Power Mode 2003Úžasné, neustále jsem sledoval rm2k3 videa na youtube s vlastními Custom title screeny. Tak jsem rozjel pátrací akci, která mě dovedla až k utilitě Power Mode 2003...
Tento plugin jsem hledal 4 hodiny a byla to noční můra ho objevit, ale nakonec se objevil. I internet je malý, pokud se v něm člověk orientuje. Můj ztrávený čas hledáním obětuju a podělím se s vámi o tenhle skvělý plugin.
Power Mode 2003 (PM2003) je fajn update pro RPG Maker 2003, umožní vám udělat pár věciček navíc, které byste jinak vůbec udělat nemohli.
Tak tady je ve flashi máme...
1.) Vlastní a originální title screeny !Po spuštění rm2k3 hry na vás blikl splash screen s start, load a exit, co ?
Takže PM2003 tohle přeskočí a spustí hru okamžitě na startovní pozici.
Takže můžete vytvořit jakékoliv originální custom title menu, na které vám stačí síly !
Rychlý tutorial pro vlastní CMS ::Splash se přeskočí a hned se vnutí new game, ale i tak je kousek z něj vidět (váš title). Abysme to úplně vypli, tak vytvořte celý černý title screen a vypněte v databázi system sounds OFF. Takhle se načte new hra, aniž by byl vidět sekundový záblesk splash screenu...
Vytvořte si vlastní custom menu, nebo cokoliv, co vás k němu posléze dovede. Utvořte něco jako new game, continue a exit commandy (a můžete i více voleb
)
Custom title pro svoje funkce využívá Varaible0001 z RM. Proto jej nevyuživejte jinak ve hře, než pro Custom title. New game command si vyřešíte přes RM
, jelikoš už hra běží. Pro Load screen nastavte variable0001 na 255, automaticky se spustí load screen, ESC vás z loadu hodí zpět do vašeho CMS a variable se automaticky stornuje. var0001 na hodnotě 254 ukončí hru. Já vám Custom Title u své hry bouhužel neukážu, jelikož mám hotovo strašně moc věcí co využivají variable 0001-0008 (těchto prvních 8 variablů, využivá PM2003 pro své addon funkce), jaká škoda, že jsem o něm nevěděl před začátkem tvorby, určitě bych si variable rezervoval !!
2.) Použití myši !Přesně nevím jak tohle pracuje a popravdě jsem to ani nezkoušel, každopádně u PM2003 jsou anglické manuály, kde se o použití myši dozvíte více než tady. Tahle funkce pracuje s variably 0002 a 0003.
3.) Extra Klávesy !Můžete používat mnohem víc kláves, než umožňuje rpg maker 2003. Tuhle záležitost má na starosti Variable 0004, Prakticky můžete použít "Cokoliv" na klávesnici ! A, S, D, F, G, H, J.... cokoliv chcete. Je k tomu přiložený manuál, ktery popisuje hodnotu Variable 0004 po stisknutí různých kláves. Jiná klávesa nastaví Var0004 na jinou hodnotu.
4.) Podpora více formátůPodporuje v jistém směru .ogg, m4a. Musíte mít koncovku v tom formátu v kterých rm2k3 pracuje, tedy : .wav, .mp3, .mid.
Příklad:
Show_Down.ogg.mp3
5.) FVALUE1, FVALUE2, FCODENa tuhle funkci se koukněte do manuálů.
6.) Obrázky v různých úhlechManuál popisuje i možnost rotovat obrázek do různých úhlů, já jsem tohle osobně nezkoušel. Takže pokud tuhle funkci chcete využít, jukněte do přiložených anglických manuálů.
Neptejte se mě na jednotlivé věci ohledně použití, já sám jsem neměl příliš času se tím zabývat a neřeknu vám více než anglické manuály, které jsou přiloženy v archivu !!
Utilita využívá základem variables 0001-0008 pro své funkce, u poslední addon funkce je zmínka v manuálu o dalších Var. Věnujte tomu vaší pozornost, pokud chcete s touhle utilitou "správně" pracovat.
Nejsem si 100% jistý jestli běží plně kompatibilně, nezkoušel jsem jej vše a navíc všechno může obsahovat nějaké ty bugy.