek

Obrázek

To, že je "Nastav proměnnou" na konci, je kvůli tomu, že jsem s postavou mluvil poprvé, takže se ještě předtím spustí text "Ahoj. Známe se?" protože v proměnné "mluvení tutoriál" je 0 - nebyla ještě nastavena. (To "Nastav proměnnou" se dá šoupnout i hned za ten text "Ahoj...")
Obrázek

A toto pak bude pro tvoji postavu třeba - jde to i tím předchozím způsobem samozřejmě:
Nejdřív si udělej první stránku třebas s nějakým textem a do ní pak buď variable z prvních obrázků, nebo spíš switch - spínač, toto:Obrázek

A pak udělej Novou stránku a takhle nějak. Vyber buď switch nebo variable, podle toho, co jsi udělala na minulé stránce. Musíš ještě dodat obrázek z minulé stránky.
Obrázek


Snad pochopíš ;)
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od Bulma » březen 14, 2011, 2:54 pm

Super :) Ten první způsob funguje perfektně :)
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od Vivi » březen 14, 2011, 5:56 pm

A co takhle self switch možnost?
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od Lukaaash » březen 14, 2011, 6:02 pm

A vidíš, na tu jsem zapomněl... To je to samé, jen "Kontrola ABCD spínačů" - jdou nastavit 4 na jednu NPC či event
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Dotaz: NPC

Příspěvek od legition » březen 15, 2011, 8:39 am

Výhodou je, že je má každý event, takže se nestartíš v tuctech spínačů
Obrázek


Obrázek


Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků