Pár rad před tvorbou hry...

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 334
Registrován: květen 27, 2009, 8:03 pm

Pár rad před tvorbou hry...

Příspěvek od Derk Yall » červen 21, 2009, 11:46 am

Úvod pro ka?dé začínající tvůrce, ka?ddý by k tomu mohl připsat cokoliv. Mělo by to jít uplatnit na jakoukoliv tvorbu, at ji? RPG maker, či pokročilé ruční psaní kodu.

Ka?dý kdo bude mít nápad, na něco vhodného co tam přidat, necht s klidem napí?e.

1) Plánování:

- Hra, at ji? jednoduchá jako Pong, či pokročilá simulace typu ArmA II vychází v?dy z mnoha návrhů a my?lenek, podrobně propracovaných dlouho předtím, ne? se započne psaní prvního řádku kodu, ptáte se k čemu tohle v?e? Ka?dý z tvůrců, herních designerů navrhuje hru dle náoadu, či my?lenky, ale jak známe lidskou mysl, častokrát se nám stane, ?e zapomeneme i na to, co jsme měli před hodinou k jídlu. Proto chceme-li si uchovat důle?ité informace, měli bychom si je někam zapsat. U her k tomu slou?í design dokument, jen? je důle?itý nějen při návrhu projektu, ale obsahuje plánované situace v průběhu vývoje, kdy zjistíme, ?e nám funkce X nebude fungovat, tak ji? předem by mělo být načrtnuto jisté ře?ení.

Design dokument:
-Design dokument je soubor v?ech informací o hře, od způsobu jakým se bude ukládat pozice hráče, po podrobný soupis v?ech NPC a dialogů , které mů?ou říci. V?dy je prospě?něj?í jsou-li v?echny informace o hře, rozvrhnuty předem, a aby byla sepsána i přípoadná ře?ení. Je to pak rychlej?í ne? v průběhu vývoje zjistit, ?e se vám někam nevejde daný počet NPC, a přemý?elní nad ře?ením, spolu s dloubáním nad příčinou problému neni nejlep?ím upevnovačem dobré nálady.

Předem také navrhněte soupis v?ech předmětů co by hra měla obsahovat, jejich vlastnosti, popisky, které budou mít, načrtněte ikony i vzhled. To samé platí u funkcí, NPC, místnostech, mapách atd.
Proto je důle?itou věcí mít správně napsaný DD, neni to jen z důvodu tohohle v?eho ulehčení v průběhu vývoje, ale také je to dosti vhodné pro případ, ?e by jste přibrali někoho nového do týmu, místo dlouhého vysvětlování přes maily, či ICQ, stačí poslat DD a nový člen bude mít představu co je potřeba.

Koncpet Arty:
-Slou?í k postupnému ujasnění vzhledu místností, či NPC. Jde té?e o část, která by neměla být odfláknuta, jeliko? do ní spadají i vzhledy map. Návrhů je radno nakreslit více, ne? méně, jeliko? postupně ka?dého napadnou jiné mo?nosti vzhledu té, či jiné jednotky. Postupně s ka?dým koncpetem, zji?tujete nové detaily a nakonec se rozhodnete smíchat nohy z konceptu A s nohama z konceptu B a torso bude z konceptu D.

Příběh:

-Ve vět?ině her je stavebním kamenem hratelnosti. V době začátku vývoje by měla být minimálně být hotova první, druhá, třetí verze příběhu. Hlavně z důvodu ?e z věcí v příběhu pak vyvozujeme co bude v samotné hře, rozvrhne nám počet NPC, počet zbraní atd.

Jsem línej psát dál, něco přidejte co vás napadne...

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Příspěvek od Grim » červen 21, 2009, 1:53 pm

No snad je?tě:
Návrh Menu a bitev
Na papíře si rozvhnout plán bitev a popřípadě herního menu a ukazatele zdraví hrdiny a nepřátel. To jde v ruku v ruce s systémem bitev jestli ABS(akční bitky na mapě) DBS(klasické bitky makeru) nebo CBS(vlastní vitevní systém). To stejné platí pro menu buď klasické nebo CMS(vlastní menu).
Typ herního světa
No snad absolutní základ celého příběhu je herní svět. Jestli scifi budoucnost nebo fantasy. Hlavně nějak naznačit děj, ale jestli se objeví policista z současnosti ve hře z fantasy u? toto svedčí o počátku konce projektu. Důvod nemá určenou dějovo linii.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » červen 21, 2009, 2:50 pm

Tohle bude ve dvou příspěvcích, proto?e mi to nechce vzít do jednoho.
Rady pro vytvoření RPG Příběhu
Jednotlivé body :
1.Ne? začnete
2.Zápletka
3.Postavy
4.Cíle
5.Tok událostí
6.Název
7.Jiné věci

Ne? začnete...
Bylo by dobré, kdybyste si rozmysleli, co je cílem hry. Nějaké příklady
-Hlavní hrdina musí zabít zlého krále
-Hrdina cestuje vesmírem
-obrí verlyba...toti? velryba vyrá?í hledat plankton v moři
Chápete? Prostě vymyslete kostru příběhu

Zápletka
Tenhle bod MUSÍTE vymyslet nejdřív. Proč hlavní hrdina dělá to, co dělá? Moc to nedetajlujte. Nějaké příklady
-Rickovu sestru unesl zlý král. Rick jí jde zachránit.
Z tohohle toho moc nevymyslíte, ale je to dobrý začátek. Příklad něčeho, co nevymý?lejte hned na začátku:
-Rick byl zase jednou na lovu a jeho sestra Sofie pracovala na zahradě. Kdy? v tom zaútočil na vesnici zlý král a unesl nějaké vesničany včetně Sofie.
Rick se vrátil z lovu a na?el rozbořené město a zjistil, ?e Sofie je pryč. Sebral nějaké věci a utíkal za králem a jeho Armádou...
Znovu chápete? Tohle u? je kostra příběhu i s tro?kou masa. Ale sem jsme se je?tě nedostali. (Ale kdy? jste talentovaní, vymyslíte to rychle.)

Postavy
Jaké budou postavy? Přesvědčte se nejdřív, jestli jsou popsané tak jak mají být. Postavami myslím hrdinu, jeho kámo?e (spojenci) důle?itá NPCčka,
a hlavní nepřátele. Příklad jak já rád popisuju postavy.
-Jméno :____<-- Tak tohle musíte pořádně promyslet, nesmíte dát malému, rozklepanému človíčkovi jméno : Zabiják
-Věk :____<-- Tohle byste taky měli tro?ičku promyslet. Mlad?í lidé toti? reagují na různé sitece jinak, ne? staří důchodci
-Rasa :____<-- Jasně, pokud děláte hru z tohohle světa, tak si akorát vymyslíte barvu pleti, ale pokud děláte hru z jiného světa, nebo jestli
vyrábíte Fantasy hru, tak byste si to mohli promyslet. Hodně Fantasy her má svoje vlastní rasy, tak buďte kreativní.
-Povolání :____<-- Takhle si mů?ete rozmyslet, co bude va?e postavička vyučívat za zbraně a shopnosti. Dobrá povolání jsou např. ?ermíř, mág, kněz...
-Detaily :____<-- Dejte postavám detajly, to, jak se s kým znají, jejich minulost atd...
Z tohoto "dotazníku" si mů?ete udělat obrázek o postavě a jejím chování. Ale nezapomeňte, ?e tohle musíte udělat u v?ech postav (tedy, důle?itých).
Tak, k dal?ímu kroku.

Cíle
O co se pokou?í hlavní hrdina? O co se pokou?í záporák? O co se pokou?í otravný par?ák? Ka?dý z nich mů?e mít úplně odli?né cíle (ale aby to nebylo tak, ?e
par?ák hlavního hrdiny se ho pokou?í zabít, i kdy?, mů?e to tak bý, nejdřív se tváří jako kamarád a pak mu "vrazí kudlu do zad")
Nějaké příklady
-Hlavní hrdina : Rick : Pokou?í se zachránit vlastní sestru.
-Kamarád : Bob : Chce vědět, jetli mů?e bojovat i ve svém věku.
-Záporňák : Zlý král Raul : Obětovat Sofii a tím ovládnout galaxii.
-Důle?ité NPCčko : Sofie : Nabýt obětována.
To byla ukázka, jak by to asi mělo vypadat. TeĎ ty cíle nějak zkloubit do jednoho příběhu. Je čas na dal?í krok.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » červen 21, 2009, 2:54 pm

Tok událostí
Skvělé, po tomto kroku bude ná? příběh mít kostru, maso, a ?ivotně důle?ité orgány. Tento krok je dobé promyslet tak, aby to mělo souvislost, a udělat si ho
přehledný a zajímavý, např.
Rick jde lovit zvěř do lesa --> Vesnička byla napadena, Sofie unesena --> Rick opustil město a jde najít Sofii --> Rick se ztratil v hodách poblí?
ledové vesničky --> Rick příjde do vesnice a potká Boba --> Bob se ho zeptá jestli by mu nepomohl porazit pří?eru, ketrá ničí vesnici --> Rick s
Bobem jdou zabít pří?eru --> Zabití pří?ery --> Rick se dozví, ?e Raul mířil k pou?ti --> Atd., atd...
Toto vám dá nápad jak stvořit hru. Teď k dal?ímu kroku.

Název
Toto mů?e být tě??í. Nějaká pravidla by to mělo.
1. Určitě vymyslete název, který má něco společného s hrou.
2. Určitě se vyhněte názvu jako "Legenda..." či "Kronika...." a dal?í jména, co vypadají jako kli?é.
3. Vyhněte se taky pou?ívání slov v názvu jako jsou "Poslední","Finální", nebo"Konec", pokud neplánujete, či nemáte pokračování.
To by z tohoto bodu bylo v?echno. Teď honem na ků?i...dal?í krok.

Jiné věci
Tohle označuje
- Jména měst, či vesnic
- Magii
- Nepovinné úkoly
- Ostatní, co si jen mů?ete vymyslet.
Jména měst mohou být tě?ká na vymý?lení. Nejlep?í by bylo přidat opravdová jména. Ne, nemyslím jména jako jsou New York, ale jména malinkých vesniček. Jedno městečko
se jmenuje Yokina, to jméno vypadá zajímavě, a dá se pou?ít ve hře.
Jména kouzel jsou důle?itá. Přijďte s něčím originálním, nepou?ívejte jména jako jsou Oheň, Voda, Led. A HLAVNĚ nepou?ívejte jména kouzel ze série
Final Fantasy. Něco jako Ultima neudělá va?i hru originální.
Nepovinné úkoly mohou být cokoli, za co na konci dostanete odměnu. Ale jestli to má něco společného s příběhem, tak u? to NENÍ nepovinný úkol.

Tak, myslím, ?e tohle by mohlo prozatím stačit. Doufám ?e to pomů?e nováčlům v jejich tvorbě.

Poslední rýpání : Omlouvám se, jestli tohle někmomu nepomů?e, chtěl jsem to sem postnout, kdy? jsem viděl ty ostatní skvělé tutoriály na příběh.
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » červenec 18, 2009, 5:26 pm

no ked chcete vytvarat ten tutor mozete brat odtialto a zobrazit to v nejakom clanku ako na navodoch na nejake hry atd.Boli by tam hlavné body a ptoom malé odvetia+ články k nim plus nejaké komentáre tvorcov napr. Obrázky určite :wink:
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick


Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků