Betatesting - jaká forma?

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Phoboss » říjen 3, 2010, 12:20 pm

Zdar, opět se hlásím ze studia Creative Design, abych vás seznámil s aktuálním stavem věcí:

Jelikož se blíží doba, kdy bude potřeba někoho pro betatesting, chtěl bych vymyslet a zrealizovat formu, jakou betatesteři budou zpět posílat vše na co přijdou.
Od vás bych rád (jelikož s tím jistě máte zkušenosti) aby jste sem napsali co od betatesterů je potřeba a jaká byla doposud nejlepší forma předání informací.
Já se pokusím vybrat stěžejní body, udělam nějaký templates -> dám tomu formu (kde se budou vyplňovat nalezené bugy a posílat zpět vývojáři)

moje základní představa je asi následující:
MAPA1:
  • [pozice X, pozice Y] .. [popis bugu]
  • [12,3] .. [špatná průchodnost střechou]
  • [13,5] .. [po splnění úkolu se mi neotevřeli dveře]

MAPA2:
  • [pozice X, pozice Y] .. [popis bugu]
  • [5,3] .. [nepřítel po vyhrání souboje nezmizí]
  • [18,14] .. [nejde se dostat do cílového místa]
atd.

no a na zbylé věci, které betatesteři mohou zjistit se ptám Vás, abych tomu tady v tom seznamu mohl dát nějakou srozumitelnou formu.

Určitě bych mohl připravit i nějaké grafické zpracování ale to je zatím myslím zbytečné

Díky moc za vaše postřehy a nápady a POKUD ZDE TAKOVÉ TÉMA JIŽ EXISTUJE, OMLOUVÁM SE ZA DOUBLE, ALE JÁ NIC PODOBNÉHO NENAŠEL
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Maxicek » říjen 3, 2010, 12:34 pm

No, tohle jsi klidně mohl napsat do topicu se svou hrou, ne? :)

Ale k tématu. Doporučuju ti najít si dobré betatestery, hlavně takové, kteří ti proběhnou celou hru a nevykašlou se na to. Být tebou, tak bych jim nenutil nějaký specifický vzoreček, jak hlásit bugy. Myslím, že pro testery je lepší říct ti ,,na mapě v lese jak je ten myslivec, tak se furt opakuej rozhovor", nebo jak ti to nadiktuje tester. Taky je dobré (osobně bych řekl že to je skoro nutné :)) poslat testerům neencryptovanou verzi hry. Důvod? Když tester narazí, dejme tomu v polovině hry na bug, který znemoční postup hrou, tak budeš muset bug opravit a poslat celou hru znovu a možná ani nebudou fungovat starší savy! Proto je lepší, když pošleš neencyprovanou verzi a pak bug opravíš a pošleš ty soubory (opravená mapa, chybějící grafika etc) testerům. Samozřejmě je nejlepší lidem kterým věříš, aby ti pak nepřepsali hru (tady na foru můžeš věřit všem). ;)

Já bych se na betatesting klidně i nabídl, myslím si, že jsem dobrý tester (když jsem dělal betatest Forbidden Sagy tak jsem našel opravdu hodně bugů, však se zeptej Rebela), ale na počítači nerozjedu RMVX, někdy mi dělá problémy i RMXP, ale ten se jakž-takž dá, takže je mi líto. :(
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Phoboss » říjen 3, 2010, 12:47 pm

Bohužel s tebou nesouhlasím, podle mě je jednotná forma reportingu nutná (ten tvůj příklad posle mě funguje u malého projektu a navíc pokud bude testerů víc, aby mi to každej hlásil po svym? nene) právě proto vznikl tento post, chci vypracovat formu reportu jednoduchou pro testery a srozumitelnou pro vývojáře (a v tomhle mi věř, byla to součást mého zaměstnání (vedení lidí - hlášení reportů) i když se to netýkalo her - prostě časem by v tom byl bordel, předem daná a jasná forma tomu dost zabrání)

a neumístil jsem ho do topicu se hrou, jelikož testery zatím nehledám, jen hledám všeobecnou formu, proto všeobecný topic ;-)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Maxicek » říjen 3, 2010, 1:16 pm

V tom případě je tenhle topic imo k ničemu. Když ty budeš chtít systém reportů takový, jaký uvádíš, tak si ho zavedeš, ale je v tom jedna krpa a to sice, že tester (imo) opravdu nebude mít náladu, zjišťovat souřadnice a číslo mapy, to je zbytečná zátěž. Jestli máš ve hře systém, který ukazuje číslo mapy a souřadnice, tak se omlouvám, tvou hru jsem nehrál (viz minulý post). Když několik lidí testovali Rebelii (jeden z mejch projekt....), tak mi to také hlásili systémem (příklad) ,,ve vězení postava X dělá tohle a tamto" a neměl jsem s tím problémy.

Neber to nějak zle, možná to z toho, co píšu tak zní, ale opravdu to myslim dobře a naprosto klidně. Tento topic je imo o ničem, protože jak jsem psal výše, každý si to bude dělat jak chce. A ano, bude to fungovat u malých projektů. Možná i u velkých, nevím, ale to je uplně jedno, protože tady žádný velký projekt nikdy nebude :!: Už se o to pokoušelo několik lidí a vždycky to krachlo. Takže dělat nějaký systém reportů pro RPG Makery je k ničemu. Velký projekt nikdy nebude. Pro ty, které jsou zatím vždycky stačil příklad co jsem uváděl.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Phoboss » říjen 3, 2010, 1:30 pm

Maxicek píše:V tom případě je tenhle topic imo k ničemu. Když ty budeš chtít systém reportů takový, jaký uvádíš, tak si ho zavedeš, ale je v tom jedna krpa a to sice, že tester (imo) opravdu nebude mít náladu, zjišťovat souřadnice a číslo mapy, to je zbytečná zátěž. Jestli máš ve hře systém, který ukazuje číslo mapy a souřadnice, tak se omlouvám, tvou hru jsem nehrál (viz minulý post). Když několik lidí testovali Rebelii (jeden z mejch projekt....), tak mi to také hlásili systémem (příklad) ,,ve vězení postava X dělá tohle a tamto" a neměl jsem s tím problémy.

Neber to nějak zle, možná to z toho, co píšu tak zní, ale opravdu to myslim dobře a naprosto klidně. Tento topic je imo o ničem, protože jak jsem psal výše, každý si to bude dělat jak chce. A ano, bude to fungovat u malých projektů. Možná i u velkých, nevím, ale to je uplně jedno, protože tady žádný velký projekt nikdy nebude :!: Už se o to pokoušelo několik lidí a vždycky to krachlo. Takže dělat nějaký systém reportů pro RPG Makery je k ničemu. Velký projekt nikdy nebude. Pro ty, které jsou zatím vždycky stačil příklad co jsem uváděl.


Samozřejmě že se název mapy a souřadnice budou v testovacím demu zobrazovat, nepředpokládám že by tu měl kdokoliv chuť to zjišťovat v editoru :D
Ohledně toho nápad mám ale několik připomínek (taky to neber zle :) ):
pokud dostanu od 5ti testerů 5 souborů (např .txt) které budou mít stejný tvar, je velmi jednoduch pomocí skriptu načíst souřadnice, nahradit jí obrázkem pro bug a přidat k ní popis podle popisu testera ze souboru .. vše automaticky (pokud tedy zjistím jak v ruby přiřadit proměnný hodnotu ze souboru.
Další věc, pokud zdejší uživatelé nejsou schopni do jednoho texťáku napsal pár písmenek, tak sorry ale takového (líného? hloupého? --- sakra jak to nazvat abych nikoho neurazil .. víš co myslím) testera ani nehledám. V tom případě budou testery mí kamarádi, kteří tímto nedostatkem rozhodně netrpí, jelikož jsou z práce zvyklí dodržovat určité postupy
Naposledy upravil Phoboss dne říjen 3, 2010, 3:47 pm, celkově upraveno 2
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od JKlena » říjen 3, 2010, 1:31 pm

Jj, ale relativne kdyby si chtěl mohl bych vypracovat pár řádkovej script kterej by uváděl pozici na mape a méno mapy v nejakým obdélníčku na okraji (dalo by se to jen do verze úpro testry, ať vědí...) tedy pokud chceš...

Netušim co myšliš pearlem (jestli jazyk, tak ti říkám Že RPG Maker je v ruby)
PS: Kdyby si chtěl klidne budu testrem, nedělá mi problem to hezky popsat do texťáku...
Naposledy upravil JKlena dne říjen 3, 2010, 1:34 pm, celkově upraveno 2

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Phoboss » říjen 3, 2010, 1:32 pm

JKlena píše:Jj, ale relativne kdyby si chtěl mohl bych vypracovat pár řádkovej script kterej by uváděl pozici na mape a méno mapy v nejakým obdélníčku na okraji (dalo by se to jen do verze úpro testry, ať vědí...) tedy pokud chceš...


to zvládnu lehce sám, ale díky za nabídku ;-)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Maxicek » říjen 3, 2010, 1:41 pm

Phoboss píše:
Maxicek píše:V tom případě je tenhle topic imo k ničemu. Když ty budeš chtít systém reportů takový, jaký uvádíš, tak si ho zavedeš, ale je v tom jedna krpa a to sice, že tester (imo) opravdu nebude mít náladu, zjišťovat souřadnice a číslo mapy, to je zbytečná zátěž. Jestli máš ve hře systém, který ukazuje číslo mapy a souřadnice, tak se omlouvám, tvou hru jsem nehrál (viz minulý post). Když několik lidí testovali Rebelii (jeden z mejch projekt....), tak mi to také hlásili systémem (příklad) ,,ve vězení postava X dělá tohle a tamto" a neměl jsem s tím problémy.

Neber to nějak zle, možná to z toho, co píšu tak zní, ale opravdu to myslim dobře a naprosto klidně. Tento topic je imo o ničem, protože jak jsem psal výše, každý si to bude dělat jak chce. A ano, bude to fungovat u malých projektů. Možná i u velkých, nevím, ale to je uplně jedno, protože tady žádný velký projekt nikdy nebude :!: Už se o to pokoušelo několik lidí a vždycky to krachlo. Takže dělat nějaký systém reportů pro RPG Makery je k ničemu. Velký projekt nikdy nebude. Pro ty, které jsou zatím vždycky stačil příklad co jsem uváděl.


Samozřejmě že se název mapy a souřadnice budou v testovacím demu zobrazovat, nepředpokládám že by tu měl kdokoliv chuť to zjišťovat v editoru :D
Ohledně toho nápad mám ale několik připomínek (taky to neber zle :) ):
pokud dostanu od 5ti testerů 5 souborů (např .txt) které budou mít stejný tvar, je velmi jednoduch pomocí skriptu načíst souřadnice, nahradit jí obrázkem pro bug a přidat k ní popis podle popisu testera ze souboru .. vše automaticky (pokud tedy zjistím jak v pearlu přiřadit proměnný hodnotu ze souboru.
Další věc, pokud zdejší uživatelé nejsou schopni do jednoho texťáku napsal pár písmenek, tak sorry ale takového (líného? hloupého? --- sakra jak to nazvat abych nikoho neurazil .. víš co myslím) testera ani nehledám. V tom případě budou testery mí kamarádi, kteří tímto nedostatkem rozhodně netrpí, jelikož jsou z práce zvyklí dodržovat určité postupy

Vždyť jsem nepsal nic o tom, že jsou líní nebo že by nechtěli. Já to myslel v tom smyslu, že je zbytečná zátěž pro ně zjišťovat ty souřadnice a mapu (ale jelikož tam bude ukozování čísla mapy a souřadnice tak tento problémek odpadá). :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Phoboss » říjen 3, 2010, 1:52 pm

Phoboss píše:
JKlena píše:Jj, ale relativne kdyby si chtěl mohl bych vypracovat pár řádkovej script kterej by uváděl pozici na mape a méno mapy v nejakým obdélníčku na okraji (dalo by se to jen do verze úpro testry, ať vědí...) tedy pokud chceš...


to zvládnu lehce sám, ale díky za nabídku ;-)



Teď mě napadá, ty koukam rozumíš scriptování v ruby celkem dobře, všiml jsem si, že své rady ohledně scriptování nabízíš poměrně často. Mohl bys mi tedy pomoct se scriptem, který by z texťáku vycucával souřadnice a popis bugu (samozřejmě nechci abys mi napsal celý script, jen mě zajímá ta část přiřazení souřadnic do proměnných, zbytek omáčky už zvládnu sám .. snad :)

tak pokud bys měl chuť, čas a tak, byl bych ti za pošťouchnutí v tomhle směru vděčný
Naposledy upravil Phoboss dne říjen 3, 2010, 3:48 pm, celkově upraveno 1
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Vivi » říjen 3, 2010, 3:37 pm

RPG Maker nepoužívá ŽÁDNÝ PEARL, ale RUBY.
To jen tak pro přesnost.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Phoboss » říjen 3, 2010, 3:47 pm

Vivi píše:RPG Maker nepoužívá ŽÁDNÝ PEARL, ale RUBY.
To jen tak pro přesnost.

opraveno díky (překlep)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 361
Registrován: březen 3, 2010, 5:59 pm
Bydliště: Chomutov

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od komi » prosinec 22, 2010, 3:55 pm

Phobossi ty tu řešíš betatesting a přitom tu vůbec nejseš.
Obrázek
Komi
Moje stránky: http://rm2k3.svet-stranek.cz/
RM2K3 4ever ;-)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Poryg » prosinec 22, 2010, 4:07 pm

Phoboss píše:
Vivi píše:RPG Maker nepoužívá ŽÁDNÝ PEARL, ale RUBY.
To jen tak pro přesnost.

opraveno díky (překlep)


Nehraješ ty náhodou pokémony?
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Michalc » prosinec 22, 2010, 4:31 pm

Uz zase dete hrozne do OT lidi :ot: :spam: .
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Neas » prosinec 22, 2010, 7:32 pm

Poryg píše:
Phoboss píše:
Vivi píše:RPG Maker nepoužívá ŽÁDNÝ PEARL, ale RUBY.
To jen tak pro přesnost.

opraveno díky (překlep)


Nehraješ ty náhodou pokémony?

pearl je scriptovací jazyk, že se tak menuje předposlední série pokemonů je náhoda.
ps. michalc má úpravdu, :ot:

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od legition » leden 19, 2011, 7:51 pm

Já se ti taky nabízím pro betatest. Co se reportu týče, je mi jedno jak to chceš. Většinou ale hlásím bugy přes skype :D . Ale jak říkám, přispusobím se...
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Betatesting - jaká forma?

Příspěvek od Grim » leden 19, 2011, 8:20 pm

GW beta to co vyšlo. Plus Pirát Moula.
Obrázek


Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků