Tak uz nejsou potize na imageshacku, takze uz muzu dokoncit treti dil, dice jse mmusel prohledavat ty obrazky, abych to nepriradil nak blbe, ale nakonec je to tu.
Díl 3. : Lokace na expení
V první řadě: Někteří z vás si nejspí?e u? v?imli jednoho malého detailu. U krále jste se portli velmi brzo na mapu a vlezli jste do vody po dokončení rozhovoru. Zpravíme dvě věci. Nejdříve si otevřeme event krále, levým tlačítkem klikneme na transfer player a vybereme polo?ku wait. Nastavíme 20 frames a je to. Tím jsme zajistily, ?e se portnete na mapu a? po dokončení kroků v královské síňi. Dal?í chybou je, ?e na mapě mů?eme chodit do vody. To není chyba, uvědomte si, co za tileset jsme pou?ily pro mapu. Vzpomínáte? Byla to plá?. Na plá?i je tedy ideální chodit do vody. My na mapě to ale nepotřebujem. Proto si otevřeme databázi, naleznem tam polo?ku tilesets, najdeme tam beach a klikneme na místo, kde je voda. Tím se na místě objeví kří?ek, který značí, ?e do vody nepůjde vlézt. Pokud chcete, mů?ete si tileset i přejmenovat na "tileset mapy"...
Dal?í věc co uděláme je, ?e si na mapě najdeme místo, kde bychom chtěli mít lokaci pro expení. Vybereme eventový layer a klikneme na místo, kde chceme lokaci vytvořit. Tím máme místo označeno. Nyní si vytvoříme novou mapu... Vybereme tileset grasslands, zbytek nechám na vás a pojmenujeme jí traviny. Poté na mapu umístíme dle na?eho uvá?ení co budeme chtít. Trávu, květiny a ideální je i cesta od někud z konce mapy, po které hrdina odejde. Jakmile lokaci dokončíme, vrátíme se na mapu světa, tam kde jsme si vyznačily event lokace kliknem a nastavíme u eventu Options "direction Fix" a Trigger "Player touch". Jako grafiku si vybereme tileset a nastavíme trávu.
Jakmile to dokončíme, klikneme na zavináč, nastavíme transfer player a umístíme ho někam na cestu, kterou jsme si vytvořily v lokaci.
Tím máme nastaveno, ?e hráč se na mapě objeví po kroku na trávu a objeví se na vámi vybraném místě. Nyní vytvoříme event v na?í lokaci "traviny". Dáme ho na stejné místo, kam se hráč portne po vstupu na travin, to znamená na konec cesty. Nedáváme grafiku, zvolíme Options "Direction Fix" a Trigger "Player Touch" a dáme do eventu transfer player na mapu tam, kde je ten event s grafikou trávy. Tak, a je to. A teď, co by to bylo za lokaci bez řádných nepřátel? V datábazi josu nějací přednastavení. Ale ty jsou udělaní pro základní postavy a my jsme si upravily postavu, proto budem muset editovat i nepřítele. Otevřeme databázi a najedeme na enemies... Klikneme na nepřítele s číslem jedna "Ghost" a stiskneme delete. Tim se nepřítel sma?e. Tak, teď si nastavíme vlastního nepřítele. Dáme mu jméno, ?ivot, manu mů?em nechat, tu zatím nepou?ijeme a atributy. Atributy budete muset zkusit, jde o to, ?e atributy musíte nastavim podle va?í postavy. Máte-li postavu s 600 HP, mů?e mít enemy docela vysoký atack a ubere vám sotva desetinu HP. Pokud by ale stejný nepřítel útočil na člověka s 80 HP, zabije ho na dvě rány. Tady platí, ?e to hold budete muset vyzkou?et.
Teď si je?tě otevřeme v databási troops, vyberem tu první, stiskneme delete a sma?eme jí. Poté si vytvoříme vlastní. Zadáme jméno a umístíme nepřítele. Zbytek nás nezajímá.
Nyní máme jednotku nepřátel a nade?el čas boje. Vybereme si místo, kde se má nepřítel nacházet, vytvoříme tam event, nedáme mu ?ádnou grafiku, nastavíme trigger na "player touch" a necháme options "move animation". Nastavíme random pohyb a poté klikneme na zavináč. Na třetí stránce vybereme "Battle processing" a nastavíme na?i jednotku. Pokud za?krtneme "Can Escape" hrdina mů?e z bitvy utéct. Za?krtneme-li "Continue even when looser", hra pokračuje i kdyby hrdina prohrál bivu.
Úplně poslední věc, kterou uděláme bude, ?e si najedem na event, ale neotevřeme ho, klikneme na Ctrl + C (kopírovat) a pak vlo?íme několik eventů na mapu klávesami Ctrl + V. Tím bude na mapě nepřátel víc a bude vět?í ?ance, ?e někoho potkáte. Nadruhou stranu, moc to nepřehánějte, příli? nepřátel by hráče unudilo k smrti. Dávejte maximálně tak pětinu políček nepřátele. A to u? by fakt byl extrém. Na mapu 20 x 20 políček já například bych dal jen tak 8 nepřátel... Víc ne.
Tak, a mů?ete jít expit.
Download zde. Snad to jde pochopit, ale pokud by to ne?lo, zkontrolujte si to podle toho. Jen prosím vás nekopírujte mapy ani eventy, rad?i si vytvořte vlastní, a? to je va?e hra a me moje hra. Pro spu?tění tutoru je nutné mít nainstalovaný RTP.
http://www.ulozisko.sk/170290/Thdd.exe -
Nefunkční
V pří?tím díle:
Mo?ná by va?e postava mohla umět nějaké spelly a co takhle itemy k doplňování ?ivota? Na to se podíváme pří?tě.
Na závěr bych chtěl své zku?eněj?í kolegy poprosit, aby mi tutory kontrolovaly od chyb. Sna?im se to v?dy překontrolovat sám, ale chybyčka se vloudí...