Úvod pro ka?dé začínající tvůrce, ka?ddý by k tomu mohl připsat cokoliv. Mělo by to jít uplatnit na jakoukoliv tvorbu, at ji? RPG maker, či pokročilé ruční psaní kodu.
Ka?dý kdo bude mít nápad, na něco vhodného co tam přidat, necht s klidem napí?e.
1) Plánování:
- Hra, at ji? jednoduchá jako Pong, či pokročilá simulace typu ArmA II vychází v?dy z mnoha návrhů a my?lenek, podrobně propracovaných dlouho předtím, ne? se započne psaní prvního řádku kodu, ptáte se k čemu tohle v?e? Ka?dý z tvůrců, herních designerů navrhuje hru dle náoadu, či my?lenky, ale jak známe lidskou mysl, častokrát se nám stane, ?e zapomeneme i na to, co jsme měli před hodinou k jídlu. Proto chceme-li si uchovat důle?ité informace, měli bychom si je někam zapsat. U her k tomu slou?í design dokument, jen? je důle?itý nějen při návrhu projektu, ale obsahuje plánované situace v průběhu vývoje, kdy zjistíme, ?e nám funkce X nebude fungovat, tak ji? předem by mělo být načrtnuto jisté ře?ení.
Design dokument:
-Design dokument je soubor v?ech informací o hře, od způsobu jakým se bude ukládat pozice hráče, po podrobný soupis v?ech NPC a dialogů , které mů?ou říci. V?dy je prospě?něj?í jsou-li v?echny informace o hře, rozvrhnuty předem, a aby byla sepsána i přípoadná ře?ení. Je to pak rychlej?í ne? v průběhu vývoje zjistit, ?e se vám někam nevejde daný počet NPC, a přemý?elní nad ře?ením, spolu s dloubáním nad příčinou problému neni nejlep?ím upevnovačem dobré nálady.
Předem také navrhněte soupis v?ech předmětů co by hra měla obsahovat, jejich vlastnosti, popisky, které budou mít, načrtněte ikony i vzhled. To samé platí u funkcí, NPC, místnostech, mapách atd.
Proto je důle?itou věcí mít správně napsaný DD, neni to jen z důvodu tohohle v?eho ulehčení v průběhu vývoje, ale také je to dosti vhodné pro případ, ?e by jste přibrali někoho nového do týmu, místo dlouhého vysvětlování přes maily, či ICQ, stačí poslat DD a nový člen bude mít představu co je potřeba.
Koncpet Arty:
-Slou?í k postupnému ujasnění vzhledu místností, či NPC. Jde té?e o část, která by neměla být odfláknuta, jeliko? do ní spadají i vzhledy map. Návrhů je radno nakreslit více, ne? méně, jeliko? postupně ka?dého napadnou jiné mo?nosti vzhledu té, či jiné jednotky. Postupně s ka?dým koncpetem, zji?tujete nové detaily a nakonec se rozhodnete smíchat nohy z konceptu A s nohama z konceptu B a torso bude z konceptu D.
Příběh:
-Ve vět?ině her je stavebním kamenem hratelnosti. V době začátku vývoje by měla být minimálně být hotova první, druhá, třetí verze příběhu. Hlavně z důvodu ?e z věcí v příběhu pak vyvozujeme co bude v samotné hře, rozvrhne nám počet NPC, počet zbraní atd.
Jsem línej psát dál, něco přidejte co vás napadne...