Ahoj Komi,
nápad je to dobrý, ale musíš ho také umět dobře podat. Jak to myslím? Ovlivnit jenom konec, jestli bude vězeň odsouzen nebo ne, je opravdu málo. Vylepši to. Vězeň určitě potká nějaké postavy, že? Takže by to chtělo třeba možnosti, jaký bude mít ten zloděj k postavě vztah. Například může někomu nějak pomoct a díky tomu se s ním uvidí později v příběhu a ta určitá postava zase pomůže vězni. A kdyby vězeň nepomohl, ale uškodil? Třeba by ona postava mohla svědčit proti vězni u soudu.
A bylo by fajn nejen ovlivnit konec, ale také průběh, takže se vězeň bude muset rozhodnou, jestli umře NPC X nebo Y, jestli půjde za svou matkou nebo přítelkyní (u každé by byl nějaký jiný úkol) atd atd.... Jenom takové návrhy. Hrál jsi třeba Fahrnheit? Je to adventura, ve které se hráč může rozhodnout, jak ovlivní příběh a situace řešit různými způsoby. Například na začátku hlavní hrdina někoho zavraždil a vůbec nic se nepamatuju z té vraždy, neví proč to udělal, neví nic. Může vyběhnout ven a rychle ujet domů, nebo po sobě uklidit důkazy, umýt se, jít si dojíst jídlo... Pak do té samé restaurace, ve které byla spáchána vražda přijede policie. Najdou důkazy, když jsi je pořádně neuklidil, když ano, tak jich najdou míň atd atd. Nebo jestli jsi hrál můj starší projekt Rebelie (demo), tak tam se příběh dal také docela ovlivnit rozhodováním atd, takže trocha inspirace by se určitě dala načerpat. Nápad DOBRÝ, ale záleží na tom, jak to podáš ve hře! Držím palce