[RM2k3 Tutorial] Vlastní ukazatel HP, GP, SP apod. v CMS

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru 2000 a 2003.

Moderátor: Moderátoři

Pomohl vám tento tutorial?

Ano
5
56%
Neměl jsem nervy se tim prokousávat
2
22%
Ne
2
22%
 
Celkem hlasů : 9

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

[RM2k3 Tutorial] Vlastní ukazatel HP, GP, SP apod. v CMS

Příspěvek od Neas » listopad 8, 2009, 11:56 am

Spousta z vás, kteří si dokáží vytvořit CMS, si jistě lámala hlavu s tím, jak si v něm vytvořit nějaké pěkné ukazatele životů, many, peněz a podobných věcí. Pokud je maximální život třeba 6, pak je to jednoduché, pokud je vaše hra na tom podobně, pak jste tu zbytečně, ale pokud naopak některá z vašich her umožňuje level 100, na kterém budete mít 60 500 HP a 1 000 000 zlatých, pak vám následující tutorial jistě pomůže :D
Jen upozorňuji, že tutorial je určen pro pokročilejší!

1) Stáhněte si tyhle charsety a umístěte do vaší hry
http://www.neas.ic.cz/[RM2k3]ukazatele.rar

2) Vytvořte si ve vašem CMS 4 za sebou jdoucí eventy
-První zleva pojmenujte 1000 HP/SP/GP... podle toho, co zrovna chcete určit, já budu dál psát už jen HP
-Druhý pojmenujte 100 HP
-Třetí 10 HP
-A čtvrtý (ten vpravo), + HP

3) Vytvořte si Common Event, který pojmenujte třeba Kontrola HP
-Nechte ho nastaven na Call
-Pojmenujte si nějak 2 variably, já budu dál jeden číslovat jako xxxx a druhý jako yyyy
-Napište do něj:

__<>Variable Oper: [xxxx] Set. Var [ten, který ve vaší hře určuje, kolik má hl. postava u sebe zlata]'s Value
__<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
__<>Branch if Var [yyyy] is 100 Less
____<>Call Event: 100 HP CE <- CE pro označení, že se jedná o Common Event, viz. bod 4
____<>
__END
__<>Branch if var [yyyy] is 100 or more
____<>Branch if var [yyyy] is 100 less
______<>Variable Oper: [yyyy] mod. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Call Event: Number CE
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1000 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 1000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] mod. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 10000 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 100000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] Mod. 100
______<>Call Event: 10 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] Mod. 10000
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 10000
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 100000 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 1000000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 10 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] Mod. 10000
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>Call Event: 100 HP CE
______<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 10000
______<>Call Event: 1000 HP CE
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1000000 or more
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END
__<>Call Event: + HP CE
__<>

POZOR NA POČET NUL A NA ROZDÍL MEZI "or more", "more", "or less" A "less" !!!

4) Vytvořte si další Common Eventy, s názvy Number CE, 1000 HP CE, 100 HP CE, 10 HP CE a + HP CE
-Do prvního Common Eventu, Number CE, napište:

__<>Branch if Var [yyyy] is 100 less
____<>Variable Oper: [yyyy] Set. Var [xxxx]'s Value
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 100 or more
____<>Branch if Var [yyyy] is 1000 less
______<>Variable Oper: [yyyy] /. 100
______<>
____END
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1000 or more
____<>Variable Oper: [yyyy] /. 1000
____<>
__END
__<>

-Do druhého Common Eventu, 1000 HP CE, napište:

__<>Branch if Var [yyyy] is 0
____<>Move Event: 1000 HP
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-1
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 2
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-2
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 3
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-3
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 4
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- neustále přidávejte vy??í čísla
____<>
__END
__...
__<>Branch if Var [yyyy] is 99
____<>Move Event: 1000 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END

-Do třetího Common Eventu, 100 HP CE, napište:

__<>Branch if Var [yyyy] is 0
____<>Move Event: 100 HP
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-1
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 2
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-2
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 3
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-3
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 4
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- neustále přidávejte vy??í čísla
____<>
__END
__...
__<>Branch if Var [yyyy] is 99
____<>Move Event: 100 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END

-Do čtvrtého Common Eventu, 10 HP CE, napište:

__<>Branch if Var [yyyy] is 0
____<>Move Event: 10 HP
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 1
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-1
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 2
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-2
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 3
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 1-8L-3
____<>
__END
__<>Branch if Var [yyyy] is 4
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- neustále přidávejte vy??í čísla
____<>
__END
__...
__<>Branch if Var [yyyy] is 99
____<>Move Event: 10 HP, Change Graphic <- změňte na 97-4-3
____<>
__END

-A do pátého Common Eventu, + HP CE, napište: (pozor, změna :D )

__<>Branch if Var [ten, který ve va?í hře určuje, kolik má hl. postava u sebe zlata] is 1000000
____<>Move Event: + HP, Change Graphic <- změňte na plus-1
____<>
__END

POKUD SE VÁM EVENTY NA MAPĚ NEZOBRAZÍ V COMMON EVENTS, MUSÍTE COMMON EVENTY EDITOVAT, KDYŽ BUDETE V POZADÍ DATABÁZE MÍT MAPU S VAŠÍM CMS !!!

5) A aby to všechno fungovalo, přidejte do eventu, který řídí otevírání vašeho CMS, tento řádek:
__<>Call Event: Kontrola HP

6) Spusťe hru a doufejte, že jste vy ani já neudělali chybu :D


EDIT :
přidávám download na doporučení Rebela: http://neas.ic.cz/System-ukazatelu.rar
vyskytuje se tam malá chybička, ale jedná se jen o neexistující panorama. Oprava je velice snadná, změňte panorama na mapě "CMS", je jedno, které tam dáte :) ~ bug našel uživatel Poryg

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 692
Registrován: červen 6, 2007, 7:26 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Příspěvek od Rebel » listopad 8, 2009, 12:01 pm

No, moc lidí v RM2000/2003 nedělá. Pro ty, co to v něm zkouíš. Bys to měl nahrát celé jako sample projekt, protože kód se nedá kopírovat jako u XP/VX.
((random(1)*2)-1)*(rrandom(1,x)) ;
((random(1)*2)-1) will give you -1 or 1
(rrandom(1,x))

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Neas » listopad 8, 2009, 1:39 pm

Asi máš pravdu, tady to je:
:arrow: http://neas.ic.cz/System-ukazatelu.rar

Jen to kontroluje peníze, ne HP.
Okopíroval sem to z vlastní hry, takže variably a common eventy nezačínaj od jedničky.
Na první mapě jsou navíc další 3 eventy, první zleva přidá 999998 GP, druhý přidá 1 GP a třetí odebere 1 GP. Můžete si na nich vyzkoušet, že systém opravdu funguje.
Po aktivování prvního eventu se v CMS objeví 999998 GP, po aktivaci druhého se napíše 999999 GP, po opětovné aktivaci druhého se zobrazí +999999 GP a po kliknutí na poslední se objeví opět 999999 GP.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: [RM2k3 Tutorial] Vlastní ukazatel HP, GP, SP apod. v CMS

Příspěvek od Poryg » duben 27, 2010, 4:54 pm

Musím smeknout nad tím, že to nefunguje. Kdykoli to přepnu do menu, tak mi tam naskočí nějaký nesmysl...
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 661
Registrován: červen 19, 2008, 11:03 pm
Bydliště: Praha 5

Re: [RM2k3 Tutorial] Vlastní ukazatel HP, GP, SP apod. v CMS

Příspěvek od Neas » duben 27, 2010, 5:34 pm

funguje to, jen si musíš změnit panorama v CMS. Je jedno, které tam dáš, ale když jsem to vyráběl, asi jsem tam dal nějké vlastní a to jsem pak zapomněl přibalit. Omlouvám se všem za tuto chybu, ale je velice snadno opravitelná :wink:
EDIT v prvním postu

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 586
Registrován: duben 7, 2010, 4:47 pm
Bydliště: někde v Praze

Re: [RM2k3 Tutorial] Vlastní ukazatel HP, GP, SP apod. v CMS

Příspěvek od Poryg » duben 28, 2010, 4:28 pm

Oh, díky moc.

edit 3.5.2010
Už to funguje, to panorama jsem odtamtud sundal, moc díky, aspoň budu vědět, jak si dát životy do CMSka.
http://www.ulozto.cz/7478224/lsdemo-zip


Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak vytvořit svoji mapu :D
Ach, jak já byl šťastný, když jsem přišel na to, jak fungují switche a variably :D
Ach, kdepak jsou ty časy? Teď RM otevřu jednou za sto let... :(


Zpět na Tipy, rady, tutoriály pro RM 2000/2003

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník