Vlastní font

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Vlastní font

Příspěvek od legition » březen 5, 2010, 12:20 am

Mám problém s vlastním fontem. Po náročném hledaní na youtube jsem se naučil jak změnit font ve hře problém je že ten můj ve hře je malý. Skoušel jsem hledat ve scriptech nějaký příkaz nastavujicí velikost písma ale marně
(možná jsem ho přehlédl páč těch řádek je tam hodně :lol: ) byl bych rád kdyby mi někdo prozradil jak písmo zvětším. předem děkuju :)
Naposledy upravil legition dne březen 18, 2010, 11:13 pm, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Příspěvek od legition » březen 5, 2010, 1:36 am

problém vyřešen pro ty co by náhodou nevěděli ve scriptech pod šipkou materials vytvoříte nový script já ho nazval příhodně font ale je to jedno a tam zadáte tohle
Kód: Vybrat vše
Font.default_name = ["Arial"] #místo arial můžete dát jakýkoliv jiný font (funguje)
Font.default_size = 24   #velikost písma  (funguje)
Font.default_bold = true # má-li být písmo tučné (funguje)
Font.default_underline = true #má-li být písmo podtrhnuté (nevím proč ale mně to nefunguje)
Font.default_italics = true #má-li být písmo kurzívou (nevím proč ale mně to nefunguje)

je důležité aby se napsalo jméno fontu nikoliv název souboru kde je font! v případě že chcete použít písmo které ostatní nemají (stáhl jsi z netu nějaký font) musíš ve složce s hrou udělat složku "Fonts" a tam tento font skopírovat! kdyby někdo věděl proč mi nefunguje underline a italics nechť napíše rád bych si dál k sobě kurzívu :-).
Naposledy upravil legition dne březen 18, 2010, 11:15 pm, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od Lukaaash » březen 5, 2010, 5:00 pm

no já to mám v Mainu, ale to newa

Kód: Vybrat vše
#==============================================================================
# ** Main
#------------------------------------------------------------------------------
#  After defining each class, actual processing begins here.
#==============================================================================

begin
[b]  Font.default_name = "Insula"
  Font.default_size = 22[/b]
  Graphics.freeze
  $scene = Scene_Title.new
  $scene.main while $scene != nil
  Graphics.transition(30)
rescue Errno::ENOENT
  filename = $!.message.sub("No such file or directory - ", "")
  print("Unable to find file #{filename}.")
end



myslím, ?e to v závorce vůbec nemusí být to písmo + tučný písmo se někdy nedá přečíst, podtr?ený a italicsy bych v celý hře mít něchtěl...
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Příspěvek od legition » březen 5, 2010, 10:56 pm

Lukaaash píše:no já to mám v Mainu, ale to newa

myslím, že to v závorce vůbec nemusí být to písmo + tučný písmo se někdy nedá přečíst, podtržený a italicsy bych v celý hře mít něchtěl...

mně se stáva že se hra spustí a písmo nikde a opravil jsem to tím že jsem zadal správný nazev fontu nikoliv název souboru samozřejmně že to můžeš mít i v menu ale já mám radši když vlastní ůpravy mám odělené. Mám písmo které kurzívou vypadá líp než normálně ale to jedno páč mi to nefunguje tučnost jsem tam dal spíš jako možnost vypnutí boldu.


Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků