Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru XP.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » březen 9, 2011, 7:37 pm

No hlavní chyba je, že dáváš všechno do jednoho Layeru. Vedle šipky Undo(Ta modrá) jsou 4 ikony.
To jsou Layery :
Obrázek
A překrývají se následovně E->3->2->1 a stromy se dávájí do 2,3 a E. Charaktery jenom do E.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » březen 9, 2011, 7:39 pm

obrázek nade vše :D

Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Bulma » březen 9, 2011, 7:49 pm

Aha aha.... už chápu.
Hm... a k čemu je tedy ta první vrstva? :D Když 2 a 3 jsou stromy a 4 jsou eventy? :P
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » březen 9, 2011, 7:56 pm

pozadi, hory, trava, zem a dalsich par veci ktere nemaju nic pruhledneho a chces ich dat na pozadi :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Maxicek » březen 9, 2011, 8:02 pm

Chtěl jsem poslat obrázke kde to bylo popsané, ale byl moc velký a Lena to popsal dobře... Prostě první layer na trávu, podlahu, vodu atd, prostě zem. Druhý layer například stromy, domy, lampy, zdi... A třetí jsou většinou na detaily, jako jsou okna, ptačí hnízdo na stromě atd. Čtvrtý layer je na eventy, ale dá se také použít na zobrazení objektů, takže máš defacto 4 layery ;)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » březen 9, 2011, 8:06 pm

Maxicek píše:Lena


Připrav se na smrt Maxi :x :evil:

(joke only :D )

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 40
Registrován: březen 6, 2011, 1:33 am

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Bulma » březen 9, 2011, 8:07 pm

Aha... tak takhle to je... super děkuji :)
Někteří lidé jsou jako chodící spirála. Vlastně jsou k ničemu, ale je legrace shazovat je ze schodů. :D

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 655
Registrován: listopad 2, 2008, 5:31 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Maxicek » březen 9, 2011, 8:08 pm

JKlena píše:
Maxicek píše:Lena


Připrav se na smrt Maxi :x :evil:

(joke only :D )

Já se na to připravuju pro jistotu každej den, mě neviděsíš :D

Bulma píše:Aha... tak takhle to je... super děkuji :)

nemáš zač, rádi pomůžem
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » březen 9, 2011, 8:25 pm

a ješte...
stiny.png
stiny.png (44.45 KiB) Zobrazeno 27038 krát


Je to maličkost ale efekt to udelá velkej...

PS: Nezabudni na kytky a podoby kraviny, jestli miniš přefarbovat. A taky nepoužívej šedou, když tam dáš pulprusvitnou tmavo šedou neni to jiste jako stoprocentní černá! to si pamatuj!

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » září 28, 2011, 5:05 pm

Ahoj lidi, pomáhám kámošovi s ABS a chtěl by udělat HUD, sme docela blízko ale problem je v tom že počet itemu v hotbaru se neobnovuje, když ho tRěba použije nebo danej item získá. De o to že neznám méno itemu, kterej hráč získá. To co hráč získá má v daný moment své jméno a ID, de mi hlavne o ID a o počet, nezná nekto z Vás jak to RMXP pojmenuje v momente kdy to hráč získá? Třeba Legi by mohl vědet, co? .) Jestli ne, tak si to budu muset najít sám. :/ Ne že bych to tu už hodinu a pul nehledal....

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » září 28, 2011, 6:41 pm

Ve Scene_Item někde u konce jsem narazil na řádek který jsem pozměnilv GW snad to je to co hledáš. Moje změna:

.
.
# If an item was used
if used
# Play item use SE
$game_system.se_play(@item.menu_se)
# If consumable
if @item.consumable
# Decrease used items by 1
$game_party.lose_item(@item.id, 1)
# obdrzi vec
@lahev = @item.id
case @lahev #obdrží prázdnou láhev
when 1
$game_party.gain_item(30, 1)
.
.
.

toto můžeš pozměnit a přiřadit hodnotu do variable. Přes $game_variables [1] == 1.

Asi spíš hledáš toto v Interpreter 4 řádek 217


#--------------------------------------------------------------------------
# * Change Items
#--------------------------------------------------------------------------
def command_126
# Get value to operate
value = operate_value(@parameters[1], @parameters[2], @parameters[3])
# Increase / decrease items
$game_party.gain_item(@parameters[0], value)
# Continue
return true
end
#----
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » září 28, 2011, 8:19 pm

Díky moc Grime, jestli se mi podaří dodělat do lechce ovladatelný formy určite to sem hodim :)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » září 29, 2011, 5:57 pm

Díky tvé radě sem právě rozběhal svůj první Hotbar vůbec, všechno funguje jak má :) Jen sem omezen tlačítky, znáte nekto spůsob jak sprovoznit víc tlačítek?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » září 29, 2011, 6:50 pm

Mám tak trochu dojem, že se dají použít F5-F9 a namapovat.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » září 29, 2011, 8:16 pm

Tohle sem tak trochu nepochopil, F9 je ovladani switchu a variablu in-game, ale jinak s F5-F9 nic jiný neuděláš... :/

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » září 30, 2011, 4:57 am

JKlena píše:Tohle sem tak trochu nepochopil, F9 je ovladani switchu a variablu in-game, ale jinak s F5-F9 nic jiný neuděláš... :/

Vím a v Helpu pod heslem Input najdeš kalpky které si můžeš namapovat v scriptech. Jinak asi trochu upravit BLIZZARD ABS na více klapek.
Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od legition » říjen 18, 2011, 8:36 am

Nebo použít script co jsem tu někde postoval a nedávno i reupnul...
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » prosinec 11, 2011, 12:08 pm

Potřeboval bych helpa, konečne sem zistil jak udělat výseč obrázka, využil sem to ve svým HUDe (zatim jen pokusne pouze na HPbar). Nastal však problém a to ten, že když se mi HP zvýší tak se obrázek updatuje okamžite ale když se mi ubere tak tochvíli trvá než se zmenší. Script používám tenhle:

Kód: Vybrat vše
    @percent_zivota = ($game_actors[1].hp * 100) / $game_actors[1].maxhp
    @HP_im = RPG::Cache.picture("HP")
    @HP_bitmap = Bitmap.new(@HP_im.width, @HP_im.height)
    @HP_rect = Rect.new(0, 0, (@percent_zivota * 3.18), 17)
    @HP_bitmap.blt(0,0, @HP_im, @HP_rect)
    @HPbar = Sprite.new
    @HPbar.bitmap = @HP_bitmap
    @HPbar.x = 3
    @HPbar.y = 452
    @HPbar.z = 110
    @HPbar.update


Přikládám i demo: DOWNLOAD

EDIT: Taky sem zistil, že nefunguje dispose na tento HPbar. :/
EDIT2: SOLVED
Naposledy upravil JKlena dne leden 15, 2012, 11:14 am, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » leden 14, 2012, 8:15 pm

Vyvíjím naprosto nový systém, ale narazil sem na problém, systém nedokáže uložit proměnou v scriptech, uloží variables jako takové ale nechci plýtvat variablama na neco co nemusim, tedy pokud nekto zná spůsob jak přinutit systém ukládát i proměné v scriptech. Jestli jo, určite se ozvěte. Děkuju! :)

EDIT: Solved! Sem ja ale hlavička .D

 
Příspěvky: 6
Registrován: leden 25, 2012, 11:20 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od jelito2008 » únor 12, 2012, 2:24 pm

Zdravím,
mám takovou začátečnickou otázku: Při rozhovoru s NPC bych rád v okně s textem viděl i obrázek jeho obličeje, ale nevím, jak to udělat. Napadlo mě akorát show picture a následné erase picture, což mi však přijde celkem složité. Chtěl bych tedy vědět, jestli není i jiný způsob, jak takového efektu docílit.

Díky

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1416
Registrován: červen 13, 2007, 11:05 am
Bydliště: Brno, snad někde na kopečku.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od Grim » únor 14, 2012, 8:33 pm

No jde to jenom skrz úpravu scritpu anebo skrz AMS(Advance Message Script).
Obrázek

 
Příspěvky: 6
Registrován: leden 25, 2012, 11:20 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od jelito2008 » únor 14, 2012, 10:15 pm

Grim píše:No jde to jenom skrz úpravu scritpu anebo skrz AMS(Advance Message Script).

No to potěš Pánbůh, proč je to v XP tak složitý? Měl jsem za to že v 2k3 to jde jednoduše a v XP najednou už ne? Taková používaná funkce?

Ok, takže teď mám 2 možnosti, buď se začít učit skripty, nebo si pro tvorbu zvolit 2k3. Uf, vážně nevím, co si mám vybrat. Nevím, jak moc je 2k3 podobný XP, 3 layery klidně oželím a facesety budu používat často. Na druhou stranu už jsem si na XP trochu zvykl a skripty se můžou občas hodit...

Poradí někdo?

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1282
Registrován: duben 27, 2009, 6:54 pm
Bydliště: SR

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od JKlena » únor 15, 2012, 7:06 am

Nemusíš znát jak funguje počítač, aby si ho veděl použít. Tim chci říct, že nemusíš se nic učit, jen to kam nakopírovat skript AMS a pak si jen v dokumentaci kouknout jak se ovládá. Měl sem AMS2 a v tom to bylo hezky z menu eventu přímo do toho rozhovoru se to zapisovalo jako "\c" "\n", etc. Takže být tebou zůstanu u RMXP. ;) A kdyby si chtěl neco na skriptech upravovat nebo tak, neboj se napsat, pár nás tu už má celkem pěkný znalosti ruby.

 
Příspěvky: 6
Registrován: leden 25, 2012, 11:20 pm

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od jelito2008 » únor 15, 2012, 12:29 pm

Tak jo, díky za odpověď. Prubnu ten AMS a uvidím.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Otázky a Odpovědi okolo práce RMK XP :D

Příspěvek od legition » březen 14, 2012, 10:25 pm

JKlena píše: A kdyby si chtěl neco na skriptech upravovat nebo tak, neboj se napsat, pár nás tu už má celkem pěkný znalosti ruby.
*ukazuje na Klenáče* On to umí ale neřekne to o sobě :D

Jinak pokud budeš mít nějaký problém se scripty, napiš mu nebo i mě, ale já jsem nechodím tak často, i když zase musím začít něco pro komunitu dělat :yes:
Obrázek


Obrázek

PředchozíDalší

Zpět na Problémy, tipy, rady, tutoriály k RPG Makeru XP

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků