Desková/karetní hra

Pokud je váš projekt teprve v plenkách a potřebuje doladit, ale přesto nás s ním už chcete seznámit, toto je místo pro vás.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 508
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Desková/karetní hra

Příspěvek od feryk » leden 18, 2018, 4:41 pm

Zdravíčko, měl bych dotaz na hráče deskových/karetních her. Zajímalo by mě, jaký typ hrací plochy preferujete.
1) Hráč chodí dokola na desce, to jsou ty různé monopoly,dostihy apod..
2) Hráč se pohybuje a odkrývá políčka, různé ty ostrovy, lovci pokladů apod..
3) Hráč jede stylem start-cíl v klasické stolní hře, třeba Z pohádky do pohádky apod...
4) Hráč se pohybuje po šachovnici proti nepříteli, to jsou různé ty válečné stolní hry...
5) Něco jiného či kombinace.. ?
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na http://www.feryk.cz

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 45
Registrován: leden 10, 2015, 1:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Desková/karetní hra

Příspěvek od Capage » leden 27, 2018, 12:52 pm

2. může bejt hodně zajímavá, když přijdeš s něčim dobrym, dává tomu pocit objevování.
1, 3 jsou dnes docela archaické
Se 4kou mám problém, že je těžké udělat něco lepšího než šachy.
5) Je hodně dalších typů, třeba worker placement, kdy máš několik akci, jež můžeš každý den udělat a menší množství pracovníků. Zároveň jseš omezenej pořadím hráčů
Další je area control, kdy získáváš body nebo jiné zdroje z území.
Pak jsou různé dungeon crawlery, ale to už je pro hodně specifické hráče.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 508
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Desková/karetní hra

Příspěvek od feryk » leden 27, 2018, 8:24 pm

Dík za reakci. Ta area control, to bych přirovnal k tomu chození dokola, kde si defacto taky něco koupíš a pak získáváš z toho peníze apod.. :) Herní plocha je hrozně důležitá, každá varianta je defacto jiná hra, tak právě nevím. Vše má nějaké plus i mínus... možná udělám nějakou kombinaci od každýho nějaký střípek...
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na http://www.feryk.cz

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 100
Registrován: prosinec 16, 2010, 6:10 pm

Re: Desková/karetní hra

Příspěvek od filozof » leden 27, 2018, 8:57 pm

Určitě musí existovat více možností než jsou ty které jsi sem napsal. Já osobně u karetních her preferuji, když žádný hrací plán není. Hráči mohou pokládat karty do skupin nebo sloupců, případně vykládat před sebe na stůl. Nevím co zrovna plánuješ vytvořit, já budu určitě rád za nějakou hru v RM, nejlépe tu hru o trpaslících. :)
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 508
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Desková/karetní hra

Příspěvek od feryk » leden 28, 2018, 1:22 am

čistě karetní hru právě nechci, to by museli být grafické orgie. Chci deskovou hru a množství a účel karet právě závisí na tom, jaký hrací plán zvolím. Mám hodně variant a potřebuji nějaký usměrňovač. :D
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na http://www.feryk.cz

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 45
Registrován: leden 10, 2015, 1:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Desková/karetní hra

Příspěvek od Capage » duben 13, 2019, 4:02 pm

Typická Area Control je Risk nebo El Grande. Většinou se jedná o hry, které se víc zaměřují na desku než karty nebo jiné herní mechanismy. Je to hodně o tom, kdo na koho zaútočí, jak budeš reagovat. Samozřejmě mechanismy můžou fungovat i jinak. Políčko může ovládat ten, kdo do něj investuje nejvíc například.
Cílem může být zničit protihráče, ale spíš to bude držet určité body na herním plánu nebo získat největší počet bodu, které se generují z držení určitých ploch na herním plánu. Hodně her to využívá jenom jako jednu z více mechanik.
Dobrým (a levným) příkladem je třeba Eight Minute Empire, které mechaniku destiluje na úplné minimum.

Asi dost záleží, co chceš za téma. Pokuď chceš udělat hru, co je víc dobrodužství jako třeba Proroctví nebo Talisman, měl bys přemýšlet nad tím, jak jsou obě hry zastaralé a kouknout na trendy v žánru. Proroctví se myslím minimálně v mechanice pohybu docela drží. Talisman s hodem kostky na všechno je v dnešním herním designu naprosté faux pas.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 508
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Desková/karetní hra

Příspěvek od feryk » duben 13, 2019, 9:08 pm

Nemyslím si, že by kostka byla nějak zastaralá, neboť se používá tisíce let. ;) Spíš je to o způsobu jejího použití a pokud se používá často, logicky vznikne něco na jiném principu dokud to opět nebude okoukané. :) a tak dokola.. udělat něco originálního dnes už moc nejde...

Vymýšlím si "dobrodružnou" deskovou hru z divokého západu, takže indiáni, osadníci, kovbojové, karty postav, zvířat, akcí... bude to kombinovat více věcí. Hráč bude mít vlastní kartu, ale na desce se budou pohybovat jiné jeho postavy (skupina), bude mít také dostavník a tak.. zatim to nechci moc specifikovat. :)
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na http://www.feryk.cz


Zpět na Incubátor pro rady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník