Našel jsem zajímavou chybu (?) v rpg makeru vxa a docela mě sejří. Je možné, že je to způsobeno pomalejším počítačem, ale pochybuji, protože se to chová divně. Jde o to, že pokud vytvoříte dejme tomu 20x pictures(prázdný nebo jakýkoliv obrázek), tak je potud vše v pořádku a hra běhá jak má, ale jakmile ty pictures smažete (clear picture), tak hra začne lagovat, cca každý 2 vteřiny se sekne. Absolutně netuším proč to je a čim je to způsobené, setkal se s tím už někdo? Pokud se to tu řešilo, tak dejte odkaz kdyžtak, jinak si to klidně vyzkoušejte, udělejte si třeba 20x prázdný picture a pak všech dvacet smažte a uvidíte, jak se bude chovat postava. Podle logiky by picture měli být smazaný, tak nechápu, co je tam zacyklený. 

 Má někdo radu pls????
EDIT: Takže vyřešeno, šlo o chybu ve staré verzi rpg makeru vxa. V nové verzi 1.02 to je opraveno, bohužel to neopravuje projekty, které jsou vytvořené ve starších verzích, neboť jde o chybu ve scriptech. Takže pokud máte projekty zahájené ve starší verzi a dělá vám to stejnou chybu nebo ji chcete opravit, tak stačí překopírovat scripty Game_Picture a Sprite_Picture z nové verze. U mě je problém, že mám dost vlastních změn ve scriptech, takže celé scripty bohužel překopírovat nemohu, ale snad další chyby nenajdu. 

 Pokud nemáte verzi 1.02, tak stačí změnit ve scriptech toto:
- Kód: Vybrat vše
 # ve scriptu>
class Game_Picture
  def erase
    @name = ""
  end
end
# změnit na>
class Game_Picture
  def erase
    @name = ""
    @origin = 0
  end
end
# a ve scriptu>
class Sprite_Picture
  def update_bitmap
      self.bitmap = Cache.picture(@picture.name)
  end
end
# změnit na>
class Sprite_Picture
  def update_bitmap
    if @picture.name.empty?
      self.bitmap = nil
    else
      self.bitmap = Cache.picture(@picture.name)
    end
  end
end