Logika, fyzikální zákony, to v?echno nás obklopuje v reálném světě. Na?e vymy?lené světy nám dopřávají jistý únik před tvrdou realitou, ale jestli nechceme aby ná? svět byl smě?ný a hráči se nepozastavovali nad otázkami zda-li je něco logické či ne, měli bychom se dr?et jistých pravidel.
Samozřejmě, ?e zde je ji? rozdíl v ?ánru, Fantasy s draky se nebude tolik dr?et vědeckých podkladů jako nějaká scifi hra, přesto i ono je ovládáno několika zákony.
Neduhem mnoha her je zanedbání několika do očí bijících věcí, které na zemi vidíme často. Tenhle problém se týká předev?ím RPG her, ale mů?e se týkat i jiných.
Je to například zanedbání hospodářství, věc na kterém stojí lidská společnost. Nábytek se sám nevyře?e, chleba se sám neupeče. Obchodování je spletidlem mnoha slo?itých praktik tvořených mnoha pravidly. Na Zemi se nikde nevyrábí v?echno, v metropoli neroste obilí a na vesnici se nevyrábí elektrotechnika, proto i ve svém herním světě by jste měli zohlednit tento fakt, utvořit logické obchodní cesty a promyslet například jestli by skutečně mohla tahle vesnice existovat, nevyvá?í li nic atd. Samozřejmě, mů?e se zdát, ?e to je zbytečnou prací na víc, ale je to takový malý příspěvek k uveřitelnosti světa. Málo kdo ho například postřehne, ale tím je to lep?í, celý svět pak bude připadat přirozeněj?í ne? kdyby se najednou začal hráč sám sebe ptát zda v celé zemi mů?e někdo pře?ít, jestli nejsou nikde ?ádné farmy.
Toto se netýká jen hospodářství, ale často i jednotlivých frakcí či postav. Neni tak vzácné, ?e nepřítel v hrách má zcela jasně zlé úmysly jen proto ?e má být zlá postava. Klasickým příkladem je zlý král, jen? úmyslně pusto?í zemi. Častokrát se člověk pozastaví nad tím, proč to sakru dělá, jaký k tomu má důvod. Častokrát i ?ádné jiné vysvětlení kromě toho, ?e je zlí a proto musí ničit zemi, neni. Důle?itou věcí je tedy i vysvětlit proč to ona postava dělá, jaký je její důvod a hlavně udělat to uvěřitelně a nevykreslovat svět černobíle. Milým překvapením ve hře je třeba i to, ?e zjistíme, ?e zdánlivě zlý král, který zabil na?eho otce to vlastně udělal jeliko? ná? otec byl slabý a neochránil by království před invazí barbarů.
Důle?ité je tedy nesklánět se ke stereotypům, nedělat svět černobílé a rozebírat jestli by se taková situace opravdu mohla stát. Zase je to jedna z věcí, které si málokdo v?imne, ale tím lépe.
Dal?í věcí, která ?kodí je černobílé vidění světa. Jen málokdo dělá zlo, či dobro jen pro své potě?ení. Příkladem budi? otrokáři, častokrát zobrazováni jako?to ultimátní zlo, které musí být zničeno, ale je tomu opravdu tak? Příkladem který toto vyvrací je Fallout I a II, kde jsou naopak otroci velmi ceněni, stále je to z na?eho pohledu ?patné, ale na otrocích stojí část ekonomiky a co by tedy bylo hor?í, otrokářství a pracující zemědělství, nebo vymícené otrokářství a hladomor, jeliko? by nebyl nikdo kdo by pěstoval jídlo? Tvůrce by se proto měl často ptát sám sebe, jaké by měli věci, které podnikne hráč za následky na herní svět.
pokračování pří?tě...