Ahoj lidi!
Tak zas po milionu let sem mněl čas a chuť. A neco sem začal plodit, prozatimne hlavne systémy. Nevim ješte ani jiste co z toho bude ani jaký to bude mnet příběh, mám v hlavě spoustu příběhú promyslených do detailú které sem kdysi vymyslel a mohl bych je rozběhat. Já vím co si říkate, opět jeden nesmyslný projekt který stroskotá? Možná. Ovšem abych pravdu řekl předešlé projekty ani tak nestroskotaly jak sem je spíš odvrhl kvúli jejich jednoduchosti, nebo spíš nesmyslné složitosti. Dlouhé léta sem nevědel tolik co vím dneska a nevědel sem si rady ani s věcma jako SDK Script a podobne. Ale dneska sem celý den přemýšlel a plodil a za jediný den sem udělal plne funkční AMS [Advanced Massage System] (i když mám nápady na pár zajímavostí ješte) a HUD (styl TES her, kde HUD mizne pokud se chvili nemneni, ať se zbytečne už i tak malá obrazovka nezasírá zbytečnýma kravinama).
Už mám promyslené i systémy skillú i ABS a všechno včetne systémú které sem už vytvořil sou full Anti-Lag. Vytvořil sem si také obnovovací frekvence, kde múžu některé scripty obnovit třeba jen jednou za vteřinu, nebo 2x, 3x, 6x až 13x, nebo nechat defaultní update (s SDK 39x). Takže se nemusí všechno pořád načítávat 39x za vteřinu a šetří mi to spoustu problému.
Takže abych to zrekapituloval:
-Co zatim mám:
--AMS:
----Vypsání textu, v dané farbě, s okrajem nebo bez, s centrováním, s centrováním na event nebo hráče, s návazností na jiný text (kam přesunu první text, další pujde hnet za ním.
----Vymazání textu
----Změna barvy uprostřed textu (inspirováno Minecraften, příkaz &X kde X představuje číslo nebo jakýkoliv předdefinovaný znak který určí barvu)
----Nelagující update textu i při obnovování 39x za vteřinu při opravdu spoustě pořád se mněnících textů.
--Combo System:
----Snímaní kláves (múžu si vybrat třeba snímaní jen číslic, písmen nebo všeho, jak chci)
----Samotné combo, které si pamatá posledních 10 stlačených symbolů a následne z nich dokáže zisťovat kombinace, takže je tu podpora combo útoků
--HUD:
----HP bar mnění barvu podle % života, vychází z 1 obrázku a nezabírá tolik pameti, mnění svou velikost podle % života, zobrazuje momentální i maximální životy včetne precentuálních hodnot
----Plynulá změna velikosti HP baru, vždy o 1/4 momentálního rozdílů, podle mně skvostný efekt, viď. Demo
-Co ješte chci:
--AMS:
----Vlastní okna výběru možností.
----Text omezený do dané oblasti (zalamování textu)
--HUD:
----Dodělat manu a staminu (maličkost)
----Udělat Hotbar (už sem to zvládnul dřív, těď to bude už jen lepší )
----Udělat HUD pro každé NPC které má definované hodnoty života, many a staminy, taktéž nezobrazovat když neni třeba
--CMS:
----Vlastní inventář, status page, skill page, a všechno kolem toho
--ABS:
----Vysoká úroveň UI, včetně spolupráce spřítelených jednotek (Už vymysleno, jen to napsat)
----Magie, střely, kolize s mapou, AoE i po dopadu na neprůchodný block mapy, nadstavitelný damage spřáteleným jednotkám z AoE
----Různé tvary AoE, efekty, statusi (otrávení, zapálení, etc.) i pro NPC
----Update jen oblastí které si to vyžadují, aby se předešlo zbytečným lagům
----Synchronizované útoky nepřátel, jako i vykonávaní akcí i chystání nových jen v daných intervalech (napr. 3x sa vteřinu) opět aby se to zbytečne nelagovalo
--LvlUp System:
----založen na TES hrách, lvly podle skillů, kombinované s D&D skillama
----Nutnost nalezení učitele před učením nových skillů
--MAPY:
----Kompletně všechny mapy, NPC, nadstavování, testování, debugging (pokud po tuto část nedojdu a všechny ostatní budou hotové, pokusím se aspoň vydat co možná nejdetailnejší dokumentaci a scripty samotné)
Ukážka toho co už mám:
DEMO
Pro info ohledne Dema:
Postavy uprostřed různě ubírají a přidávají životy, pro skoušku HUDu.
Stlačením F2 zapnete "Debug Mode" kde pak můžete vidět kolik vteřin hra běží (počítají se jen na mapě), taktéž zde naleznete COMBO které sníma Písmena a mezerník ostatní ignoruje (zase jen pro test).
Prozatimne sem s projektem spokojený a na jeden den práce mi to příde dost jen mít tu chuť co mám teď aspoň dalšího půl roka ať to dodělám, ale to je ve hvězdách. Btw, kdyby byl zájem a chtělo se mi tak můžu udělat pár tutoriálů jak se takovéto systémy vytvářejí.
Na závěr ješte screen: