Skladba je to skvělá. Hodně se mi líbí
Sem rád že si na mně nezapomněl. Já sem chtěl udělat tu video ukázku/překvápko.
želbohu mněli sme poslední mnesíc v práci poprask: oddělovala se nám firma (původne sme byli výskumný středisko jedný firmy, teď sme soběstačný), mněnil sem zameření, dostal sem na leto svýho prvního brigádníka a tak... Spusta vybavovaček a hovadin. Celkově vzato sem mněl minimum času na cokoliv, věčinou sem prostě spal jak sem byl utahaný :/
Cítim se provinile že sem to video zatím neudělal, ale aspoň sem nad ním rozmýšlal a teď už vím že by to asi bylo zbytečný. Proto sem si to nachystal jednodušeji a proste budu doufat že pochopíte co se vám pokusím říct.
Takže, jednoduše sem se snažil rozhodnout jak by mněla hra ve finále vypadat. Jestli bude 2D nebo 3D. Z jakého uhlu. Jaký to bude mít gameplay a tak. Navrhl sem nekolik modelú hry.
1)
IsometrickýMůžete ho vidět v prvním postu, je to původní návrh výzoru jež mněl mít podobné ovládaní jako MOBA hry (lolko, dota, hon,...)
2)
Přímý z hora, mírne z bokuDokonale stejný jako RPGM, ale s tím že předmety (stromy, domy, balvany, rostliny, sudy atd.) by nebyli vázaný na tilemapu (nebyli by fixovány na štverečky jako u RPGM.
3) stejný jako
2+ ovládaní styl MOBA hry
4)
PlatformaViz mario, terraria a jiné. Tuhle možnost sem dlouho nesvažoval. RPG by v platformě vypadalo proste divne. Nech bych dělal cokoliv tak by to proste stratilo epičnost.
5a)
3DZákladní 3D zobrazení, či už first nebo third person view.
5b)
2D transformováno do 3DTo ste tu už taky mohli vidět. Jde o 2D obrázky vykreslované tak že SIMULUJÍ 3D prostředí. Velice výhodné z hlediska jednoduché tvorby grafiky ale z pokusů sem došel k závěru že výpočetní síla bežného počítače nedosahuje ani desetinu potřebnou na výpočet nečeho tak složitého.
6) Na
tohle sem opravdu hrdý
Když sem říkal, že sem platformu dlouho nezvažoval tak trochu sem lhal, ale jen trochu. Napadlo mně něco co nevím jestli někdo předemnou udělal. Vícevrstvou platformu, jemne víc z výšky (ne jen 90°uhel, ale výš) a s pohledem do dálky. Proste bych přidal chúzi i dopředu a dozadu ne jen do stran. K tomuhle sem si přichystal takový jednoduchý obrázek:
Je to příšerný a nrychlo udělaný ale de mi o to abyste pochopili koncept. Jak můžete vidět na obrázku, bude vidět víc vrstev platformy najednou, ale jakmile se hráč posune dopředu nabo dozadu, tak se pohnout vrstvy (hráč zůstane na obrazovce zhruba v stejným bodu). Vzdálenejší vrstvy se budou pohybovat, logicky, pomaleji a zároveň budou zamlženejší (nikto nevidí do nekonečna), taky budu moct simulovat i zaoblení země takže si myslím že celkově by to mohlo vypadat nádherne. Mám jen obavu jak to zvládnu z grafického hlediska :/ Velkou obavu... Je to náročný na grafiku (3D je náročnejší ale o moc ne). Ostatne každá dobrá RPG je náročná na vytvoření ve všech aspektech.
Tak se vyjádřite! Co si o tom myslíte? Který koncept by byl podle vás nejzajímavější? Který se hodí hodně k epickému vyprávění a k RPG celkově? Který z nich je zrealizovatelný 1 osobou? Myslíte si že je některý z nich vhodný ve všech aspektech? Který? Máte jiné nápady?
Prosím, diskutujte!