Typická Area Control je Risk nebo El Grande. Většinou se jedná o hry, které se víc zaměřují na desku než karty nebo jiné herní mechanismy. Je to hodně o tom, kdo na koho zaútočí, jak budeš reagovat. Samozřejmě mechanismy můžou fungovat i jinak. Políčko může ovládat ten, kdo do něj investuje nejvíc například.
Cílem může být zničit protihráče, ale spíš to bude držet určité body na herním plánu nebo získat největší počet bodu, které se generují z držení určitých ploch na herním plánu. Hodně her to využívá jenom jako jednu z více mechanik.
Dobrým (a levným) příkladem je třeba
Eight Minute Empire, které mechaniku destiluje na úplné minimum.
Asi dost záleží, co chceš za téma. Pokuď chceš udělat hru, co je víc dobrodužství jako třeba Proroctví nebo Talisman, měl bys přemýšlet nad tím, jak jsou obě hry zastaralé a kouknout na trendy v žánru. Proroctví se myslím minimálně v mechanice pohybu docela drží. Talisman s hodem kostky na všechno je v dnešním herním designu naprosté faux pas.