Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Diskuze o všem možném kolem RPG, RPG Makerů, apod.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 334
Registrován: květen 27, 2009, 8:03 pm

Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Derk Yall » leden 18, 2010, 8:26 pm

Tak mě takhle napadlo, tvorba hry je jedna věc, ale otázkou je jak při tom postupujete. Zda si neustále třídíte děj a jednotlivé postavy, aby příběh byl vrcholem dokonalosti, nebo poněkolikáté nekreslíte mapy a rozmístěný věcí na nich.
Stačí i jen to, jestli práci máte nějak organizovanou, nějakej danej plán věcí co se má udělat?

Začnu u mě: Plán vývoje a tj. věcí co se musí udělat mám pevně danej, ale to co z něj dělám je dost náhodná věc. Hodně času zabere i vybírání správného vzhledu nějaké zbraně, či dal?ích podobných věcí. Například za poslední měsíc jsem napočítal přibli?ně 150 nových konceptů do Avadei. Mnohokrát jde o tu a samou věc, ale se značnými změnami vzhledu, či jen pozměněnými detaily. Práce na dlouho. :D
Avadea: Aadem Jagers
Příběh: 2% Musím vymyslet příběh novej
Grafika: 2 % Pokrok o 1%, oh yeah
Systém: Zatím v návrhových představách (víceméně se u? na něm dělá RM, ale spí?e méně, ne? více :D )
Zvuky, hudba: A co takové Jmelí!!!
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » leden 18, 2010, 9:03 pm

Já? Asi jediné co mám u ka?dé hry pevně dané je na začátku výběr grafiky a hudby. Jinak dělám věci jak co se mi kdy chce, :)
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Příspěvek od JKlena » leden 19, 2010, 6:46 am

Tak já v první řade, vymyslím příběh, pak si načrtnem mapu na papír a společne s kámo?ma (víc hlav víc nápadů) si rozmístnim kde co bude a zaznačim na mapu včetne Questů. Pak vyberu systémy a udělám mapy, pak dělám NPC, itemy a v?e co je třeba...

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 295
Registrován: únor 13, 2008, 4:41 pm

Příspěvek od Pinsius » leden 19, 2010, 11:28 am

np., pred začatím, si nahromadím nápady na príbeh, ktoré následne pospájam, a zapí?em...podža toho si neskôr pozoháňam grafiku, ktorú poupravujem podža svojich potrieb, systémy, veci, ako title mením aj počas hry a taktie? počas vývoja vytváram aj vedlaj?í dej, ktorý sa točí okolo vedlaj?ích postáv
Stare RM projekty zrušené (viď stare prispevky) a RPG Makeri už nerobim(asi 3. rok). Momentalne sa sustredim na všeobecne programovanie typu Java,C++,C.


Lubo 586 my old nick

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 197
Registrován: prosinec 5, 2009, 4:07 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandurek » leden 19, 2010, 2:15 pm

já nejdřív vymyslím děj a pak ostatní... zrovna mám problémy s intrem tak ho asi nechám nakonec
Nic nepokazí pátek tak jako zjištění, že je teprve úterý.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Příspěvek od Michalc » leden 19, 2010, 3:30 pm

Ja nejdriv vymyslim strucnou kostru pribehu, hlavni hrdiny, pak si pro ne szenu grafiku a jdu do tvoreni. Tvorim postupne, protoze mam zkusenosti, ze kdyz nejdriv udelam neco, co bude ve hre pozdeji, pak mi to nak nevyjde a musim tu cast, ktera to ma propojit treba nejak predelavat a podobne...

Hudbu a treba animace stahuju az v prubehu tvoreni stejne jako domejslym Q... Vim kam se chci dostat, ale co presne kde bude tak to predem nevim ani ja, ani nikdo jiny.

Scripty vetsinou nazacatku, ale kdyz v prubehu obevim neco dobryho, tak to tam treba pak dodelam.
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1329
Registrován: únor 7, 2009, 2:40 pm
Bydliště: Pardubický, nebo Jihomoravský kraj ¯\_(ツ)_/¯

Příspěvek od Vivi » leden 19, 2010, 8:09 pm

Já abych upřesnil co jak hru dělám.
1. dostanu nápad
2. vyberu maker
3. vyberu systémy
4. vyberu ?ánr (fantasy, sci-fi, postapo...)
5. vytvořím si kostru příběhu
6. se?enu, popřípadě vytvořím grafiku
7. navrhnu svět
8. navrhnu mapu světa
9. zralizuju mapu světa
10. začínám s tvorbou od začátku příběh
...
dál nevím
Kdo ví proč, překoná jakékoli jak. -Nietzsche

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 881
Registrován: srpen 25, 2008, 9:01 pm

Příspěvek od Sorc » leden 19, 2010, 10:02 pm

1. Dostanu nápad na příběh
2. Vyberu maker
3. Trochu promyslím
4. Přibli?ně si představím jak bude vypadat svět
5. Začnu s tvorbou u které zároveň domý?lím příběh, nedělám ale mapy podle toho jak jde příběh ale podle toho, jak se mi chce.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Poryg » duben 22, 2010, 1:20 pm

To já to mám jednoduché. Nejdříve dostanu nápad na příběh, pak si vytvořím projekt, pak importnu, vytvořím, změním, atd., pak vytvořím přibližně první mapu, pak si vytvořím screeny a title screen, pak hrdinu, další mapy, na kterých udělám začátek příběhu, apod.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od legition » duben 22, 2010, 3:50 pm

1) nápad
2)scénař příběhu
3)promyšlení
4)vaběr makeru
5)systémy a scripty..
6)tvorba hry
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Neas » duben 22, 2010, 6:42 pm

U mého projektu teď potřebuju dodělat hned zezačátku ABS, bohužel je dělanej tak složitě, že bez něj je další tvorba nemyslitelná :) a ten se pojí samozřejmě i s CMS. Příběh vymýšlim tak nějak při tvorbě, i když samozřejmě hodně toho mám dopředu. Zrovna teď nedávno mě napadl docela zajímavý námět na zápletku 8) Jinak dělám na co je zrovna chuť, tj. občas výběr grafiky, občas mapy, jen v realizaci příběhu se nemůžu posunout, kvůli těm systémům :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Poryg » duben 23, 2010, 11:32 am

Až budu doma, otevřu si RMK2k3. Napadlo mě, jak se dá vytvořit vlastní menu bez znalosti variablů, ale to si budu muset vyzkoušet.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Neas » duben 23, 2010, 2:02 pm

Poryg píše:Až budu doma, otevřu si RMK2k3. Napadlo mě, jak se dá vytvořit vlastní menu bez znalosti variablů, ale to si budu muset vyzkoušet.

Pokud vím, CMS bez použití Recall to Memorizet positionu neuděláš. Oprav mě, jestli se mýlim :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Grim » duben 23, 2010, 3:27 pm

Poryg píše:Až budu doma, otevřu si RMK2k3. Napadlo mě, jak se dá vytvořit vlastní menu bez znalosti variablů, ale to si budu muset vyzkoušet.

A ještě potřebuješ znalost Show Picture a Switchů. :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Neas » duben 23, 2010, 3:48 pm

Grim píše:
Poryg píše:Až budu doma, otevřu si RMK2k3. Napadlo mě, jak se dá vytvořit vlastní menu bez znalosti variablů, ale to si budu muset vyzkoušet.

A ještě potřebuješ znalost Show Picture a Switchů. :twisted:

To už umí :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Poryg » duben 26, 2010, 8:26 am

Neas píše:
Poryg píše:Až budu doma, otevřu si RMK2k3. Napadlo mě, jak se dá vytvořit vlastní menu bez znalosti variablů, ale to si budu muset vyzkoušet.

Pokud vím, CMS bez použití Recall to Memorizet positionu neuděláš. Oprav mě, jestli se mýlim :D


Opravím tě, dostal jsem nápad, ale měl jsi pravdu, bez variablů to nejde :) Na mapě udělám menu pointy a tak pokaždé, když vletíte do menu a budete chtít zpátky, tak se budete muset znova prosekat, hehe :D Ale díky moc, toto budu moct využít ve svém projektu na ABS... :D
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Neas » duben 26, 2010, 1:58 pm

mou odpověď na tohle najdeš tady:
viewtopic.php?f=15&t=279 8)
a na tohle odpovídejte už jenom tam, ať se tu zbytečně ne OTčkuje :roll:

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Poryg » leden 11, 2011, 2:43 pm

Tak postupuju docela dobře, ale zapomněl jsem na jednu mapu do dema :)
Ale s tím demem jsem se někde sek, prozradím, je to systémové (Systémová grafika.)
O tom napíšu do svého projektu, já jen jdu říct, že už mám skoro hotový demo.
Ale první bude neoficiální, bez music, apod.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od legition » leden 14, 2011, 4:21 pm

Změnil jsem svůj postup.

Napadnou mně nápady.
Hodím to na papír.
Popřemejšlím nad stylem okolního světa.
Začnu přemejšlet o příběhovém důvodu proč hru hrát (zabít draka?, Zachránit se? atd...)
začnu přemejšlet nad postupem hráče k cíly
Vytvořím si něco jako "Dějovou osnovu"
Napíšu si hlavní a vedlejší úkoly
Rozmyslím postavy které je zadají a vstahy mezi jednotlivímy NPC
napíšu si náčrt hlavních rozhovorů (blokové schéma)
napíšu si náčrt vedlejších rozhovorů (blokové schéma na A0)
Rozvinu hlavní rozhovory lidskostí a jiných tlachů(A0)
Rozvinu vedlejšá rozhorvory -||-
#Teprve odsuď sedám k RPG makeru
Navrhnu lokace
Navrhnu itemi
Rozmyslím si systém boje (využívá některé aspekty ze základu? Udělám si ho po svým s vlastnímy vzorci dmg a podobně? S novým levelem se zvednou všechny staty, nebo jen některé?? Půjdu na to hlavně scriptem, či eventy?? nAtd...)
Sprovozním systém boje.
Navrhnu potvory.
Navrhnu pomocné systémy (ku příkladu, systémy míchání dovedností, systémy craftu, systémy výdělku atd...)
Spojím vše do jedné hry (samozřejmně ta nejdelší část)

Výhody tohoto postupu:
KDyž se člověk pustí do projektu podle tohoto spůsobu a už sedí za kompem, je celá tvorba snaší a zábavnější.
Při začátku realizace poznáte zda to má či nemá úspěch, a tudíž zda to vůbec zveřejňovat.
Neřeknete si že pohnete s hrou a neuděláte ani malý pokrok kvůli tomu že vás nic nenapadlo, protože je již všechno vymyšlené

Nevýhody tohoto postupu:
Hodně pracný
Většina nápadů na realizaci krachnou
Ze začátku to je největší nuda
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 852
Registrován: říjen 30, 2007, 2:56 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Lukaaash » leden 14, 2011, 7:59 pm

Hm, mě se tento postup vcelku líbí, má docela smysl. To já k tomu většinou prostě jen sednu, přemýšlím nad tím a pak program vypnu, aniž bych něco vůbec uložil...
ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od JKlena » leden 14, 2011, 8:05 pm

Já to dělam témeř stejne jako legáč snad až na to že u kompu sedim od začátku a píšu to do notepadu :D + já si ješte před SQ udělam mapu aby sedela dejové linii a pak si na tu mapu rozkresluju co kde zhruba bude.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Poryg » leden 17, 2011, 10:07 pm

Já to dělám takhle:
1) při tvorbě Lovecké sezóny dostanu hodně šílených nápadů
2) Všechny je potom zavrhnu
3) Ale nápad na 2. díl LS jsem nezavrhnul :D
4) počkám si, až dotvořím Loveckou sezónu :D

Ale tak obecně:
1) vytvořím si v hlavě, co by to tak mělo obsahovat
2) Vytvořím si počáteční mapu
3) Posháním počáteční charsety, tilesety, aj.
4) Po nudné a zdlouhavé proceduře importu začnu s experimentováním
5) Po vytvoření první mapy se dám do fanatické tvorby
6) po vytvoření asi 10 map z toho zešílím, uložím to a jdu spát
7) Pak si dám chvíli oraz
8) Když z toho hafa variablů a switchů sešílím, jdu na dovolenou
9) pokračuju tak dlouho, dokud není hotový projekt
10) během tvorby vytvořím i intro, změním charsety, apod. :D
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od legition » únor 5, 2011, 4:20 pm

Takhle to vypadá u mně.

Začne se s myšlenkou, ta se pak nevejde na papír, tak je na více a poté se nevejde ani tam tak jdou na větší papíry, a těch je kurde hodně :D

PS: Před uštěním vypněte zvuk videa. Cikáni poštěly venku hudbu a mně se v 7 nepodařilo odstranit ten zvuk. (Neví náhodou o něčem jako Windows media movie maker pro windows 7??)



Edit: Možná to tam není úplně vidět, ale každý poapír je napráskaný textem k hře :D
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Neas » únor 5, 2011, 6:10 pm

jop, taky mám doma tuny papírů s rozkreslenejma mysšlenkama na hry :)
jinak na úpravu videa používám sony vegas 9.0, s tim se daj dělat kouzla a neni to ani moc složitý (v základech dokonce můžu říct, že je to až jednoduchý)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1915
Registrován: květen 18, 2009, 2:43 pm
Bydliště: České Budějovice - někde pod mostem xD

Re: Tajná zákoutí - Jak postupujete při vývoji

Příspěvek od Michalc » únor 5, 2011, 6:15 pm

Movie MK je fakt srac :D doporucuju Pinacle, ten je hodne jednoduchej a nebo Adobe After Effects, co zej teda tezsi, ale da se tam udelat absolutne vsecko...
Pomohl jsem ti? Pomoz i ty me. Jdi na --TUTO-- stranku a klikni na reklamu kterou tam uvidis. Tobe to zabere par vterin a me to pomuze.
Obrázek
Userbary - bannery - kraviny...
Obrázek
Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek

Oficiální stránka hry Bratrstvo Vyvolávačú démonů: http://brotofde.blogspot.com/ - Tak nějak zrušeno

Obrázek
Můj nejnovější návrh WoW setu: Lvl 19 F1 Firebolt Mage Twink set

Další

Zpět na RPG maker diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník