Nápady - Diskuze - Realizace

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 22, 2010, 7:33 pm

Tak mě tak nějak napadla otázka. Co všechno je možná v RPG Makeru udělat? Je možný udělat systém například jako v HOMM nebo zda by šlo přes tenhle systém udělat systém hraní jako u Warhammeru: Dark Omen. Nebo je spousta her z kterých lze čerpat nápady a nebo samozřejmně každého určitě napadá několik nápadů do různých typů her. Nicméně každý si pak položí otázku: Je to možné?

Takže mě napadlo založit tohle téma. Je vytvořené pro všechny z fóra. Řekněte své nápady, své poznatky a kdo ví. Možná nás RPG Maker překvapí kolik má vlastně možností o kterých vlastně ani nevíme. Víc hlav víc ví. A za další by to ještě víc mohle semknout fórum, když už by se všichni snažili dohromady něco vymyslet. To není myšleno špatně, jen je to konstatování.


No a když už jsem tohle Téma načal tak bych měl asi i začít. Jinak se moc lidí nepřidá. :roll:

Určitě si někdo možná vzpomene na to, že jsem se jednou na fóru ptal zda je možné udělat velké animace v boji. Repsektive aby animace byla velký obrázek, který by se pohyboval. A pomocí animace by byl rozpohybovaný. Myslím, že to byl Michalc, kterého napadlo, že by to šlo udělat přes show pictures. Lze to taky tak udělat. A tak jsem se snažil to nějak nastavit. Vytvořit SKILL, který by to vyvolával apod. Bohužel jsem narazil na dva problémy.

Ty však nemá momentálně cenu rozebírat. Jestli bude někdo chtít můžem o tom diskutovat. Přejděme, ale k věci. Jak jsem se tak hrabal v Conditional switch a Troops všiml jsem si jedný kolonky.

Respektive v Troops můžete nastavit, že v určitou chvíli se něco stane. Například, Boss, když už má jen 50% životů začne něco plácat o tom, že ztrácí svou sílu. Třeba, to je příklad.

A tak mě napadlo, co když pomocí těch obrázků neudělat žádný speciální útok nebo kouzlo, ale udělat něco ve stylu Fatality? Zkusim víc vysvětlit co to je Fatalita, jen pro jistotu kdyby někdo nevěděl. Nejspíš asi každej zná sérii Mortal Kombat a nebo God Of War. Fatalita vznikla jako první v Mortal Kombatu, díky tomu se hra stala známou po celym světě. Hlavně zakázanou. Fatalita byla vždy na konci boje a hráč, který vyhrál mohl poražého "Dodělat" respektive nějak brutálně zabít. Roztrhat ho na kusy, ukopnout mu hlavu apod.

V podstatě a teoreticky je to jednoduché. Napadlo mě tohle. Nejsem u počítače a píšu z mobilu takže to napíšu velice jednoduše. Doufám, že všichni pochopí a později to kdyžtak upravím do RPGM XP formy.

Podmínka v Troops. 1. Zombie 10% nebo míň.


Show pictures: Obrázek klávesnice X (Důvod je jednoduchý, ne každý chce vidět Fatalitu. Obvzlášť když už by jí viděl po několikátý.)

Conditional branch: Press button X
Show Pictures 1
wait 10 fr. (Frámy tipuju, jsou jen pro příklad)
Show Pictures 2
wait 10fr.
Erase Pictures 1
Show Pictures 3
wait 10fr.
Erase Pictures 2
Show Pictures 4

ecetera, ecetera, ecetera

+ plus by se samozřejmně mohli přidat zvuky a nebo i změna hudby. A mezitím by samozřejmně byl i damage dejme tomu 1000 aby nepřítele jistě zabil.

Takže to je můj nápad, diskuze sama se sebou a zda se mi to povede zrealizovat uvidíte dnes večer.

Děkuji za pozornost Darkmoor a doufám, že se na tohle téma přidají další.

PS: Wow já se s tím psaním nějak rozjel. :mrgreen:
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Vivi » červen 22, 2010, 7:44 pm

No, tak v makeru jde udělat všelicos, dokonce jsem viděl i bludiště z první osoby v 2k3. Většina videí, která jsem viděl, byly ABS, nebo vlastní side-view souboják. A ano, podlě mě je v makeru možná spousta věcí. Co teprve v XP, které mají podporu scripů, to už je něco! Moje odpověď na otázku většiny systémů zní ano,ale bude na to potřeba hodně času, trpělivosti, a přemýšlení.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 22, 2010, 7:50 pm

Vivi píše:No, tak v makeru jde udělat všelicos, dokonce jsem viděl i bludiště z první osoby v 2k3. Většina videí, která jsem viděl, byly ABS, nebo vlastní side-view souboják. A ano, podlě mě je v makeru možná spousta věcí. Co teprve v XP, které mají podporu scripů, to už je něco! Moje odpověď na otázku většiny systémů zní ano,ale bude na to potřeba hodně času, trpělivosti, a přemýšlení.


No právě a podle mě kdyby se sešlo víc hlav a začali bychom o tom diskutovat tak by bylo možné udělat opravdu něco zajímavého a nejen scripty, ale i eventy mají velkou moc.
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Vivi » červen 22, 2010, 8:01 pm

Samozřejmě, viděl jsem hodně videí s promakanejma systémama a ty byly tvořený jen v eventech. Jenom se snažím říct, že scripty mají větší moc, ale na naučení jsou horší než eventy.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od JKlena » červen 22, 2010, 8:02 pm

podlě mně de v RPG Makeru udělat:

RPG, Strílačka, FP Bludište, Stratégia, Platforma, ale je to príliš lagujúci program...

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 22, 2010, 8:04 pm

Vivi píše:Samozřejmě, viděl jsem hodně videí s promakanejma systémama a ty byly tvořený jen v eventech. Jenom se snažím říct, že scripty mají větší moc, ale na naučení jsou horší než eventy.


Tak to jo. To s tebou plně souhlasím. Snad se mi to za nějaký ty roky povede se alespon v tom orientovat. :mrgreen:
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 22, 2010, 8:11 pm

JKlena píše:podlě mně de v RPG Makeru udělat:

RPG, Strílačka, FP Bludište, Stratégia, Platforma, ale je to príliš lagujúci program...


To jo laguje. Otázkou je však, že. Takhle: Je možné, že by se to lagování omezilo kdyby. Je to teorie. Byl by složitější systém, ale hra by nebyla moc dlouhá. A nebo, že by nebyl moc složitý systém, ale byla by zase dlouhá. Je to teorie.

EDIT: Sorry za DP.
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Vivi » červen 22, 2010, 8:20 pm

Kubi : Vidíš, na to lagování jsem su vůbec nevzpomněl :D. IMHO je RPG Maker nejpřehlednější (tedy pro mě i nejlepší) program na tvorbu 2D her pro absolutní blbečky (ti co s programováním her neumí). Kdybych se chtěl naučit programovat 3D hry ve složitějších programech, tak bych nejspíš šel takto :
Jednodušší 2D program (RPG Maker, využívá shopnost What You See Is What You Play (WYSIWYP) a eventy) -> složitější 2D program (Game Maker, vůbec jsem se v tom neorientoval) -> Ještě složitější 2D program (Troll 2D), nebo jednodušší 3D program ( Unity 3D, ShiVa 3D) -> složitější, nevyužívající WYSIWYP
Pokud nerozumíte ani slovu od "Jednodušší" po "WYSIWYP" tak jste normální :D
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Neas » červen 22, 2010, 8:36 pm

Game Maker má rozhodně mnohem blíž k opravdovému programování.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Vivi » červen 22, 2010, 8:44 pm

Troll 2D ještě víc. Tam jsou soubory ve složkách. Nenašel jsem žádný program který by je spustil. Čili ještě těžší než Game Maker.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 22, 2010, 8:49 pm

Neas píše:Game Maker má rozhodně mnohem blíž k opravdovému programování.


To asi jo. Ale s Game Makerem jsem se pokoušel dělat a nějak jsem to vůbec nepochopil. Ale kdo ví možná až chytnu nějaký zkušenosti z RPGM tak to s tím GM možná ještě zkusím. Je fakt, že v RPGM XP se orientuju mnohem líp.
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 23, 2010, 12:33 am

Tak mám novinku lidičky. Funguje to přesně tak jak jsem očekával. Jupíííííííííííííííí :yes:

Jinak kdyby to někdo chtěl zkusit tak doporučuji rychlost frame tak na 5 aby to vypadalo jako normální pohyb.

EDIT: Takže se mi povedlo nahrát video. Neni to nic moc. Takže nečekejte něco převratného. Jen jsem zkoušel princip zda to funguje či ne.

“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Grim » červen 23, 2010, 4:54 am

Darkmoor píše:....
Podmínka v Troops. 1. Zombie 10% nebo míň.


Show pictures: Obrázek klávesnice X (Důvod je jednoduchý, ne každý chce vidět Fatalitu. Obvzlášť když už by jí viděl po několikátý.)

Conditional branch: Press button X
Show Pictures 1
wait 10 fr. (Frámy tipuju, jsou jen pro příklad)
Show Pictures 2
wait 10fr.
Erase Pictures 1
Show Pictures 3
wait 10fr.
Erase Pictures 2
Show Pictures 4

ecetera, ecetera, ecetera
....:


Podle mne je jednodužší dát :
Show picture 1 (první obraz popř pohyb)
Wait 5 frames
Show picture 1 (další obraz popř. pohyb)


nebo
Show picture 1 (pozadí animace)
wait 2 frame
Show picture 2 (První hrdina)
wait 3 frame
Show picture 3 (druhý hrdina)
Wait 5 frame
Show Picture 2 (pohyb hrdina 1)
Show Picture 3 ( pohyb hrdina 2)

atd.

Protože Show Picture 2 překryje Show Picture 1 (Vyšší číslo překryje nižší)
Obrázek

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 23, 2010, 10:00 am

To máš pravdu Grime, to mě nenapadlo. Vzhledem k tomu, že by každý nepřítel měl v troops svou podmínku tak ještě za každym stačí dát erase event. Aby tam ty obrazky nezustaly.
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od JKlena » červen 23, 2010, 10:17 am

Je to OT, ale čím si to nahrával? :mrgreen:

(Používej PM)

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 23, 2010, 1:54 pm

Takže mám další nápad. I když s tímhle přišel jako první Komi a Michalc to krapet svým příspěvkem vylepšil. Bohužel Komi pracuje ve VX a tohle mě napadlo do XP. Ale možná to bude fungovat stejně to nevim ve VX jsem dělal asi dvakrát.

Nápad jest tento: Cheaty ve hrách. Nejspíš na to určitě existuje script. Ale tak mě napadlo nebylo by možné ty cheaty aktivovat přes conditional swith? Když u XP stisknem F9 objeví se nám tabulka se swithy ON/OFF. Takže pak by stačilo vytvořit swithe a hráč by si je takhle mohl zapínat a vypínat.

Tenhle nápad je Komiho a Michalce. Mě napadla jen technická možnost.
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Neas » červen 23, 2010, 2:06 pm

zapínání/vypínání switchů či měnění hodnot ve variablech přímo ve hře pomocí tlačítka F9 funguje jen při testech hry (tj. když ji spouštíš přes RM), stejně tak funguje i procházení zdmi při držení levého controlu.

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 23, 2010, 2:47 pm

Neas píše:zapínání/vypínání switchů či měnění hodnot ve variablech přímo ve hře pomocí tlačítka F9 funguje jen při testech hry (tj. když ji spouštíš přes RM), stejně tak funguje i procházení zdmi při držení levého controlu.


Aha, hups moje chyba. :mrgreen: Ještě v tom nejsem tak znalej. :mrgreen:
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Michalc » červen 23, 2010, 2:56 pm

Kdyby si moh hrac libovolne hejbat se switchema, premyslej, co by se stalo :D .

Jinak v Bratrstvu mam na cheaty script, ale do VX neznam.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Vivi » červen 23, 2010, 3:05 pm

Cheaty mě napadají jenom dvěma zbůsoby. První je klasické zadávání jména v podobě kódu. Druhé je jako v GTA San Andreas (kdo to nehrál tak se to zadává rovnou v gameplayi, žádné textové okno).Bohužel, tento systém vidím využitelný pouze v 2k3, posíleného power modem. Do XP a VX by se měl dát nějaký script umožňující použití všech písmen.A dalo by se to myslím udělat takto.
Na každý cheat by byl potřeba jeden event a 2 variably + hodnotu co chceme změnit.
Event o počtu stránek kolik chceme znaků v cheatu.
Key input Processing [variable : cheat1]
Conditional Branch : if variable [X:cheat1] is 73 (dejme tomu m)
Change variable [Y : cheat1znaky] +1
na další stránce to samé, akorát na poslední už bude změnění dané hodnoty.
Jak říkám, je to využitelné jenom do 2k3 s power modem. Do XP a VX bude potřeba script, nebo modifikovaná verze programu.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

 
Příspěvky: 113
Registrován: duben 19, 2010, 10:56 am
Bydliště: Praha

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Darkmoor » červen 23, 2010, 4:23 pm

Michalc píše:Kdyby si moh hrac libovolne hejbat se switchema, premyslej, co by se stalo :D .

Jinak v Bratrstvu mam na cheaty script, ale do VX neznam.


A víš, že jsem nad tím ani nepřemýšlel. Ale samozřejmně by vznikl pořádnej guláš. :D

Jinak do XP by to možná šlo vložit pod Input number. Každej cheat by byl schovanej pod kodem a nebo by to šlo ještě tak, že by se mohli třeba spouštět pomocí nějakýho eventu ve hře. Třeba nějakej počítač a byla by tam show choice.

př. chceš použít cheaty - ano/ne - další výběr - nesmrtelnost/ nekonecne many/ apod. A pomocí swithu by se aktivovali.
“Hrdinství a bláznovství od sebe dělí jen slabá čára. Jde jen o to jak to skončí.“

Obrázek

Obrázek
HOTOVO 30%

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Sorc » červen 27, 2010, 12:44 pm

Vivi: Cheaty by se daly udělat mnohem jednodušejc. Přes změnu jména určitého actora a pak podmínka jestli je to jméno toho actora -cheat-.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Vivi » červen 27, 2010, 12:55 pm

Sorc : Kdybyses kouknul pořádně, tak bys viděl, že jsem to tam napsal.
Vivi píše:...První je klasické zadávání jména v podobě kódu....
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od Sorc » červen 27, 2010, 1:22 pm

Ajo sry :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 361
Registrován: březen 3, 2010, 5:59 pm
Bydliště: Chomutov

Re: Nápady - Diskuze - Realizace

Příspěvek od komi » červen 27, 2010, 4:26 pm

Hele lidi já ten script na cheat do vx mám ale když máte do xp dejte sem s tim tutorial určitě je to podobný.
Kdo cheat script do vx chce at písne.
Obrázek
Komi
Moje stránky: http://rm2k3.svet-stranek.cz/
RM2K3 4ever ;-)

Další

Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků