Design dokument - ukázka

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 334
Registrován: květen 27, 2009, 8:03 pm

Design dokument - ukázka

Příspěvek od Derk Yall » červenec 1, 2009, 7:25 pm

Jak bylo psáno v radách pro tvorbu, design dokument je místo, kde se hra rozebírá je?tě před samotnou tvorbou a jsou tam popsány postupy na následnou realizací věcí ve hře. Je důle?itou věcí pro rozsáhlé projekty, jeliko? při takové objemnosti dat by si z toho člověk půlku nezapamatoval. Vhodný je ale také i pro men?í hry.

Ukázka části DD do mého C++ projektu
Bojový systém:

1) Střelecká část:

Část systému je závislá na skillech postavy a část je definovaná nastálo. Skilly ovlivňující střelbu jsou:
- Obratnost
- Vnímání/ postřeh
- Inteligence

Ka?dý z těchto skolků ovlivňuje střelbu svým vlastním způsobem.

Obratnost ?
Manipulace se zbraněmi je základní věcí, kterou tato část ře?í. Čím vys?í je hodnota s tohoto skillu, tím lep?í je pak celková obratnost v zacházení se zbraněmi. Přesněji poskytuje mo?nost vět?í přesnosti při střelbě. Ale neovlivňuje střelbu na vět?í vzdálenosti, pouze schopnost lépe zacílit do vzdálenosti na kterou postava mů?e střílet. V praxi se celková hodnota vypočítává následujícím vzorcem:

Body obratnosti + (hodnota bodů obratnosti)% bodů ze skillu zacházení s daným typem zbraně (pistole, dvě pistole, pu?ky, samopaly, plazmové pu?ky, granátomety, raketomety, kulomety, plazmové kulomety)
Dále té? ovlivňuje zpětný ráz.

Pokud je obratnost 0 a skilly 0
Je pak celková přesnost sice definována 0, ale v kontextu se pou?ije základní hodnota přesnosti uvedena v hodnotách.

Tak?e v případě obratnosti 0 a skillu v zacházení s pu?kami 0 je pak celková přesnost s pu?kou K27
0 + 0 + 0.007 = 0.007
Přičem? čím blí?e je hodnota 0 tím je přesnost men?í.

Ve stejném případě je zpětný ráz při stejných hodnotách (-0) + (-0) + 0.9
0 + 0 + 0.9 = 0.9
Přičem? čím blí? je hodnota k 1 tím vět?í je zpětný ráz.

V případě, kdy tedy budeme mít 9 bodů obratnosti a skill pu?ek 25 bude výpočet vypadat následovně.
0.09 + 0.9% z 25 + 0.007 = 0.322

Zpětný ráz tedy bude vypadat následovně.

(-0.09) + (-0.9% z 25) + 0.9 = 0.585

Při hodnotě obratnosti 10 jsou rovnice následovné.

0.1 + 1% z 25 + 0.007 = 0.357
(-0.1) + (-1% z 25) + 0.9 = 0.55

Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků