Quest_Journal_Demo.rar
Pro ty co používají ring menu je tu verze dvě
Quest_Journal_Demo_With_Ring_Menu.rar
Nevím co přesně je tam změnené já jsem to dal do již rozdělaného projektu takhle:
- Kód: Vybrat vše
1)Do KOPIE tutorialu s ring menu jsem postupně začal kopírovat scripty
co mám navíc (batle script a podobně) je dobré si je odělovat. Při
vložení scriptu vždy zkontrolovat funkčnost!
2)Z téhle kopie smazat všechny soubory kromě souboru script.rvdata
3)Z rozpracovaného projektu skopírovat všechny soubory ze složky data
ovšem beze souboru script.rvdata!
4)Poté zkopírovat vše ostaní(obrázky, hudbu atd..)
Takto jsem odskoušel přidání scriptu když v projektu mám ring menu. Nevím proč mi to nejde nomálním přidáním scriptu, asi jsem nezkopíroval nevím co, nebo je nějaká ůprava v původních scriptech. Každopádně takhle to funguje.
Jak udělat quest?
Mezi komentáře "EDITABLE REGION" a "END EDITABLE REGION" píšete questy. Myslím že z toho dema to je dobře pochopitelné(To demo jsem nedělal já).
- Kód: Vybrat vše
name = 'Cesta mezi vojáky' #název questu
description = 'Musíš se dosta přes vojáky pryč!' # popis questu
objectives[0] = 'Projdi až k řece.' #jedna z fázi questu
objectives[1] = 'Dojdi nakonec mapy.' #druhá z fází guestu může se
#přidat i třetí myslím že to není omezeno.
icon_index = 79 #na tohle jsem zatím nepřišel EDIT: Toto je index
#ikony z icon setu pro quest
prime = [0] #toto je primárnost questu zjistil jsem že pokud nebudou mít questy stejný prime jako id.
Potom v eventech dáte 3. záložku tlačítko script a tam můžete psát tyto události:
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[1].reveal_objective (0)
pro zahájení questu číslo 1 fázi 0. Číslo jedna je to číslo následující while při vytváření questu. 0 je číslo fáze v mém případě "projdi k řece".
nebo
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[1].complete_objective (0)
pro splnění fáze. V případě že v questu nenásleduje další fáze quest se považuje za splněný a přesunese do kategorie splněných (ikona zbaleného pergamenu)
nebo v podmínce dáme script
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[1].complete?
A to v případě že testujeme jestli je quest splněn.
a nebo v podmínce dáme script
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[1].reward_given
a to v případě že testujeme zdali byla vyzvednuta odměna. Tato podmínka bude vždy nesplněna dokud nedáte v eventu script
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[1].reward_given = true
Screny
EDIT: česká verze scriptu zde:
quest_script_cz.txt
Pozor je tam můj quest z vojáky.
Edit2:
chci jen doplnit že v eventech:
můžete dát ještě:
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[quest_id].fail_objective (objective_id)
a to když chcete aby určitá část questu selhala (nezachránil jsi toho a toho)
nebo
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[quest_id].unfail_objective (objective_id)
a to když chcete obnovit již selhanou část questu
nebo v podmínce dáte
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[quest_id].failed?
a to když testujeme jestli quest selhal nebo ne
nebo zase v eventach
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests.remove (quest_id)
a to když quest chcete odstranit ze seznamů questu
nebo
- Kód: Vybrat vše
$game_party.quests[quest_id].uncomplete_objective (objective_id)
když chcete aby již splněná část questu byla znova aktivní[/code]