Logika herního světa

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 334
Registrován: květen 27, 2009, 8:03 pm

Logika herního světa

Příspěvek od Derk Yall » červenec 1, 2009, 8:46 pm

Logika, fyzikální zákony, to v?echno nás obklopuje v reálném světě. Na?e vymy?lené světy nám dopřávají jistý únik před tvrdou realitou, ale jestli nechceme aby ná? svět byl smě?ný a hráči se nepozastavovali nad otázkami zda-li je něco logické či ne, měli bychom se dr?et jistých pravidel.

Samozřejmě, ?e zde je ji? rozdíl v ?ánru, Fantasy s draky se nebude tolik dr?et vědeckých podkladů jako nějaká scifi hra, přesto i ono je ovládáno několika zákony.

Neduhem mnoha her je zanedbání několika do očí bijících věcí, které na zemi vidíme často. Tenhle problém se týká předev?ím RPG her, ale mů?e se týkat i jiných.

Je to například zanedbání hospodářství, věc na kterém stojí lidská společnost. Nábytek se sám nevyře?e, chleba se sám neupeče. Obchodování je spletidlem mnoha slo?itých praktik tvořených mnoha pravidly. Na Zemi se nikde nevyrábí v?echno, v metropoli neroste obilí a na vesnici se nevyrábí elektrotechnika, proto i ve svém herním světě by jste měli zohlednit tento fakt, utvořit logické obchodní cesty a promyslet například jestli by skutečně mohla tahle vesnice existovat, nevyvá?í li nic atd. Samozřejmě, mů?e se zdát, ?e to je zbytečnou prací na víc, ale je to takový malý příspěvek k uveřitelnosti světa. Málo kdo ho například postřehne, ale tím je to lep?í, celý svět pak bude připadat přirozeněj?í ne? kdyby se najednou začal hráč sám sebe ptát zda v celé zemi mů?e někdo pře?ít, jestli nejsou nikde ?ádné farmy.

Toto se netýká jen hospodářství, ale často i jednotlivých frakcí či postav. Neni tak vzácné, ?e nepřítel v hrách má zcela jasně zlé úmysly jen proto ?e má být zlá postava. Klasickým příkladem je zlý král, jen? úmyslně pusto?í zemi. Častokrát se člověk pozastaví nad tím, proč to sakru dělá, jaký k tomu má důvod. Častokrát i ?ádné jiné vysvětlení kromě toho, ?e je zlí a proto musí ničit zemi, neni. Důle?itou věcí je tedy i vysvětlit proč to ona postava dělá, jaký je její důvod a hlavně udělat to uvěřitelně a nevykreslovat svět černobíle. Milým překvapením ve hře je třeba i to, ?e zjistíme, ?e zdánlivě zlý král, který zabil na?eho otce to vlastně udělal jeliko? ná? otec byl slabý a neochránil by království před invazí barbarů.
Důle?ité je tedy nesklánět se ke stereotypům, nedělat svět černobílé a rozebírat jestli by se taková situace opravdu mohla stát. Zase je to jedna z věcí, které si málokdo v?imne, ale tím lépe.

Dal?í věcí, která ?kodí je černobílé vidění světa. Jen málokdo dělá zlo, či dobro jen pro své potě?ení. Příkladem budi? otrokáři, častokrát zobrazováni jako?to ultimátní zlo, které musí být zničeno, ale je tomu opravdu tak? Příkladem který toto vyvrací je Fallout I a II, kde jsou naopak otroci velmi ceněni, stále je to z na?eho pohledu ?patné, ale na otrocích stojí část ekonomiky a co by tedy bylo hor?í, otrokářství a pracující zemědělství, nebo vymícené otrokářství a hladomor, jeliko? by nebyl nikdo kdo by pěstoval jídlo? Tvůrce by se proto měl často ptát sám sebe, jaké by měli věci, které podnikne hráč za následky na herní svět.

pokračování pří?tě...

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » červenec 1, 2009, 9:34 pm

Pekná úvaha, fakt k zamysleniu 8)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Příspěvek od Maxicek » červenec 1, 2009, 9:58 pm

Má? bod.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 334
Registrován: květen 27, 2009, 8:03 pm

Příspěvek od Derk Yall » červenec 2, 2009, 11:22 pm

Bojový systém, je stě?ejním bodem valné vět?iny her. Zvlá?tě u stříleček a RPG her. A často je v těchto hrách proveden zvlá?tním způsobem, kdy? se na to člověk podívá, sedělo by to, aby meč zcela stejného tvaru a délky, jen jeden z kovu, druhý ze zlata ubli?oval víc a druhý méně? Ano, jistě by tam hrály faktory jako?to tupost meče, ale tohleto se ve hrách zatím nesimuluje. To je často ukázkou statů které mají zbraně, ale ty jsou právě kamenem úrazu. Pokud jsou správně rozřazeny, tak herní svět bude mít hromadu zbraní se stejným útokem, ale poka?dé bude jiný vzhled, tak si hráč mů?e vybrat ten který se mu líbí a nebrat jen ten a ten meč jen proto?e má zcela nelogicky o 20 bodů vět?í damage. Tohle je neduhem předev?ím u RPG se středověkou tématikou. Kromě těchto nesmyslně rozvr?ených statů by se člověk při vývoji měl soustředit i na vzhled samotné zbraně. Ano, zlatá zbran mů?e být drahá, krasná, ale v reálu je zcela na nic, ublí?it mů?e, ale bude méně odolná, jeliko? zlato je měké. mnoho her obsahuje dominátní zbraně, způsobující vět?í ?kodu jen proto?e mají být ultimátní, jsou nelogickým naru?itelem herního světa, který se sna?í příblí?it jak? tak? částečně realitě.

Dal?í části v bojích je střelba, ta je také posti?ená neduhem statů, častokrát zbran x působí vět?í ?kodu ne? zbran b, někdy je to vysvětlitelné, ale pokud oboje pou?ívají stejnou munici začne to být okam?ik kdy si hráč začne klepat na hlavu. Zase zále?í na rozdělení statů jednotlivých zbraní a znovu, dělat nějaké ultimátní zbraně nemusí být nejvhodněj?ím. U střelných zbraní spí?e soustředte na dostřel a rozptyl kulky, ne? na rozdílné hodnoty damage. Ty jsou často dá se říct stejné, ale faktem, ?e pou?ijete hodnoty rychlosti a dostřelu kulky se dobrý systém utvoří vlastně sám a bude reálněj?í a vyvolá lep?í pocit v hráči, ne? kdyby musel někoho střelit 10 x do hlavy jen prot ?e zbran X má men?í damage ne? zbran B, to je ničitelem atmosféry.

Ohledně zbraní jak střelných, či sečných, bodných, sna?te se vycházet z opravdových ověřených údajů a raději si to rovnou potvrdte z několika důvěryhodných zdrojů. Nespoléhejte se na internetová fora, v?dyt takto vznikají připitomělé fámy, ?e AK-47 je nepřesné, či ?e si lidé myslí, ?e M16 je nejlep?í zbran světa.

pokračování přístě...

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 692
Registrován: červen 6, 2007, 7:26 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Logika herního světa

Příspěvek od Rebel » červenec 3, 2009, 10:20 am

Derk Yall píše:Neni tak vzácné, ?e nepřítel v hrách má zcela jasně zlé úmysly jen proto ?e má být zlá postava. Klasickým příkladem je zlý král, jen? úmyslně pusto?í zemi. Častokrát se člověk pozastaví nad tím, proč to sakru dělá, jaký k tomu má důvod. Častokrát i ?ádné jiné vysvětlení kromě toho, ?e je zlí a proto musí ničit zemi, neni.


S tímto se setkáváme :) A ano. Opravdu je takovýhle příběh o ničem, hráče takovýto příběh přestane brzo bavit.

Zlý král by v 80. letech je?tě uspěl.


Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků