Ahoj, někteří z nás ze zajímají o grafiku a jde jim to. Ale my, co grafiku neumíme, to máme hodně tě?ký. Na netu jsem na?el dost kvalitní tutoriály a ty vám tady přelo?ím. Bude to hodně textu a bude potřeba hodně času ne? to sem v?echno naházím v če?tině. Předem bych rád poděkoval Tsugumovi který tyto tuto?e napsal a v?em kteří si tohle přečtou. Rád bych podotknul, ?e si vystačíme jen s programy, které jsou určeny hlavně pro malování (př.IDraw, Edge, Malování...). Budi? začněme?.
Upozornění : Pro políčka pou?ívám slovo tile!
Tak?e chce? být pixelartisou?
Část první : v?emohoucí tráva.
Ano...tile trávy. Vět?inou první tile kterej kdo potřebuje proto?e fantasy hra z RPG Makeru bez trávy je ?patná.
Představme si 4 základní metody malování trav.
Jasně ?e to nejsou v?echny mo?nosti jak namalovat tile trávy, ale tyhle jsou nejznáměj?í. Co nemám rád je, kdy? lidi prostě zaplní čtvereček zelenou barvou a dál se s tím neser...eh neplácaj. Zní to sice stra?ně, ale smutněj?í je, ?e to tak dělá hodně lidí, proto?e tráva je zelená ne?...NE! A tohle je právě problém těch prvních dvou tilů na obrázků. Jsou prostě jen zelený a maj na sobě jen nějaký tečky a čárky. PŘEDSTAVUJOU trávu, kdy? po nich hráč jde, a v okolí několika kilometrů není strom, tak si hráč zafixuje ?e to JE tráva. Ale fakt to vypadá jak kdyby to byl kus ?eleza nabarvenej na zeleno a pocákanej trochou světlý a tmavý barvy. Jakmile to je placatý, tak výsledek je hodně nudnej. Tráva toti? není to, co jsem popisoval, ale jsou to milioný "lístečků" (jak to jen nazvat...) trávy náhodně rostoucích někde kolem a směřujících v odli?ných úhlech nahoru. A dokud není se?láplá nebo uhlazená do dokonalosti, tak nevypadá tak hladce jako první dva tily na obrázku.
Tak přecházíme k víc "komplexním" tilům trávy...tomu, co má tuny teček.
Nejjednodu??í metoda je ta se "sprejováním". Prostě do čtverečku nasprejete ty 3 odstíny trávy a pak to ohraničíte aby z toho bylo 16x16 pixelovej obrázek. Občas to jde, někdy taky ne, proto?e mů?e vzniknout převaha jedné z barev a to nevypadá hezky. Stejně jako 3. obrázek u příkladu vý?e. Kdybyste toti? tohle importovali do makeru, tak by to fakt nevypadalo vůbec hezky...vlatně by to bylo stra?ný, k čemu? přikročím jindy.
Dal?í metoda je ta poslední,kdy malujeme jednotlivé "lístky" trávy a stínovat to. Někdo mů?e říct :"Ale to je stra?ně otravný.". Ne, není kdy? to kreslí? jen tak a nepřemý?lí? o tom, dělej maximálně 2 pixely dlouhé (zase)"lístky" a uvidí? ?e ti to půjde a bude tě to bavit. To je právě ta mo?nost kreslení trávy kterou mám rad?i proto?e chci mít kontrolu nad tím jak tráva roste. Sprejování je dobrá metoda k tomu, abyste mohli udělat třeba vysokou trávu v lese apod., jen je?tě předtím ne? jí pou?ijete, tak je lep?í jí tro?ku dobarvit (to s tou vysokou trávou je jen domněnka, nevím jak to funguje ve skutečnosti).
Teď mů?ete pou?ít jakoukoli metodu která vás napadne, jenom pamatujte :
Tráva není nikdy plochá!!! a dal?í věc. Pou?ívání pořád toho samého, přebarveného políčka vypadá hrozně :
Nedělejte to...opakuju
NEDĚLEJTE TO, hned vysvětlím proč. Představte si, jak by to vypadalo v makeru, kde se nechodí po pixelech (bez scriptu) ale po políčkách o velikosti 24 pixelů čtverečních (24x24 pixel) a jak by to vypadalo, kdybyste chodili po mapě, která se pohybuje, a v?echno, co byste viděli je jen nudný měnění barvy. To je fakt o?klivý, proto?e kdyby v?echno vypadalo stejně, tak byste mohli dr?et jednu a tu samou klávesu celej den, a nevěděli byste, jestli jste uprostřed, nebo na kraji mapy. Jasně, s pixel scrolling enginem to nevypadá nejstra?nějc, ale z chvíli by to hráče unudilo.
Tak, to je v?e. Dal?í část pixelartování čekejte do týdne. Bude se jmenovat :
Vymazání "mří?ky" a bude tam víc obrázků a mo?ná i víc keců.
Tak, a u? mám klid, doufám ?e se vám to líbilo, a ?e jste se něco naučili, sic se jen z téhle části toho moc naučit nedá.
A nějaké komenty by se hodily.
Mějte se famfárově!