Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Příspěvek od Neas » říjen 8, 2010, 4:24 pm

Pokud se chcete učit Ruby a potřebujete k tomu český návod, tady je knížka ve formátu pdf:
http://www.rpg2heaven.cz/Ruby_tutorial.pdf
Prolistoval jsem ji zatím jen tak sběžně, ale vypadá to na docela kvalitní materiál. Programování zdar! :wink:

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině!

Příspěvek od JKlena » říjen 8, 2010, 4:39 pm

Jj, návod hezký ale pro práci s RPG Makerem mnoho krát nestaČí, ale základ je to víc než vhodný, ale keby nekto chcel zistit co a jak sa robí v ruby s rpg makerem tak napište mne alebo legimu (nevim kto další tu ešte ovládá ruby v rpg makeru, tak sorry že sem vás nespomenul pokud tu nekto je :D)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině!

Příspěvek od Vivi » říjen 8, 2010, 4:39 pm

Ještě jsem na to nekoukal, ale předpokládám, že to bude Ruby, ale ne RGSS/2, takže se to pro maker imho moc nehodí
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Příspěvek od Neas » říjen 8, 2010, 5:31 pm

JKlena píše:Jj, návod hezký ale pro práci s RPG Makerem mnoho krát nestaČí, ale základ je to víc než vhodný, ale keby nekto chcel zistit co a jak sa robí v ruby s rpg makerem tak napište mne alebo legimu (nevim kto další tu ešte ovládá ruby v rpg makeru, tak sorry že sem vás nespomenul pokud tu nekto je :D)

kdo nezná základy, nemůže programovat nic pokročilejšího. je mi jasný, že po přečtení tohodle pdfka nikdo nebude dělat vlastní online a mouse scripty (například) :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Příspěvek od Grim » říjen 8, 2010, 5:32 pm

Bomba toto mi pomůže pochopit RSSG/2 pro XP a VX makery.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 194
Registrován: září 25, 2010, 10:59 pm

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Příspěvek od Phoboss » říjen 8, 2010, 5:40 pm

souhlas s Grimem, taky se tesim az budu doma abych nasosal zas nejaky novy info
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Příspěvek od Grim » říjen 8, 2010, 7:52 pm

JKlena píše:No supr Neas sem narve tutor na 59 stran kterej v podstate v RPG Makery jako takovej neudělá nic a všichni sou hrr. A když sme s legim začali psát tutor přímo pro RPG Maker nikto nic :cry:


Ale toto je tutor pro Ruby ané pro RSSG/2. Váš tutor je potřeba toto je jen přeloženo co najdeš na netu.

EDIT:

Já jsem tohle našel, ale nebavilo mne to překládat. Tak jsem rád, že mi to pomůže objasnit nějaký věci ohledně Ruby. A ty vaše tutory určitě využiju v příštím projektu do VX nebo XP. Do Elvíry nebo GW se mi to nechce vrážet. A stejně mi vrtá hlavou proč je XP a VX maker provázaný s Ruby přes RSSG?
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Ruby, 59 stránkový tutoriál v češtině

Příspěvek od legition » říjen 10, 2010, 1:03 pm

Protože ruby je výhradně objektový jazyk. Ale script v RPGmakeru potřebuje i některé věci stanovené natrvalo což samotné ruby neumožňuje.

tohle je mů program v ruby. Pro základní věci musím připojovat spousty dalších souborů které mají jen compilery ruby. ale v RPGmakeru nesmí být něco jako kompiler protože je to script který se chroupá vždy při spuštění čili i když je hra vydaná script se znova chroupe a překládá. Te rggs/2 udělá to že potřebu těchto souboru nahrazuje.
Kód: Vybrat vše
require "mscorlib"
require "System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.Collections.Generic, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.ComponentModel, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.Data, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.Drawing, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.Linq, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.Text, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
require "System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"

module Hra
    class Form1 < Form
        def initialize()
           
            @tlacitko2 = false
            self.InitializeComponent()
        end

        def vykreslichyby(obrazek)
            label3.Text = Convert.ToString(chyby)
            pictureBox1.Image = obrazek
            return
        end

        def Form1.slovomet()
            nahodne = Random.new()
            stringmet = ""
            casec = nahodne.Next(0, 9)
            case casec
                when 0
                    stringmet = "ANAKONDA"
                when 1
                    stringmet = "LOKOMOTIVA"
                when 2
                    stringmet = "STROJOVNA"
                when 3
                    stringmet = "KOTELNA"
                when 4
                    stringmet = "LETADLO"
                when 5
                    stringmet = "AUTOBUS"
                when 6
                    stringmet = "KARFIOL"
                when 7
                    stringmet = "KARAMELKA"
                when 8
                    stringmet = "MILKA"
            end
            return stringmet
        end

        def Form1.pocpis(hadslov)
            i = 0
            enumerator = hadslov.GetEnumerator()
            while enumerator.MoveNext()
                a = enumerator.Current
                i += 1
            end
            return i
        end

        def button1_Click(sender, e)
            pocpisuha = 0
            chyby = 0
            begin
                self.vykreslichyby(@sibenice[chyby])
            rescue  =>
                MessageBox.Show("Nelze nakreslit obrázek.\nChyba v programu?")
            ensure
            end
            label3.Text = Convert.ToString(chyby)
            label5.Text = Convert.ToString(score)
            @slovo = self.slovomet()
            @pocetpis = self.pocpis(@slovo)
            label1.Text = ""
            j = 0
            while j < @pocetpis
                label1.Text
                j += 1
            end
            asci = 64
            if not @tlacitko2 then
                i = 0
                while i < 26
                    if i < 13 then
                        radek = 210
                        a = i
                    elsif i == 13 then
                        a = 0
                        radek = 250
                    else
                        a += 1
                        radek = 250
                    end
                    asci += 1
                    @tlacitka[i] = Button.new()
                    @tlacitka[i].Location = System.Drawing.Point.new(8 + a * 40, radek)
                    @tlacitka[i].Size = System.Drawing.Size.new(38, 34)
                    @tlacitka[i].TabIndex = 1
                    @tlacitka[i].Text = Convert.ToString((asci))
                    @tlacitka[i].UseVisualStyleBackColor = true
                    self.@Controls.Add(@tlacitka[i])
                    @tlacitka[i].Click { |sender, e| self.@tlacitko(sender, e) }
                    @tlacitko2 = true
                    i += 1
                end
            else
                i = 0
                while i < 26
                    @tlacitka[i].Enabled = true
                    i += 1
                end
            end
        end

        def tlacitko(sender, e)
            #(sender as Button) //odstranění možnosti tlačítko znovu stisknout
            label6.Text = ""
            pomocna = 0
            string1 = ""
            pismenos = false
            (sender).Enabled = false
            enumerator = slovo.GetEnumerator()
            while enumerator.MoveNext()
                a = enumerator.Current
                if a == (sender).Text[0] then
                    string1 += a
                    pocpisuha += 1
                    pismenos = true
                else
                    if label1.Text[pomocna] == '-' then
                        string1 += "-"
                    else
                        string1 += label1.Text[pomocna]
                    end
                end
                pomocna += 1
            end
            if pismenos == false then
                chyby += 1
            end
            label1.Text = ""
            label1.Text = string1
            begin
                self.vykreslichyby(@sibenice[chyby])
            rescue  =>
                MessageBox.Show("Nelze nakreslit obrázek.\nChyba v programu?")
            ensure
            end
            if pocpisuha == @pocetpis then
                MessageBox.Show("Blahopřeji uhádli jste slovo \"" + @slovo + "\"!\nScore zvýšeno! Zkus uhádnout další slovo!")
                score += 1
                pocpisuha = 0
                chyby = 0
                i = 0
                while i < 26
                    @tlacitka[i].Enabled = true
                    i += 1
                end
                begin
                    self.vykreslichyby(@sibenice[chyby])
                rescue  =>
                    MessageBox.Show("Nelze nakreslit obrázek.\nChyba v programu?")
                ensure
                end
                label3.Text = Convert.ToString(chyby)
                label5.Text = Convert.ToString(score)
                @slovo = self.slovomet()
                @pocetpis = self.pocpis(@slovo)
                label1.Text = ""
                j = 0
                while j < @pocetpis
                    label1.Text
                    j += 1
                end
            elsif chyby == 13 then
                MessageBox.Show("Konec hry, byly jste oběšeni :-(!!\nZkuste to znova. Score bylo vynulovano!")
                score = 0
                pocpisuha = 0
                chyby = 0
                i = 0
                while i < 26
                    @tlacitka[i].Enabled = true
                    i += 1
                end
                begin
                    self.vykreslichyby(@sibenice[chyby])
                rescue  =>
                    MessageBox.Show("Nelze nakreslit obrázek.\nChyba v programu?")
                ensure
                end
                label3.Text = Convert.ToString(chyby)
                label5.Text = Convert.ToString(score)
                @slovo = self.slovomet()
                @pocetpis = self.pocpis(@slovo)
                label1.Text = ""
                j = 0
                while j < @pocetpis
                    label1.Text
                    j += 1
                end
            end
        end

        def Form1_Load(sender, e)
            score = 0
            @tlacitka = Array.CreateInstance(Button, 26)
            @sibenice = Array.CreateInstance(Bitmap, 14)
            label6.Text = "Created by Daniel Wagner 2010"
            begin
                @sibenice[0] = Bitmap.new(@"sib0.bmp", true)
                @sibenice[1] = Bitmap.new(@"sib1.bmp", true)
                @sibenice[2] = Bitmap.new(@"sib2.bmp", true)
                @sibenice[3] = Bitmap.new(@"sib3.bmp", true)
                @sibenice[4] = Bitmap.new(@"sib4.bmp", true)
                @sibenice[5] = Bitmap.new(@"sib5.bmp", true)
                @sibenice[6] = Bitmap.new(@"sib6.bmp", true)
                @sibenice[7] = Bitmap.new(@"sib7.bmp", true)
                @sibenice[8] = Bitmap.new(@"sib8.bmp", true)
                @sibenice[9] = Bitmap.new(@"sib9.bmp", true)
                @sibenice[10] = Bitmap.new(@"sib10.bmp", true)
                @sibenice[11] = Bitmap.new(@"sib11.bmp", true)
                @sibenice[12] = Bitmap.new(@"sib12.bmp", true)
                @sibenice[13] = Bitmap.new(@"sib13.bmp", true)
            rescue ArgumentException =>
                MessageBox.Show("Nastala chyba" + "\nZkontrolujte cestu k obrázkům.", "Obrázky", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
            ensure
            end
        end
    end
end
já vím že není nutné sem cpát takovíto prgram, ale nějak pochlubit se musím ne :-D
Obrázek


Obrázek


Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník