Spousta z vás, kteří si dokáží vytvořit CMS, si jistě lámala hlavu s tím, jak si v něm vytvořit nějaké pěkné ukazatele životů, many, peněz a podobných věcí. Pokud je maximální život třeba 6, pak je to jednoduché, pokud je vaše hra na tom podobně, pak jste tu zbytečně, ale pokud naopak některá z vašich her umožňuje level 100, na kterém budete mít 60 500 HP a 1 000 000 zlatých, pak vám následující tutorial jistě pomůže
Jen upozorňuji, že tutorial je určen pro pokročilejší!
1) Stáhněte si tyhle charsety a umístěte do vaší hry
http://www.neas.ic.cz/[RM2k3]ukazatele.rar
2) Vytvořte si ve vašem CMS 4 za sebou jdoucí eventy
-První zleva pojmenujte 1000 HP/SP/GP... podle toho, co zrovna chcete určit, já budu dál psát už jen HP
-Druhý pojmenujte 100 HP
-Třetí 10 HP
-A čtvrtý (ten vpravo), + HP
3) Vytvořte si Common Event, který pojmenujte třeba Kontrola HP
-Nechte ho nastaven na Call
-Pojmenujte si nějak 2 variably, já budu dál jeden číslovat jako xxxx a druhý jako yyyy
-Napište do něj:
__<>Variable Oper: [xxxx] Set. Var [ten, který ve vaší hře určuje, kolik má hl. postava u sebe zlata]'s Value
__<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
__<>Branch if Var [yyyy] is 100 Less
____<>Call Event: 100 HP CE <- CE pro označení, že se jedná o Common Event, viz. bod 4
____<>
__END
__<>Branch if var [yyyy] is 100 or more
____<>Branch if var [yyyy] is 100 less
______<>Variable Oper: [yyyy] mod. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Call Event: Number CE
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1000 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 1000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] mod. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 10000 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 100000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] Mod. 100
______<>Call Event: 10 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] Mod. 10000
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 10000
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 100000 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 1000000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 10 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] Mod. 10000
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 10000
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1000000 or more
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END
__<>Call Event: + HP CE
__<>
POZOR NA POČET NUL A NA ROZDÍL MEZI "or more", "more", "or less" A "less" !!!
4) Vytvořte si další Common Eventy, s názvy Number CE, 1000 HP CE, 100 HP CE, 10 HP CE a + HP CE
-Do prvního Common Eventu, Number CE, napište:
__<>Branch if Var [yyyy] is 100 less
____<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 100 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 1000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1000 or more
____<>Variable Oper: [yyyy] /. 1000
____<>
__END
__<>
-Do druhého Common Eventu, 1000 HP CE, napište:
__<>Branch if Var [yyyy] is 0
____<>Move Event: 1000 HP
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-1
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 2
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-2
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 3
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-3
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 4
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- neustále přidávejte vy??í čísla
____<>
__END
__...
__<>Branch if Var [yyyy] is 99
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END
-Do třetího Common Eventu, 100 HP CE, napište:
__<>Branch if Var [yyyy] is 0
____<>Move Event: 100 HP
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-1
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 2
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-2
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 3
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-3
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 4
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- neustále přidávejte vy??í čísla
____<>
__END
__...
__<>Branch if Var [yyyy] is 99
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END
-Do čtvrtého Common Eventu, 10 HP CE, napište:
__<>Branch if Var [yyyy] is 0
____<>Move Event: 10 HP
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-1
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 2
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-2
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 3
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-3
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 4
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- neustále přidávejte vy??í čísla
____<>
__END
__...
__<>Branch if Var [yyyy] is 99
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END
-A do pátého Common Eventu, + HP CE, napište: (pozor, změna )
__<>Branch if Var [ten, který ve va?í hře určuje, kolik má hl. postava u sebe zlata] is 1000000
____<>Move Event: + HP, Change Graphic <- změňte na plus-1
____<>
__END
POKUD SE VÁM EVENTY NA MAPĚ NEZOBRAZÍ V COMMON EVENTS, MUSÍTE COMMON EVENTY EDITOVAT, KDYŽ BUDETE V POZADÍ DATABÁZE MÍT MAPU S VAŠÍM CMS !!!
5) A aby to všechno fungovalo, přidejte do eventu, který řídí otevírání vašeho CMS, tento řádek:
__<>Call Event: Kontrola HP
6) Spusťe hru a doufejte, že jste vy ani já neudělali chybu
EDIT :
přidávám download na doporučení Rebela: http://neas.ic.cz/System-ukazatelu.rar
vyskytuje se tam malá chybička, ale jedná se jen o neexistující panorama. Oprava je velice snadná, změňte panorama na mapě "CMS", je jedno, které tam dáte ~ bug našel uživatel Poryg