Změna Battle pozadí ve VX

Skripty pro RPG Makeru VX (nekompatibilní s verzí VX Ace).

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Změna Battle pozadí ve VX

Příspěvek od Grim » říjen 18, 2009, 5:51 pm

Jestli se vám nelíbí Battle back ve VX stačí toto vyměnit v Create Battleback Sprite:
Kód: Vybrat vše
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Battleback Sprite toto je tvorba pozadí
  #--------------------------------------------------------------------------
    def create_battleback
    if $BTEST #battle tetst začne bude klaasika
    source = $game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    bitmap.radial_blur(90, 12)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
    @battleback_sprite.ox = 320
    @battleback_sprite.oy = 240
    @battleback_sprite.x = 272
    @battleback_sprite.y = 176
    @battleback_sprite.wave_amp = 8
    @battleback_sprite.wave_length = 240
    @battleback_sprite.wave_speed = 120
    else
     battle = $game_map.parallax_name #jestli existuje parallaxa na mapě
      if battle == "" #exist paralax
        case $game_variables[8] #jestli je variable číslo 8 rovno 1 bude pozadí následující a přidání opsat tyto řádky odsud
         when 1 #stačí změnit číslo na př.2
    source=Cache.parallax("7")
    bitmap = Bitmap.new(640,480)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap          # potud
          else # jestli není var rovno paralax
    source = $game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    bitmap.radial_blur(90, 12)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
        end
      else #klasika
            case $game_variables[8] #jestli je variable číslo 8 rovno 1 bude pozadí následující a přidání opsat tyto řádky odsud
         when 1 #stačí změnit číslo na př.2
    source=Cache.parallax("7")
    bitmap = Bitmap.new(640,480)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap          # potud
          else # jestli není var rovno paralax
    battle = Cache.parallax($game_map.parallax_name)
    bitmap = Bitmap.new(640,480)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = battle
        end
  end
  end
      if $game_variables[8] == nil
        battl = $game_map.parallax_name #jestli existuje parallaxa na map
     if battl == "" #exist paralax
    @battleback_sprite.ox = 320
    @battleback_sprite.oy = 240
    @battleback_sprite.x = 272
    @battleback_sprite.y = 176
    @battleback_sprite.wave_amp = 8
    @battleback_sprite.wave_length = 240
    @battleback_sprite.wave_speed = 120
        else
     @battleback_sprite.ox = 0
     @battleback_sprite.oy = 0
     @battleback_sprite.x = 0
     @battleback_sprite.y = 0
     @battleback_sprite.wave_amp =0
     @battleback_sprite.wave_length = 0
     @battleback_sprite.wave_speed = 0
     end
      else
    @battleback_sprite.ox = 0
    @battleback_sprite.oy = 0
    @battleback_sprite.x = 0
    @battleback_sprite.y = 0
    @battleback_sprite.wave_amp =0
    @battleback_sprite.wave_length = 0
    @battleback_sprite.wave_speed = 0
     end
      end


A funguje když je parallax a var 8 na 1 hodí to pozadí podle var 8 a pokud není tak parallax. Apokud není parallax a je var 8 na 1 hodí to pozadí podle var 8, a poku není ani jedno hodí to klasiku
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Změna Battle pozadí ve VX

Příspěvek od legition » duben 4, 2010, 3:45 pm

nezapomněl jsi vypnout battleflor?
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Změna Battle pozadí ve VX

Příspěvek od Grim » duben 4, 2010, 5:41 pm

před tím než spadlo fórum jsem to opravil. Ale Sčot mi klekl a já nemám ty úpravy.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Změna Battle pozadí ve VX

Příspěvek od legition » duben 4, 2010, 6:09 pm

mám postnout ten můj.... nebo ne mohu ti k tomu tvému připsat automatické vypínání.... rozhodni se..... Tvůj script je lepší (nevím zaboha proč mi nefunguje)
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Změna Battle pozadí ve VX

Příspěvek od Grim » duben 4, 2010, 8:06 pm

Finální verze v Create Battleback Sprite:
Kód: Vybrat vše
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Battleback Sprite
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_battleback
    if $BTEST #battle tetst begin witch classic
    source = $game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    bitmap.radial_blur(90, 12)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
    @battleback_sprite.ox = 320
    @battleback_sprite.oy = 240
    @battleback_sprite.x = 272
    @battleback_sprite.y = 176
    @battleback_sprite.wave_amp = 8
    @battleback_sprite.wave_length = 240
    @battleback_sprite.wave_speed = 120
    else
     battle = $game_map.parallax_name # If exist Parallax on map and you should use as background
      if battle == "" #exist paralax
        case $game_variables[8] # If you don't like the spiral and waves in Maker VX you should change Create Battleback Sprite in Spriteset_Battle:

  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Battleback Sprite
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_battleback
    if $BTEST #battle tetst begin witch classic
    source = $game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    bitmap.radial_blur(90, 12)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
    @battleback_sprite.ox = 320
    @battleback_sprite.oy = 240
    @battleback_sprite.x = 272
    @battleback_sprite.y = 176
    @battleback_sprite.wave_amp = 8
    @battleback_sprite.wave_length = 240
    @battleback_sprite.wave_speed = 120
    else
     battle = $game_map.parallax_name # If exist Parallax on map and you should use as background
      if battle == "" #exist paralax
        case $game_variables[8] # If Variable is present
         when 1 # for other choices change to 2 or more
    source=Cache.picture ("Image1") # Here place name of picture (640x480x24bit)  in Picture folder
    bitmap = Bitmap.new(544, 416)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
             when 2 #for other choices change to 2 or more
    source=Cache.picture ("Image2") # Here place name of picture (640x480x24bit) in Picture folder
    bitmap = Bitmap.new(544, 416)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap   
          else # jestli není var rovno paralax
    source = $game_temp.background_bitmap
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    bitmap.radial_blur(90, 12)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
        end
      else #klasika
            case $game_variables[8] # If Variable is present
         when 1 #for other choices change to 2 or more
    source=Cache.picture ("Image1")# Here place name of picture (640x480x24bit) in Picture folder
    bitmap = Bitmap.new(544, 416)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap
          when 2 #for other choices change to 2 or more
    source=Cache.picture("Image2")# Here place name of picture (640x480x24bit) in Picture folder
    bitmap = Bitmap.new(544, 416)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    bitmap.stretch_blt(bitmap.rect, source, source.rect)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = bitmap 
          else # jestli není var rovno paralax
    battle = Cache.parallax($game_map.parallax_name)
    bitmap = Bitmap.new(640, 480)
    @battleback_sprite = Sprite.new(@viewport1)
    @battleback_sprite.bitmap = battle
        end
  end
  end
      if $game_variables[8] == nil # if Variable is 0
     if battle == "" #exist Parallax
    @battleback_sprite.ox = 320
    @battleback_sprite.oy = 240
    @battleback_sprite.x = 272
    @battleback_sprite.y = 176
    @battleback_sprite.wave_amp = 8
    @battleback_sprite.wave_length = 240
    @battleback_sprite.wave_speed = 120
        else
     @battleback_sprite.ox = 0
     @battleback_sprite.oy = 0
     @battleback_sprite.x = 0
     @battleback_sprite.y = 0
     @battleback_sprite.wave_amp =0
     @battleback_sprite.wave_length = 0
     @battleback_sprite.wave_speed = 0
     end
      else
    @battleback_sprite.ox = 0
    @battleback_sprite.oy = 0
    @battleback_sprite.x = 0
    @battleback_sprite.y = 0
    @battleback_sprite.wave_amp =0
    @battleback_sprite.wave_length = 0
    @battleback_sprite.wave_speed = 0
     end
      end

Ještě úprava Update Battlefloor a Dispose of Battlefloor Sprite pro funkci Spriteset_Battle:

Kód: Vybrat vše
 #--------------------------------------------------------------------------
  # * Update Battlefloor
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_battlefloor
              if $game_variables[8] == nil # if Variable is 0
     if battle == "" #exist parallax
    @battlefloor_sprite.update
        else
     end
   else
     end
  end


  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Dispose of Battlefloor Sprite
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_battlefloor
          if $game_variables[8] == nil # if Variable is 0
     if battle == "" #exist parallax
    @battlefloor_sprite.dispose
        else
     end
      else
     end
  end


A jak to funguje? Když je parallax a var 8 na 1 hodí to pozadí podle var 8 a pokud není tak parallax. A pokud není parallax a je var 8 na 1 hodí to pozadí podle var 8, a pokud není ani jedno hodí to klasiku
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Změna Battle pozadí ve VX

Příspěvek od legition » duben 5, 2010, 2:11 pm

pěkná práce 8)
Obrázek


Obrázek


Zpět na Skripty pro RPG Maker VX

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků