Dotazy ohledně VX ACE

Zde najdete typy na práci v RPG Makeru VX a VX Ace.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » březen 8, 2014, 3:31 pm

No to bys tu musel napsat ten řádek scriptu, kde je chyba, evidentně ti tam chybí složené závorky,nebo jsou na špatném místě a nebo se ti špatně zalomil řádek.
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: březen 3, 2014, 11:21 am

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od Happynier » březen 8, 2014, 11:34 pm

221 :symbol => :thunter,
222 :name => "Treasure Hunter",
223 :name_before_unlock => "???"
224 :description => DESCRIPTION[2],
225 :description_before_unlock => "???",
226 :progress => PROGRESS[1],
227 :reward => REWARD[0],

Stačí takhle? chybu mi to háže na 224 řádek

edit: Tak tu banální chybu jsem opravil, mezitím mi vyjela další :D

Kód: Vybrat vše
undefined method "[]" for nil:NilClass

280 @symbol = achievement[:symbol]
281 @name = achievement[:name]
Momentálně pracuju na :

TDL: Rebirth - Verze 1.0.1 (2%)

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » březen 8, 2014, 11:52 pm

Ti to vždycky napíše, v čem máš chybu, tady asi nemáš definovaný, co je to symbol a name, každopádně takových chyb ti vyskočí každý den několik, pokud budeš dělat se scriptama, tak asi nemá smysl sem psát každou, snaž se to vždy opravit sám a jen kdybys opravdu nevěděl, tak se zeptej.. ono i nejlepší učení scriptů je stylem pokus omyl, kdy sám zjistíš, co a jak funguje. ;)
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » březen 28, 2014, 4:54 pm

Nevíte jestli lze nějakym snadnym způsobem rozšířit počet self switchů, aby se už v nabídce ukazovalo více než jen A B C D ,ale třeba A B C D E F ?
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 794
Registrován: únor 14, 2010, 10:07 pm
Bydliště: Slaný. To je kousek od Prahy.

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od legition » srpen 20, 2014, 12:21 am

Aby se ti zobrazovalo přímo v event comandu, tak to nelze musel by jsi upravit původní programový kod enginu (nemluvím o scriptech) a to nejde. Ovšm můžem používat scriptovací proměné typu bool (čili porměné které nabívají jen dvě hodnoty true a false stejně jako switch on a off) a v podmínce eventu použít script podmínku.
Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » srpen 20, 2014, 1:41 am

jj,škoda že se jich nezobrazuje víc, jinak normálně lze použít více self-switchů. ;) sám používám a,b,c,d,e,f,g,h. :D Jen holt nejsou vidět, ale hodí se to. ;) Jen se to musí zapsat scriptem. ;)
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 529
Registrován: květen 21, 2012, 7:28 pm
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Dotazy ohledně VX ACE

Příspěvek od feryk » listopad 23, 2014, 3:09 am

Našel jsem zajímavou chybu (?) v rpg makeru vxa a docela mě sejří. Je možné, že je to způsobeno pomalejším počítačem, ale pochybuji, protože se to chová divně. Jde o to, že pokud vytvoříte dejme tomu 20x pictures(prázdný nebo jakýkoliv obrázek), tak je potud vše v pořádku a hra běhá jak má, ale jakmile ty pictures smažete (clear picture), tak hra začne lagovat, cca každý 2 vteřiny se sekne. Absolutně netuším proč to je a čim je to způsobené, setkal se s tím už někdo? Pokud se to tu řešilo, tak dejte odkaz kdyžtak, jinak si to klidně vyzkoušejte, udělejte si třeba 20x prázdný picture a pak všech dvacet smažte a uvidíte, jak se bude chovat postava. Podle logiky by picture měli být smazaný, tak nechápu, co je tam zacyklený. :( Má někdo radu pls????

EDIT: Takže vyřešeno, šlo o chybu ve staré verzi rpg makeru vxa. V nové verzi 1.02 to je opraveno, bohužel to neopravuje projekty, které jsou vytvořené ve starších verzích, neboť jde o chybu ve scriptech. Takže pokud máte projekty zahájené ve starší verzi a dělá vám to stejnou chybu nebo ji chcete opravit, tak stačí překopírovat scripty Game_Picture a Sprite_Picture z nové verze. U mě je problém, že mám dost vlastních změn ve scriptech, takže celé scripty bohužel překopírovat nemohu, ale snad další chyby nenajdu. :) Pokud nemáte verzi 1.02, tak stačí změnit ve scriptech toto:
Kód: Vybrat vše
# ve scriptu>
class Game_Picture

  def erase
    @name = ""
  end

end
# změnit na>
class Game_Picture

  def erase
    @name = ""
    @origin = 0
  end

end

# a ve scriptu>
class Sprite_Picture

  def update_bitmap
      self.bitmap = Cache.picture(@picture.name)
  end

end
# změnit na>
class Sprite_Picture

  def update_bitmap
    if @picture.name.empty?
      self.bitmap = nil
    else
      self.bitmap = Cache.picture(@picture.name)
    end
  end

end
Aktuální projekty v RM VXA:
: Bludný holanďan ... 100 % hotovo : http://uloz.to/xptFokkX/bludny-holandan-v1-03-exe
: TOW I: Escape from The Chaos ... 25 % hotovo

Více na https://www.feryk.cz
Fb: https://www.facebook.com/feryk.cz
Telegram: https://t.me/+ZsRVWyY3w-1mYjVk

Předchozí

Zpět na Tipy, triky, rady a tutoriály k RPG Makeru VX/Ace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník